Skocz do zawartości

Generator skrzyżowań itd do 3ds max 9.


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 12
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Widziałem ten skrypt i trochę mnie przeraża ilością opcji. Z modelowaniem drogi jak i skrzyżowań nie mam problemu pod warunkiem że skrzyżowania idą pod kątem prostym i na płasko. Schody się zaczynają jak są skrzyżowania na jakiś wzniesieniach do tego droga nie jest przyłączona do drugiej drogi pod kątem 90 stopni tylko np. 30 i to do tego pod górę to wtedy już jest ciężko takie coś wymodelować. Mam nadziej że wiecie o co mi chodzi.

Napisano

Najpierw konturowy model skrzyżowania na płask, jeśli mają być do tego chodniki to je uwzględnij, potem z konturów robisz kształt, potem wycinanie kształtem tegoż skrzyżowania w terenie, następnie wycinasz splajny, puszczasz po nich krawężniki, tudzież wytłaczasz chodniki. Masa dłubania, choć niby proste.

Napisano

Właśnie tego chciałem unikać. Nieraz wymodelowanie prostego domu schodzi krócej niż wymodelowanie takiego skrzyżowania. Bawiłem się niedawno programem o nazwie CityEngine i tam jest fajna opcja tworzenia dróg i skrzyżowania gdzie wystarczy narysować linie i skrzyżowanie samo się robi nawet jak to jest teren górzysty. Miałem nadzieje że się coś takiego do 3ds max znajdzie albo podobnego.

Napisano

Niestety nie ma magicznego skryptu,który to robi jednym, kliknięciem. Railclone może byś pomocny przy robieniu drogi,ale ja głównie używam spline i sweep'a.Potem z tego spline można łatwo unwrapowac drogę.Jest jeszcze jeden fajny komercyjny plugin spline land,ale jak przy wszystkim przy nim też trzeba podłubać.Tutaj masz przykład,że splineami da się to wszystko ogarnąć :) w sumie w dwa dni.

k0PBqMY.jpg

Napisano
Niestety nie ma magicznego skryptu,który to robi jednym, kliknięciem. Railclone może byś pomocny przy robieniu drogi,ale ja głównie używam spline i sweep'a.Potem z tego spline można łatwo unwrapowac drogę.Jest jeszcze jeden fajny komercyjny plugin spline land,ale jak przy wszystkim przy nim też trzeba podłubać.Tutaj masz przykład,że splineami da się to wszystko ogarnąć :) w sumie w dwa dni.

k0PBqMY.jpg

Świetnie sobie poradziłeś! Kawał terenu i niezły węzeł drogowy a udało się zwykłymi spline'ami to zrobić. Gites że hej!

Napisano

@Hris

Ciekawy plugin jednak nie korzystam z tego programu do modelowania. Modelując w nim jaki kolwiek model jest w nim sporo do poprawiania. Czasami szybciej jest już wymodelować w 3ds max od nowa ten sam model niż poprawiać zaimportowany. Jakoś dziwnie w nim wychodzi między innymi siatka modelu. Niby w owym programie jest ok ale jak się go zaimportuj do 3ds max to jest prawie cała rozwalona.

Napisano

Na rozwalone siatki z programów typu archicad czy sketchup masz jeden patent nadaj obiektowi modyfikator vertex weld z parametrem na 0,001 konczy sie problem swobodnych polygonów. Natomiast co do geomap to jednak najlepiej jest je tworzyć w Autocad Civil a następnie pracować na max design bo on ma narzędzie integracyjne z Civilem

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności