Napisano 12 Kwiecień 200618 l Ciężko w słowach wyrazić moją złość ale (choć wstyd się przyznać) nie mogę zweldować dwóch verteksów. Tak rekreacyjnie włączyłem sobie książkę heliona matriks jak to zrobić czy coś w tym stylu i zobaczyłem sobie rozdział w którym autor pokazuje jak zrobić łyżkę. Mówię: "co tam, zrobię sobie taką i się trochę rozerwę". Z niewielką nadzieją że się czegoś nauczę zacząłem sobie tworzyć taką łyżkę: stworzyłem pół obrysu z góry, dopasowałem z boku i odbiłem z uzyciem mirror. Potem autor kazał zrobić wgłębienia łyżki poprzez narysowanie splajnów wpoprzek łyżki. Zrobiłem to ale nie mogę tego zweldować. Pytanie brzmi: Jak się welduje splajny? Normalnie taki jestem zdenerwowany że nie wiem co z sobą zrobić. Głupi program a tak może zestresować. Pomóż ktoś...
Napisano 13 Kwiecień 200618 l Najpierw połącz wertexy za pomocą snap togle (taki magnes na górze ekranu:) Przejdź do edycji vertexów zaznacz te, które mają zostać połączone i kliknij weld. [ewentualnie naciśnij koło klawisza weld taką czarną ramkę i zwiększ liczbę pkt'ów,które w obrębie vertaxa mają być połączone(po prostu zwiększ to)] i wtedy zwelduj
Napisano 13 Kwiecień 200618 l Autor kome: latek mam 17. a czemu pytasz? zróbcie taki eksperyment tylko róbcie dokładnie tak jak mówię: 1. zresetujcie maxa 2. wejdźcie w create, shapes i stwórzcie circle na środku sceny o rozpiętości np 50. 3. pliknijcie PPM w viewporcie aby wyłączyć narzędzie tworzenia 4. ponownie kliknijcie PPM i z menu wybierzcie convert to - convert to editable spline 5. kliknijcie PPM na snap toggle i zaznaczcie pole przy endpoint 6. zamknijcie okienko i wybierzcie narzędzie snap toggle 7. kliknijcie na new line z menu splinea 8. stwórzcie średnicę koła od jednego verteksu do naprzeciwległego; 9. kliknijcie PPM aby zakończyć rysowanie 10. wyłączcie snap toggle 11. przejdźcie do trybu edycji vertex splinea 12. zaznaczcie dwa nałożone na siebie verteksy (mamy na scenie dwa takie zestawy. ale najpierw zaznaczcie te na górze. 13. kliknijcie na weld (parametr obok ustawiony jest na 0,1 ale to wystarczy bo wierzchołki są nałożone) 14. zweldujcie niższe wierzchołki 15. wybierzcie narzędzie przesunięcia i klikając na jeden z verteksów sprawdźcie czy się zweldowały. u mnie nie przechodzi. automatic weld też nie daje rady. jeśli w środku łamanej zamkniętej chcemy wstawić łamaną otwartą i chcemy je zweldować to program nie wykonuje polecenia. sprawdźcie u was. może coś nie tak robię?
Napisano 14 Kwiecień 200618 l Tych wierzchołków nie da się weldować. Jeżeli robisz powierzchnię, tworząc siatkę splajnów i nakładając na to modyfikator Surface, to wystarczy połaczyć splajny poleceniem Attach. Nie welduje się wierzchołków, w modyfikatorze Surface jest parametr, którym określasz tolerancję odległości. Można w pewnym sensie przyjąć, że Surface sam sobie welduje wierzchołki, które leżą odpowiednio blisko.
Napisano 14 Kwiecień 200618 l Autor no ale powinno się jakoś dać choćby dla ogólnej spójności siatki. ma ktoś jakiś pomysł?
Napisano 14 Kwiecień 200618 l tez robilem ta lyzke sobie dawno temu i pamietam ze weldowac sie wlasnie nie dalo. Wystarczylo surface dac jak to Jaros powiedzial;]
Napisano 14 Kwiecień 200618 l Autor czyli wychodzi na to że jednak to nie mój błąd tylko właściwość maksa? fajnie...
Napisano 14 Kwiecień 200618 l no ale powinno się jakoś dać choćby dla ogólnej spójności siatki. ma ktoś jakiś pomysł? No niby tak, ale w niektórych przypadkach bywa to niekorzystne. Przy bardziej skomplikowanych siatkach splajnów, gdzie praecinające się linie są w różnych trybach (np jedna bezier a druga bezier corner) takie zweldowanie moze spowodować, że już nie będzie się dało tak precyzyjnie regulować kształtów.
Napisano 15 Kwiecień 200618 l Autor no ale w tym przypadku to nie są raczej beziery. bo rozumię że beziery nie mogą mieć trzech uchwytów (choć cornery pewnie mogą). zwykłe linie powinny mieć możliwość takiego łączenia w bardziej skomplikowane kształty.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto