Napisano 7 Grudzień 200717 l Witam ... juz od 2 tygodni probuje (z lepszym lub gorszym skutkiem) wymyslec jak stworzyc "idealna" powierzchnie z plytek ceramicznych. Mam w zwiazku z tym kilka pytan .... 1. Problem z powtarzalnoscia ... Sciagnalem z sieci material ktory uzyje na powierzchnie plytki (http://www.tubadzin.pl - bardzo ladne tekstury). W 3ds stworzylem pojedyncza plytke (chamfer box + kilka modyfikacji) Nastepnie skopiowalem plytke kilkanascie razy tak aby stworzyc powierznie podlogi. Nastepnie na plytke nalozylem material ktory stworzylem z tekstury sciagnietej z sieci (vray mat+bump). Pojedyncza plytka ladnie wyglada Jednak gdy uloze cala podloge wszystko traci swoj urok. Plytki sa jednakowe i otrzymuje brzydka powtarzajaca sie teksture na podlodze. Jest moze jakis sposob aby to naprawic ....??? Na zalaczonym obrazku plytki sa powiekszone wiec jeszcze jako tako wygladaja. Jednak gdy maja mniejszy rozmiar - tragedia ...wygladaja jak puzle ... 2. Problem z fuga ... Nie wiem ....jak zrobic fuge :( Jak widzicie plytki sa tylko odsuniete od siebie i przeswituje to co jest pod spodem.... 3. Problem z fuga 2 - polaczenie plytek z zaokraglona powierzchnia schodka.. Jak widzicie - nie moge (nie umiem) uzyskac tez ladnego fugowanego polaczenie 2 prostopadlych do siebie powierzchni ... bede wdzieczny za jakiekolwiek wskazowki.. pozdrawiam p.s te czarne nieregularne ksztalty na podlodze to fotele :) (tym zajme sie pozniej)
Napisano 7 Grudzień 200717 l ja mam taki sposób na szybkie i efektywne zrobienie płytek (modelu). Może ci to coś pomoże. Fugi dajesz ID 2 płytki wraz z zaokrągleniami ID 1. Nakładasz materiał Multi/Sub-Object i wszystko. Co do tekstury kafla to z tego jednego kafelka co masz nic się ciekawego nie wyciągnie.
Napisano 7 Grudzień 200717 l Autor swietnie !!! pionix - dziekuje bardzo mocno !!!!!! wszystko podane na talerzu .....nalezy sie oczywiscie serduszko. co do kafla .... hmm - skoro mam tylko jednego kafla ktorego zassalem ze strony producenta to moze powinienem go jakos rozmnozyc - np. w photoshopie ... Ile mniej wiecej bedzie potrzebnych klonow zeby podloga byla ladna .....
Napisano 7 Grudzień 200717 l Autor swietnie !!! pionix - dziekuje bardzo mocno !!!!!! wszystko podane na talerzu .....nalezy sie oczywiscie serduszko. update: ooops ...a gdzie Ty masz ikonke z serduchem ....??
Napisano 7 Grudzień 200717 l na texturze uzywasz 1 płytki i to z odbiciami swiatła (te białe kreski) i w materiale włącz odbijanie swiatła jeszcze będzie bardziej naturalnie :) pozdro
Napisano 7 Grudzień 200717 l Autor jeszcze mam szybkie pytanie mam scianiety z sieci obiekt - krzeslo jest to cala bryla , nie moge jej "rozbic" na poszczegolne czesci tak aby np zastosowac inne materialy na wykonczenie, .... czy jest jakis sposob aby to zrobic ??? group-ungropup jest nieaktywny widze ze tylko moge zaznaczac polygony i przypisywac im id ....mocno to pracochlonne p.s. dzieki Shalivan !
Napisano 7 Grudzień 200717 l w kwestii płytek : jest jeszcze modyfikator "MaterialByElement" warto o nim poczytac (losow nadaje material z puli zadeklarowanych materiałów poszczególnym elementom - fajna sprawa jak sie robi jakies dachówki / płytki podłogowe i chcesz osiągnąc pewien efekt losowości, ale w określonym zakresie) w kwestii krzesła: sprawdz czy to krzesło nie ma juz określonego materiału (i mapowania) większość (jesli nei wszystkie) modele w necie mają tak, wystarczy "pipetą" z material edytora pobrac materiał z krzesła i zmodyfikować (z regóły to "multi/subobject material") oszczedza duzo czasu (nie jestem pewien czy to tak wyglada w przypadku tego krzesła oczywiscie)
Napisano 7 Grudzień 200717 l Autor loki ... w kwestii krzesla - pipeta dziala ! ant-3d sprobuje sposobu z detach. na razie zaznaczylem wszystkie poligony ktorym przypisalem chrom ....dziala ale sie sporo nameczylem
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto