sabaru Napisano 19 Wrzesień 2014 Napisano 19 Wrzesień 2014 Czy jest może jakiś darmowy skrypt, który umiałby generować skrzyżowania, łączenia dróg i tym podobne modele?
rly Napisano 19 Wrzesień 2014 Napisano 19 Wrzesień 2014 Tutaj masz skrypt, który generuje całe miasto drogi także http://www.scriptspot.com/3ds-max/scripts/ghosttown-lite
skalpel3d Napisano 19 Wrzesień 2014 Napisano 19 Wrzesień 2014 Fajny scrypt szkoda że nie całkiem darmowy :)
sabaru Napisano 20 Wrzesień 2014 Autor Napisano 20 Wrzesień 2014 Widziałem ten skrypt i trochę mnie przeraża ilością opcji. Z modelowaniem drogi jak i skrzyżowań nie mam problemu pod warunkiem że skrzyżowania idą pod kątem prostym i na płasko. Schody się zaczynają jak są skrzyżowania na jakiś wzniesieniach do tego droga nie jest przyłączona do drugiej drogi pod kątem 90 stopni tylko np. 30 i to do tego pod górę to wtedy już jest ciężko takie coś wymodelować. Mam nadziej że wiecie o co mi chodzi.
Shogun 3D Napisano 20 Wrzesień 2014 Napisano 20 Wrzesień 2014 Najpierw konturowy model skrzyżowania na płask, jeśli mają być do tego chodniki to je uwzględnij, potem z konturów robisz kształt, potem wycinanie kształtem tegoż skrzyżowania w terenie, następnie wycinasz splajny, puszczasz po nich krawężniki, tudzież wytłaczasz chodniki. Masa dłubania, choć niby proste.
sabaru Napisano 20 Wrzesień 2014 Autor Napisano 20 Wrzesień 2014 Właśnie tego chciałem unikać. Nieraz wymodelowanie prostego domu schodzi krócej niż wymodelowanie takiego skrzyżowania. Bawiłem się niedawno programem o nazwie CityEngine i tam jest fajna opcja tworzenia dróg i skrzyżowania gdzie wystarczy narysować linie i skrzyżowanie samo się robi nawet jak to jest teren górzysty. Miałem nadzieje że się coś takiego do 3ds max znajdzie albo podobnego.
rly Napisano 20 Wrzesień 2014 Napisano 20 Wrzesień 2014 Niestety nie ma magicznego skryptu,który to robi jednym, kliknięciem. Railclone może byś pomocny przy robieniu drogi,ale ja głównie używam spline i sweep'a.Potem z tego spline można łatwo unwrapowac drogę.Jest jeszcze jeden fajny komercyjny plugin spline land,ale jak przy wszystkim przy nim też trzeba podłubać.Tutaj masz przykład,że splineami da się to wszystko ogarnąć :) w sumie w dwa dni.
PICsell Napisano 23 Wrzesień 2014 Napisano 23 Wrzesień 2014 Drogowcy dłubią takie rzeczy w autodeskowym civilu, w maxie podobnie robie - splajnami i sweepem.
Hris Napisano 23 Wrzesień 2014 Napisano 23 Wrzesień 2014 Niestety nie ma magicznego skryptu,który to robi jednym, kliknięciem. Railclone może byś pomocny przy robieniu drogi,ale ja głównie używam spline i sweep'a.Potem z tego spline można łatwo unwrapowac drogę.Jest jeszcze jeden fajny komercyjny plugin spline land,ale jak przy wszystkim przy nim też trzeba podłubać.Tutaj masz przykład,że splineami da się to wszystko ogarnąć :) w sumie w dwa dni. Świetnie sobie poradziłeś! Kawał terenu i niezły węzeł drogowy a udało się zwykłymi spline'ami to zrobić. Gites że hej!
Hris Napisano 23 Wrzesień 2014 Napisano 23 Wrzesień 2014 Znalazłem coś takiego dla Sketchupa, a ze Sketchupa możesz zawsze wyeksportować do 3DS lub DWG: http://www.valiarchitects.com/sketchup_scripts/instant-road Plugin kosztuj 25 dolcó, czyli około 80 zł...niestety za darmo tak zaawansowanych narzędzi nie uświadczysz :( Stworzenie takiego narzędzia to tygodnie kodowania (programowania) i ludzie chcą na tym zarobić. Pozdrawiam
PICsell Napisano 24 Wrzesień 2014 Napisano 24 Wrzesień 2014 Ten plugin w maxie masz pod conform, niestety uwielbia się wywalać.
sabaru Napisano 24 Wrzesień 2014 Autor Napisano 24 Wrzesień 2014 @Hris Ciekawy plugin jednak nie korzystam z tego programu do modelowania. Modelując w nim jaki kolwiek model jest w nim sporo do poprawiania. Czasami szybciej jest już wymodelować w 3ds max od nowa ten sam model niż poprawiać zaimportowany. Jakoś dziwnie w nim wychodzi między innymi siatka modelu. Niby w owym programie jest ok ale jak się go zaimportuj do 3ds max to jest prawie cała rozwalona.
skalpel3d Napisano 24 Wrzesień 2014 Napisano 24 Wrzesień 2014 Na rozwalone siatki z programów typu archicad czy sketchup masz jeden patent nadaj obiektowi modyfikator vertex weld z parametrem na 0,001 konczy sie problem swobodnych polygonów. Natomiast co do geomap to jednak najlepiej jest je tworzyć w Autocad Civil a następnie pracować na max design bo on ma narzędzie integracyjne z Civilem
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się