Skocz do zawartości

Pierwszy walkthrough w vrayu


Rekomendowane odpowiedzi

Gość Chrupek3D
Napisano (edytowane)

Popełniłem animacje w Vrayu... migają mi rożne materiały, nie wiem czemu, ale sie dowiem.

Kolejna animacja mam nadzieje, będzie juz bez tych błędów.

Próbowałem ja zrobić w 60fps, dlatego nie wrzucam linka na vimeo, bo tam odtwarza sie nieciekawie.

W sprawie błędów proszę pisać i nie żałować.

Zawsze robiłem swoje obiekty, tym razem użyłem evermotion, dlatego ze to niekomercyjny projekt i znacznie przyspieszyłem sobie robotę.

 

http://www.patart.com.pl/film.avi

 

(70mb)

 

full00764.jpg

Edytowane przez Chrupek3D
  • Odpowiedzi 8
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

hej. ruch kamery mnie rozdraznij nie na zarty, (poniewaz sam nie panuje na ruchem kamer w swoich projektach i zauwazam to ze zdwojona sila)ale pozatym bardzo mi sie podoba, niewiem o co w tym chodzi! czy to jest czysty render czy dyzo pościleś?? materialy git poza tam jakims drobnym migotaniem. Pytanie brzmi ile Ci sie liczyla klatka i jak mozesz zdradzic jak to liczyles - nie w szczegolach

(wiemy ze obowiazuje tajemnica szefa kuchni) ale jesli moglbys cos zdradzic byloby milo.

pzdr

Gość Chrupek3D
Napisano (edytowane)

mirach: dzięki wielkie, chciałem właśnie uzyskać płynny ruch kamery i jeśli nic nie szarpie w MP to jest gites.

Okna miałem zrobić w AE, ale wychodziło to nieładnie, wiec zostawiłem jak jest.

 

slowmotion:

 

Jeśli chodzi o kamere to przelot zrobiłem w kilka godzin, ze znajomością maxa na odwal sie :-)

Po prostu klatka po klatce ustawiałem klucze i wszystko... na targeta wrzuciłem noise, żeby sie trzęsło.

 

Tajemnice kuchni:

 

Do renderowania animacji użyłem pluginu "SolidRocks", gdzie wyliczyłem do pliku lightcache i irradiance (3 godziny), a później juz tylko renderowalem gotowe klatki bez przeliczania lightcache i irradiance.

Liczyło sie w trybie very good z moimi poprawkami - na klatkę wychodziło od 5 do 11 min.

W Maxie pod Effect podłączyłem plugin "cebas psd-manager". Zgrupowałem podobne obiekty w layery np. krzesła i stoły, a następnie w psd manager ustawiłem, żeby renderował obiekty w layerach z przezroczystością.

Psd manager wypuszcza tylko pliki psd, wiec cala animacja poszła w plikach psd.

Kiedy wyliczyło m sie to po ok. 1,5 tygodnia (bite 24 non stop), wrzuciłem pliki psd do AE i każdy z layerow poddawałem obróbce pluginami Colorista II i Mojo. W ten sposób mogłem wpływać na każdy obiekt oddzielnie.

Później przeliczyłem sobie w Maxie samo zDepth i w AF użyłem pluiginu "Frischluft Lenscare" dla uzyskania głębi ostrości. Na całości użyłem pluginu Looks.

Po około 34564333 tys. blue screenow, wyliczyłem film do klatek i wrzuciłem do Virtualdub'a.

W nim przy użyciu Avisynth i scryptow do niego uzyskałem owa płynność animacji, przez zdwojenie klatek z 1400 do 2800 i zwiększeniu 30fps do 60fps... a skoro wyszło ładnie to sie ciesze :-)

 

pozdrowka

Edytowane przez Chrupek3D
Napisano

Mi się bardzo podoba, kamerka wydaje mi się ok, może ten noisik trochę schematyczny.

Nie widziałem tego na Media Classicu, mi trochę tnie na MP Windowsowym.

Ale co jak co, miałem takie odczucie, że na maskach masz obiekty albo na passach jak oglądałem.

Też kiedyś próbowałem robić tą metodą mnożenia klatek, ale zwykle mialem zbyt słabe rezultaty. To wychodzi przy linearnym ruchu, widziałem też u ciebie, że sie maziają niektóre obiekty, na szczęście są w rogu ekranu albo w dofie więc nie zwracają uwagi. Najlepiej to działa jeśli ruchomy obiekt jest w dużym kontraście z tłem zauważyłem.

Sampling ci też siadł na niektórych obiektach, ale przy takiej ich ilosci i niekomercyjnej pracy wyszło bardzo spoczko.

Na jakim procku renderzyłeś ?

Napisano

Trochę tecznicznie, nie o animacji.

 

Zapomniałem wcześniej zapytać. Miałem wczesniej spytać, dlaczego w ten sposób udostępniłeś .avi. Myślę, że jednym z powodów dlaczego pojawiło się mało komentarzy tutaj jest lenistwo. Nie wszystkich che się ściągać .avi na dysk.

 

Myślę, że skuteczność mogłaby być inna w momencie gdyby film był na jakimś YT czy Vimeo. Na YT można wyłączyć komentarze i zrobić tak, aby film nie był publiczny (dało się go odnaleźć) jeśli chcesz go schować.

Napisano

Fajnie całkiem urządzone wnętrze, ale ruch kamery IMO psuje wszystko. Do złudzenia przypomina czyjeś pierwsze zdjęcia z ręki;)

Napisano

Wszystko bardzo pięknie:) Niestety nie jestem fanem 60fps. Uważam, że 25 klatek to o wiele bardziej filmowy obraz. W konwersji fps chyba jakies artefakty powstaly bo niektóre przedmioty odrobinę migają. przypomina to artefakty w retimingu np. Twixtorem.

Brakuje mi również postprodukcji typu halacje, czy aberracja chromatyczna. pozdr

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności