Skocz do zawartości

Ford Mustang


Kubajaniak

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich. Jak pisałem kiedyś w wątku z Audi chciałem się nauczyć robić samochody metodą low poly->ms1->dalsze modelowanie. Audi nie wyszło, ale zrobiłem sobie drugi samochód, Forda Mustanga. Samochód jeśli chodzi o modelowanie wyszedł jako tako. Nie najlepiej, ale chyba też nie najgorzej. Większa kicha to materiały. Robiłem ustawienia sceny według tutka DT. Teraz samochód wygląda tak:

 

re1.jpg

re2.jpg

re3.jpg

 

Na dzień dzisiejszy całość, to jedne światełko Area Omni, wokoło jest duża sfera, na którą jest nałożona mapa HDRI. Materiały są gotowe z mentala. Lakier to "car paint material". Szyba też, tylko zmieniłem kolor na czarny. Guma jest z "Arch & desing" itd. Jednak nie bardzo mi się to podoba. Chciałbym uzyskać takie coś jak Vision3d tutaj http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=43264 I teraz pytanka.

1 Czy da się to osiągnąć tymi materiałami z mentala, czy jakoś kombinować swoje?

2 Żeby zrobić takie odbicia jak u Visiona zostawić sfere i dać na nią jakiś materiał, albo coś. Czy to samymi światłami można zrobić?

Rozdziałki większej niestety nie mogę dać, bo mi komp nie pozwala :/

 

Jakby ktoś jeszcze siatki chciał zobaczyć to

http://www.kubajaniak.republika.pl/max/siatka_r1.jpg

http://www.kubajaniak.republika.pl/max/siatka_r2.jpg

http://www.kubajaniak.republika.pl/max/siatka_r3.jpg

 

Chciałbym też podziękować GrześDuro za podpowiedź jak w prosty sposób zrobić pasy na samochodzie.

 

Z góry dziękuję, za wszystkie podpowiedzi.

Edytowane przez Kubajaniak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 35
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

To co tutaj napisałem to było w innym wątku ale tam było robione w XSI Ty mam nadzieje że w maxie robiłeś:)/Może Ci się to przyda.

Dobra robiłem w mentalu to Ci pomogę:

Poszukaj jakiejś refki w internecie tła np drogę polną czy coś w tym stylu.

(Numeracja odpowiada tej na screenie)

1.Stwórz plejna za samochodem nanieś na niego tę drogę posutawiaj później obrazek tak żeby sprawiało to wrażenie że auto stoi na tym terenie (kamere/tło/pojazd).

2.Teraz stwóż plejna pod samochodem (toszke szerszy i dłuższy od samochodu).

Nadaj plejnowi materiał "transparency" i daj mu kolor biały wtedy będzie przezroczysty podczas renderingu (można użyć innych przezroczystych materiałów).

3.Daj materiał car paint na samochód.

4.W wolnym slocie daj jakąś mapke hdri najlepiej zgodną z tłem.

5.Przeciągnij mapke do slotu materiału z tego miejsca co zaznaczyłem.

Ustaw jej parametry na envinion/spherical everinotment.

6.Przeciągnij mapke do slotu evinrotment i jak padnie pytanie daj instance:)->ok.

7.Ustaw światło "skylight" - a następnie "use scene envition"

8.Upewnij się że masz w opcjach renderingu włączone Final Gater/Global illumination,

w FG Point interpolation ustaw radius na 15 min/. natomiast na 0,1

Mam nadzieję że troche pomogłem, to są takie podstawy powinieneś uzyskać w miarę uczciwy efekt, aha wiadomo że zależy to również od materiału jaki zastosujesz lakieru/musisz się pobawić parametrami to samo dotyczy mapki hdri/ ustawień rendera/ nasycenie światła.

Pozdro.

P.S Teraz zauważyłem że użyłeś HDRI :)to jeszcze powinno ułatwić sprawe jak się orintujesz w tych mapkach.

---------------------------------------

67616723.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie za odpowiedź. Mam jednak mały problem. Chyba coś źle ustawiam z przezroczystym plain'em ponieważ jest przezroczysty, ale nie do końca. Materiał do niego zrobiłem w ten sposób, że w slocie diffuse (tam gdzie na screenie jest 1) dodałem transparency, a później tam gdzie jest 2 zmieniłem kolor na biały.

 

pro.gif

 

wszystko wygląda teraz tak

 

re4.jpg

 

Szyby chyba zrobie całkiem czarne i ciemniejsze opony na pewno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak noted pisze możesz poszukać czegoś najlepiej w jak największej rodzielczości, chyba że źle zeskalowałeś, najlepiej to stwórz plane'a w maxie poczym najedź na plik jpeg swojego tła (tam gdzie go masz skopiowanego) i jak chwile przytrzymasz strzałke na pliku tła to wyświetli Ci jego parametry wysokość oraz szerokość, wklep te parametry w ustawieniach plane'a w maxie i potem nanieś na tego plane'a tło będziesz miał dokładnie tę samą rozdziałke co na obrazku. Zaznacz wszystko oprócz tego tłą (czyli samochód/światło/podłoże i zeskaluj do wielkości tego właśnie tła wcześniej zrobionego nie na odwrót!

Jeśli chodzi o przezroczystość to też z tym miałem problem możesz poszukać w necie innego sposobu ale możesz również zrobić taką kołyske, dać mesh smooth żeby ją wygładzić i później ten materiał:).

 

30781940.jpg

 

Dodatkowo możesz sobie ułatwić regulację oświetlenia już pokazuje jak:

Wchodzisz do zakładki envirotment:

1.W exposure control ustawiasz mphotografic

2.Renderujesz scenę

3.Klikasz exposure valuje

4.Klikasz na jedną ze strzałek i regulujesz góra/dół obrazek w tym małym okienku będzie zmieniał wartości oświetlenia dobierzesz odpowiednią (pamiętaj żeby wcześniej wyrenderować w tym małym okienku)

 

22324088.jpg

Edytowane przez bbandi
  • Confused 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmieniłem tło i próbowałem z tą "kołyską", ale przez tego plain'a tlo nie ma naturalnych kolorów, tylko robi się bardziej szare :/ A tak w ogóle, ten plain ma być do tego, żeby był cień pod samochodem, czy żeby jakieś dodatkowe odbicia były na lakierze? Teraz bez tego samochód wygląda tak:

ren5.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To właśnie chodzi o ten cień, na tym tle auto nie prezentuje sie najlepiej:|.Już to pierwsze było ładniejsze radziłbym coś w tym klimacie zrobić bo widzisz jak to tu wygląda nie za ciekawie, brak cienia robi swoje i nie wygląda to zbytnio, ale nie martw się mam jeszcze jeden sposób:).Możesz zrobić plejna rozciagając go wzdłuż ulicy dokładnie po obrysie ulicy tak jak widzisz z kamery i wtedy nałożyć na niego teksture asfaltu którą bez problemu znajdziesz wsieci wtedy nie tylko będziesz miał ładny cień pod autem ale to podłoże asfaltowe będzie delikatnie się odbijać w dolnej części karoserii Twojego samochodu, no ale trzeba troszke pracy w to włożyć ale myślę że dasz radę.

P.S jeżeli nie będzie Ci się podobał kolor asfaltu za jasny za ciemny zawsze możesz w PS-sie zmienić.

Edytowane przez bbandi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co sądzicie o czymś takim? Domyślnie miał to być samochód na placu z betonu, na którym są ślady palenia gumy. Mam zamiar zmienić jeszcze mapę hdri, na jakąś, gdzie jest same niebo. Teraz w samochodzie widać odbicia piachu i drzew chociaż stoi na pustym placu :P Tylko nigdzie nie mogę znaleźć takiej mapki. Wiem, że ktoś kiedyś na forum wrzucał bo nawet ściągałem sobie, ale miałem formata a teraz nie mogę znaleźć tego topicu :/ I jeszcze pytanko. Można jakoś w ustawieniach światełka Area Omni, albo Skylight coś przestawić żeby cień był ciemniejszy?

re6.jpg

 

Z góry dzięki za odpowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zostaw narazie samego sky lighta, wywal tego area omni.Dodatkowo zmniejsz wartość w sky ligt na 0,70 w menu render->samples per pixel-ustaw max na 64 (jak faun pisze popracuj nad podłożem).

P.S może masz za jasną hdrke też to ma wpływ,

Edytowane przez bbandi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poprawiłem trochę podłoże, chociaż chyba jeszcze je zmienię, bo trochę widać pixele :/ Zmieniłem mapkę hdri na jakiś zachód słońca. Samochód wygląda chyba trochę lepiej. Tylko nie wiem, jak to z cieniem ma być. Sam skylight mi go nie daje, dlatego dodałem wcześniej światło omni.

 

re7.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to juz pzyjemniej z tą hdrką wygląda:), przeciągnij ją teraz do slotu :"envirotment"

tam gdzie się tło daje i daj instance bo pewnie pamięta tę starą .

W renderze suwak FG precesion na full:)

ustaw difuce bounces na 15

W Global illumination daj maximum num photons na jakieś 15000-20000

Wogule to czy to podłoże przylega do opon?.

I spróbuj z tym sky lightem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o mapke hdri, to była w slocie enviroment. Samochód faktycznie był w powietrzu, może dlatego nie było cienia. Ustawiłem opcje tak jak napisałeś mi w poście wyżej i... po godzinie renderowania (nie śmiać się, pracuję na laptopie :P ) wyskoczył fatal error. Zabrakło mi pamięci ram ;( Spróbuje brata namówić, żeby nagrał maxa na kompie stacjonarnym, to może się wyrenderuje normalnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opuściłem samochód, żeby się stykał z podłożem, FG ustawiłem na high (na maksa mi wywalało ten błąd z ramami), Liczbę fotonów ustawiłem na 10k, wyrenderowałem, trochę przyciemniłem szyby z przodu i tyłu w PSie i wyszło coś takiego. Jak się podoba? Próbowałem zmienić jeszcze materiał felg, ale nie wychodziło mi nic sensownego, więc zostawiłem stary.

 

render.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, jak tu pokazać "coś" jeśli chodzi o samochód. Może takie ujęcie?

 

re8.jpg

 

Reszty detali nie chce mi się robić bo już powoli mam dość tego samochodu. Może za jakiś tydzień/dwa coś mnie najdzie i zrobię wycieraczki, a za trzy/cztery zrobię znaczek na przednią kratkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, a ja mam takie pytanie: jak zrobiles paski na samochodzie ? pewnie jakos banalnie ale nigdy nie wiedzialem jak to sie robi ? Sam jestem poczatkujacy i ostatnio tez robilem model tego autka i rowniez nie moglem zrobic jakiegos wmiare fajnego rendera, ale ogolnie to model fajny, pozdro :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Xiz0r - nie wiem czemu, ale jakoś Twoje słowa mnie zmotywowały i jednak pobawię się nad tymi detalami. Tylko trochę rzadziej będą up'y. Teraz siedziałem w domu, bo noga złamana, to miałem czas, ale od poniedziałku znowu na uczelnie :|

 

Bbandi - widziałem ten wątek, ale jakoś nie wiem czemu mi się wydawało, że autor napisał, że render jest w vray'u. Chyba śpiący byłem. Na pewno spróbuje.

 

Sewo / Noted -Jeśli chodzi o paski, to na początku też myślałem, że to jakoś z maską się robi, ale jest łatwiejszy sposób. Jak pisałem w pierwszym poście podpowiedział mi go GrześDuro. Wystarczy od góry nałożyć na samochód planar UVW Mapping. Później w materiale w slocie diffiuse wybrać gradient i sobie ustawić nim paski. A jeszcze łatwiej, narysować sobie w byle jakim programie graficznym prostokąt w kolorze w jakim chcesz mieć samochód (wysokość jest obojętna, może być i 1px) Na środku zrobić dwa paski, zapisać i dodać ten obrazek jako "bitmap" zamiast gradientu. Drugi sposób jest imo lepszy, bo można szybko zmienić kolor, albo dodać/odjąć paski.

 

Malutki up

 

znaczek.jpg

 

Dodam jeszcze wycieraczki, w zderzaku halogeny i kierunki (chyba powinny być w tych prostokątnych otworach). Jak jeszcze o czymś zapomniałem to pisać :) Tylko nie mówcie, że brakuje całego wnętrza :P

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok dzieki za odpowiedz :) Noted pokombinuje tak jak Ty mowisz, juz dawno chcialem sie wziasc za tego tutka :).

 

wrzucam clay render mojego mustanga, nic specjalnego ale moze Ci troche pomoze,nie zabieram sie za normalne rendery narazie bo chce sie pierw nauczyc dobrze modelowac a caly rendery to jedyne dobre jakie mi wychodza :) mam nadzieje ze sie nie obrazisz ze wcinam sie w posta.

Pozdrawiem :)

 

http://img136.imageshack.us/i/mystangclay.jpg/

Edytowane przez sewo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jedziesz z detalami tak jak Xizor pisze zrób wnętrze poglądowe uwierz mi że to podniesie o niebo jakość całej pracy (fotele kierownice i deskę rozdzielczą) to wtedy przy odpowiednim ustawieniu kamery nie musi być widać gps-u, klimatronica i reszty cudów;).

Bo właściwie ten model ładnie się prezentuje i szkoda tak szyby czorne pozostawiać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Latos dzięki za podpowiedź. Trochę to poprawiłem. Na szczęście nie musiałem wracać do modelu low poly :) Trochę pobawiłem się i zrobiłem jako takie wnętrze. Wrzucam model bez materiałów bo:

a)Bawiłem się tymi materiałami, że w końcu już nie wiedziałem który jest od czego.

b)Najpierw do końca wymodeluje, później wyrendedruje.

 

No i modelik. Jeszcze muszę zrobić wycieraczki na szyby i chyba rejestracje. Chociaż jak sobie oglądam fotki w necie, to prawie na żadnym nie ma. Jeszcze zobaczę, co z tym fantem zrobić.

 

det2.jpg

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiększyłem wycieraczki, dodałem materiały i wyrenderowałem samochodzik. Pierwszy render robiony starą metodą, drugi mrSun+ mrSky z domyślnymi ustawieniami. Przy drugim muszę zmienić materiał szyb, bo w ogóle ich nie widać, zmienić HDRI dać, bo widać odbicie zachodzącego słońca, chociaż jest 12 w połódnie. Ogólnie muszę jeszcze troszeczkę poprawić wnętrze, za fotelem kierowcy. I jeszcze jedno pytanko. Od czego może być czarna plama przy lewym słupku na desce?

 

Który render się bardziej podoba?

 

zz1.jpg

 

zz2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obydwa w miarę... co do modelu:

-zmień tapicerke bo teraz wygląda jakby przekładke ktoś z anglika robił (deska rozdzielcza z dwóch stron, po za tym jest zbyt blisko drzwi i zbyt kwadratowa

-znów tapicerka zbyt wysoko, fotele jak w tico (dodatkowo za szeroko od siebie, zbyt blisko drzwi)

-drażni mnie tylnia szybka (troche za duża i nie równo schodzi z linia dachu, brakuje dodatkowo obwódki)

Wybacz ale chce Cię zmotywować do walki bo cos się zaczyna dziać z tym modelem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Bbandi, ale mam kilka ale :P Jeśli chodzi o deskę, to w mustangach, tak jest http://www.theautochannel.com/news/2005/10/24/146300.1-lg.jpg Tylko rzeczywiście zbyt kanciasto i zbyt blisko drzwi. Krawędzie już poprawiłem, z drugim będzie trochę problem, bo i będę musiał trochę słupek zmienić itp. Fotele rzeczywiście duża dziura między nimi trochę ją zmniejszyłem. Wyglądają jak wyglądają, bo wnętrze miało być poglądowe :P ale spróbuje wymodelować takie jak są normalnie. Znalazłem zdjęcie wersji cabrio gdzie ładnie je widać :) Tylnia szybka ma wielkość jak na blueprincie.

 

szybka.jpg

 

Jeśli chodzi o to, że nie schodzi równo z linią to chyba trzeba było jakoś podnieść hmm... jak to powiedzieć. Środek słupka między tą szybką i szybą tylnią. Nie wiem, czy wiecie o co mi chodzi. Z boku szybka wygląda ładnie

 

szybka2.jpg

 

Wrzucam render z tym co poprawiłem. Zamieniłem też okienko na zaślepkę, czy jak to nazwać, może będzie lepiej chociaż jakoś mi to nie leży.

 

render2.jpg

 

Czekam na dalsze podpowiedzi :)

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ta deska w mustangach jest faktycznie strasznie kanciasta mialem przyjemnosc sie przejechac jedym kiedys i jedyne co w tym aucie jest nie fajne to ta deska rozdzielcza ,no spoko Ci to idzie nawet, faktycznie o wiele lepiej sie prezentuje z wnetrzem, tak trzymaj, pozdro :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam takie dwa pytanka.

1) Od czego robią się białe kropeczki (takie jak np na przodzie klapy od maski)

2) Gdzie w maxie znajdę Overal Mult i Render Mult? Cucsoniuss w wątku z bugatti napisał, że można tym określić jak mocno ma świecić mapa HDRI i chciałbym sprawdzić jedną rzecz. Tylko nie mam pojęcia gdzie to znajdę. Szukałem w googlach i pod f1, ale jakoś nie znalazłem :|

 

Wrzucam przy okazji render z inną opcją kolorystyczną. Dorobiłem też czarną "ramkę" na przedniej i tylnej szybie. Nigdy wcześniej takiego czegoś nie robiłem więc są błędy. Z przodu raczej wyszła za gruba, no i jakoś szyby nie widać. Z tylu w ogóle coś skaszaniłem. Dzisiaj już idę spaciu. Postaram się to poprawić jutro :)

 

A tak btw, która opcja kolorów ładniejsza? A może macie jakieś fajne pomysły jakie kolory połączyć? :)

 

render3.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności