Napisano 12 Luty 200817 l No i waśnie ... . Na wstępie chciałbym was powitać ze względu na to że jestem nowym użytkownikiem Max 3D Forum. Wcześniej poruszałem się po zakamarkach forum w poszukiwaniu wskazówek, teraz jednak po kilkumiesięcznych poszukiwaniach i nocnych naukach w towarzystwie komputera i Maxa chciałbym jakoś sprawdzić swoje umiejętności. Postanowiłem stworzyć animację w której głównym bohaterem będzie tytułowy lisek. No ale o tym za chwilę. Chciałbym też dodać że nie jestem jeszcze zapoznany z nazewnictwem graficznym ( to chyba będzie dobre określenie ), więc proszę nie mieć mi za złe jeżeli czegoś nie zrozumie. To tyle wstępu a teraz może zajmijmy się moim projektem pt " Projekt 1 ". Będzie to animacja, można by nawet powiedzieć że coś w rodzaju loga. Podzieliłem moją pracę na kilka poszczególnych etapów : Etap pierwszy będzie się składał ze stworzenia modelu lisa, stworzenie szkieletu, animacja szkieletu oraz złączenie wszystkiego do kupy. Etap drugi czyli scena no i oczywiście etap końcowy aczkolwiek nie ostatni jakim będę się zajmował czyli montaż, tex turki, ustawienia świateł itd. Liczę na waszą pomoc na poszczególnych etapach. mam tylko nadzieje że dobrze się do tego zabieram. ETAP I Oto model pożądania ma który natknąłem się dzięki pomocy jednego z użytkowników : Jak na razie mam coś pseudolisopodobnego => http://xs224.xs.to/xs224/08072/1111111341.jpg =>http://xs224.xs.to/xs224/08072/2222222926.jpg =>http://xs224.xs.to/xs224/08072/3333333355.jpg =>http://xs224.xs.to/xs224/08072/4444444678.jpg Heh ... tak jest się z czego pośmiać. Więc na tym momencie się zatrzymałem. Nie wiem czy głowę powinienem zrobić osobno czy ciągnąc to dalej ? ---------------------------------------------------------------------------------------------- Pozdrawiam serdecznie i chwała temu, kto odpisze.
Napisano 12 Luty 200817 l Dobra siatka pod organikę to brak trójkątów, modeluj z samych czworokątów. Jak zacząłeś od boxa to extrudując go i dzieląc łatwiej będzie Ci zachować odpowiednią topologię. Głowę możesz wyextrudować z tego co masz albo zrobić osobno i potem przyłączyć. A i nie traktuj siatki lisa którego ściągnąłeś ze stronki jako wzór, według mnie do najlepszych to ona nie należy. Jak chcesz animować lisa to topologia siatki jest ważna. Powodzenia.
Napisano 12 Luty 200817 l Autor Więc wytłoczyłem głowę na razie bez uszu. Mój obiekt wygląda mniej więcej tak => Nie wiem czy nie jest przypadkiem za bardzo jamnikowaty bo takie mam wrażenie.
Napisano 12 Luty 200817 l Masz coś do lisów? :D Modeluj modeluj bo widzę że plany duże. Apropo ta siatka u góry jest po Mesh smooth tak więc nie sugerowałbym się nią jakoś dokładnie.
Napisano 12 Luty 200817 l Autor Apropo ta siatka u góry jest po Mesh smooth tak więc nie sugerowałbym się nią jakoś dokładnie. A dla czego nie ? Ciąg dalszy modelowania Mam jeszcze jedno pytanie. Zabrałem się teraz za łapy i nie wiem ile dokładnie lisia łapa ma kości. Chodzi mioczywiście o przednie łapy i o kości promieniowe. Wydaje mi się że łapa składa się z czterech najważniejszych elementów. Teraz pokażę moją znajomość Biologii XD Więc pierwsza do pierwszego stawu - potem od stawu krótszą do czegoś na kształt nadgarstka który jest jakby przedłużony i to z kolei do jeszcze jednej krótszej od której wychodza paluszki ... ech mi wyszło pięć a ile jest na prawdę ... ?
Napisano 12 Luty 200817 l Najlepiej zastaw pułapkę na lisa i złap sobie taką żywą referkę albo... użyj google. Nogi tylne masz źle ustawione, znajdź sobie fotkę liska z boku i modeluj na podstawie tej fotki. Tu masz szkielet psa bo lisa nie było, podobno jeszcze żyje a prześwietlenia nigdy nie robił: http://images.google.pl/images?gbv=2&hl=pl&client=firefox-a&rls=org.mozilla:pl:official&sa=X&oi=spell&resnum=0&ct=result&cd=1&q=szkielet+psa&spell=1
Napisano 12 Luty 200817 l Tomala: wpisuj nazwy angielskie w google: dostaniesz 10 razy lepsze wyniki: http://images.google.pl/images?gbv=2&hl=pl&client=firefox-a&rls=org.mozilla%3Apl%3Aofficial&q=red+fox+skeleton&btnG=Szukaj+obraz%C3%B3w Fokus: proponuję najpierw nauczyć sie porządnie modelować. To wbrew pozorom nie jst łatwe i wymga doświadczenia oraz wiele pracy. no i bez rzutów anatomicznych faktycznie trudno będzie Ci dobrze liska zrobić.
Napisano 12 Luty 200817 l Autor Rany ale pomyłka oo połamałe mu łapy Oo Dobrze że jużjest oka heh dzięki. No i oto efekt mojej pracy. Nie badzo wiem co dalej ... Znalazłem sobie kota :D Spoko żyje XD Acha no i zapraszam jeszcze na filmik http://pl.youtube.com/user/Fokus3D
Napisano 12 Luty 200817 l jest strasznie, ale są postępy, powinieneś teraz zagęścić siatkę, i uwydadnić detale, poprawić pysk, uszy powinny wyrastać z ciała.ogólnie weź każdą część ciała popatrz na referki i zrób tak zeby było poprawnie, nie spiesz się :) pozdro
Napisano 12 Luty 200817 l Autor Dzięki za słowa otuchy " jest strasznie " ;] Ja uważam że jest fatalnie ale to mój pierwszy model heh. No to pewnie teraz przejdę do oczu hmmm najlepiej byłoby je zrobić osobno i razem z żęsami. Pyszczek zostawię sobie na deser. Acha no i pewnie kuleje bo nie wiem jak się scala figóry. O pomoc proszę Oo
Napisano 12 Luty 200817 l niedługo przenosze pracę do działu WIP, bo z działem modeling ma nie wiele wspólnego
Napisano 12 Luty 200817 l hehe to raczej dobrze, modeluj dalej, na początku idzie zawsze powoli, ale zauważ ile się uczysz - to też się liczy - a co do lisa i modelu, poszukaj sobie na googlach referencji (duuuuuzo referencji) - jakieś anatomiczne szkice (nawet nie koniecznie lisa, ale np psa, czy czegoś podobnego, może jakaś ksiązka z weterynarii z anatomii) bo to bardzo pomaga przy modelowaniu
Napisano 13 Luty 200817 l Autor No to kamień z serca XD Ekhem oto mój lisio :D http://rapidshare.com/files/91501354/fox.rar.html