Skocz do zawartości

[3ds Max] Wygładzanie pojedynczej krawędzi


Galmido

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Jestem początkujący w 3ds Max 9.

Napotkałem problem, którego nie potrafię obejść.

Otóż, używając ProCutter (ProBoolean i Boolean nie dawały tutaj rady) wyciąłem w boxie cylinder.

 

Mój projekt opiera się na kanciastych obiektach, więc nie chcę stosować globalnego wygładzania. Chciałbym wygładzić tylko jedną krawędź, mianowicie, jedną z tych "obręczy" które pozostały po wycięciu cylindra.

 

Oczywiście efekt jaki chciałbym uzyskać to nie wygładzenie samych boków dziury, tylko krawędzi na miejscu styku dziury z powierzchnią boxa.

 

Proszę, oto obrazek jak to na chwilę obecną wygląda:

c0b96efb4b8e8c95m.png

 

Z góry dziękuję za wszelką pomoc :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 10
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Zrobiłem jak radził hcpiter, zagęściłem siatkę cylindra z 60 do 150, ale nie mam pojęcia w jaki sposób ręcznie miałbym wymodelować - jeśli chodzi o ustawianie kilkudziesięciu "poziomów" z verteksami i ręczne ich ustawianie, to raczej odpada. Jest z tym mnóstwo pracy, a wiem, że na pewno jest łatwiejszy sposób.

 

Chamfer byłby dobrym rozwiązaniem, gdyby nie to, że tak naprawdę nie wygładza, tylko ścina pod jakimś kątem, a do tego "ząbkuje" całą krawędź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po użyciu ProBoolean (jakoś mi się udało ^^) do całej dziury biegną 2 krawędzie (wiem, że biegnie ich tam N, ale te są ciągle widoczne na podglądzie siatki), skasowanie ich spowoduje usunięcie jednej ściany figury, a Chamfer nawet z nie zaznaczonymi tymi krawędziami będzie na nie działał.

 

Poradziłem sobie w inny sposób, otóż użyłem Chamfera na jednej obręczy w obiekcie Tube, po czym usunąłem zbędne ścianki i została sama wygładzona krawędź :)