Skocz do zawartości

Jaki program wybrać? (3ds Max, Maya, Zbrush)


Orothus

Rekomendowane odpowiedzi

Na forum jestem od niedawna (nowy i zielony w temacie). Na dzień dzisiejszy tworze, a raczej staram się wymodelować samochód. Jak na razie nie jest źle. Oczywiście nie obyło się bez spędzenia masy czasu na YT i doszukiwania się odpowiedzi na pytanie jak wykonać daną czynność i zrobić tak żeby było dobrze.

 

Jestem świadom że programy które wymieniłem w tytule współpracują jakoś ze sobą i nie można wykluczyć żadnego. Natomiast pytanie brzmi jak przebiega cała praca w tych programach? Chciałbym zacząć modelować postacie. Tylko nie wiem czy 3DS max jest do tego odpowiednim narzędziem, czy może raczej Maya?

 

Jak wygląda praca nad obiektem który tworzymy? Gotowy model importujemy tak aby można było go odtworzyć o dopracować w innych programach?

 

Czy możecie polecić jakieś materiał (książki/internet) do których warto zajrzeć przed scultptingiem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Modelowe postaci zalezy w sumie od tego jak sie nauczysz. Podstawowy workflow w tym momencie to zrobienie modelu high poly w Zbrushu, a nastepnie retopologia. W niektorych firmach/zleceniach dostaniesz gotowy base model z Maxa/Mayi na ktorym masz rzezbic.

 

Jesli chodzi o samo rzezbienie postaci to proces nauki jest dlugi, uczysz sie cale zycie. Podstawa, ktora MUSISZ opanowac w tym kierunku jest anatomia czlowieka - proporcje, kosci, miesnie. Pozniej pozostaja jedynie cwiczenia i bedzie Ci to wychodzic coraz lepiej.

 

Nastepnie do tego dojdzie nauka rzezbienia ubran itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach