visualimage Napisano 15 Czerwiec 2018 Napisano 15 Czerwiec 2018 Witam serdecznie wszystkich. Mogę prosić o nakierowanie jakiego modyfikatora lub kontrolera użyć by mój model, żaluzja potrafiła się rozkładać i składać oraz obracać lamele? Fajnie jak by ktoś wiedział jeszcze jak połączyć vertexy linek do lameli tak by sznurek się rozkładał i składał podczas podnoszenia i opuszczania. Do obracania lameli na ten moment użyłem modyfikatora XFORM i działa ale może użyłem złego ? Dziękuję za ewentualne podpowiedzi.
Hris Napisano 18 Czerwiec 2018 Napisano 18 Czerwiec 2018 Chodzi Ci o taki efekt jak poniżej? [video=youtube_share;gl3dDmWOP3I] Żaluzje nawijają się od 3:06 do 3:20 we filmie, robiłem to ze 3 lata temu...ale mogę sobie przypomnieć co i jak...
visualimage Napisano 18 Czerwiec 2018 Autor Napisano 18 Czerwiec 2018 Cześć, dzięki za odp. Tak taki efekt (prawie) tu widać że te żaluzje się zwijają ale domniemam że jako obiekt w grupie całe chowają się w ścianie co oczywiście jest ok bo na animacji nie widać co się dalej dzieje w ścianie :) Ja potrzebuję pokazać żaluzję zwiniętą tak jak na obrazku a potem pokazać w krótkiej animacji jak się rozkładają te lamele. Na pewno da się to zrobić jakimś modyfikatorem tylko jakim?. Pomyślałem że wystarczyło by gdyby te żaluzje "lamele" ładnie się rozłożyły na jakimś spline a potem dzięki przesuwaniu dolnego vertexa góra dół one by się ściskały i rozchodziły przy pociągnięciu vertexa w dół. Tak na szybko sobie to wykminiłem.
Hris Napisano 18 Czerwiec 2018 Napisano 18 Czerwiec 2018 Ja robiłem pełne nawijanie na bęben - budynek miałem pokazywać w przekroju więc nie mogłem ich wsuwać w ścianę. U Ciebie nie można samych vertexów ciągnąć góra dół i skalować, gdyż grubość lameli Ci się zmieni...Rób tak: 1. Rozłóż Lamele jako płaskie plane'y (bez grubości) 2. Stwórz ze wszystkich Lameli jeden obiekt (użyj Attach) 3. Zrób animację skalowania(na 2 keyframeach) całego tego obiektu (ale przestaw PIVOT czy też GIZMO na samą górę ) względem pierwszej górnej Lameli 4. Teraz nałóż dopiero na taką wyanimowaną bryłę modyfikator SHELL który nada grubość lamelom. 5. Co do obrotów wszystkich lamel - spróbuj użyć Morphera, można w nim jak pamiętam stworzyć 2 stany ułożenia vertexów (chyba trzewba skopiować obiekt raz jeszcze by zmienić obrót poligonów) - i tym animować, jak zwykłym morphingiem. W ten sposób masz rozłączone animacje składania góra dół oraz obrotów. Ciekaw jestem czy to zadziała:) Powodzenia!
stormwind Napisano 18 Czerwiec 2018 Napisano 18 Czerwiec 2018 Ale pamiętajcie że takie żaluzje są zbierane od dołu tak że dolna "pcha górną" i tak do samej góry a nie wszystkie na raz. Nie jestem biegły w animacji, ale należało by zaanimować ruch jednej lamelki do spodu górnej, skopiować i zlinkować dolną do górnej, i przesunąć key tak aby ruch górnej zaczynał się z końcem ruchu dolnej i tak x razy, podobnie składanie sie bocznych sznurków z segmentów jak lamele.
Hris Napisano 18 Czerwiec 2018 Napisano 18 Czerwiec 2018 Ale pamiętajcie że takie żaluzje są zbierane od dołu tak że dolna "pcha górną" i tak do samej góry a nie wszystkie na raz. Nie jestem biegły w animacji, ale należało by zaanimować ruch jednej lamelki do spodu górnej, skopiować i zlinkować dolną do górnej, i przesunąć key tak aby ruch górnej zaczynał się z końcem ruchu dolnej i tak x razy, podobnie składanie sie bocznych sznurków z segmentów jak lamele. Racja! Zapomniałem o tym ruchu składania się jednej przez ruch poprzedniej...hm...Kurcze. Faktycznie kluczowanie i linkowanie. Mój sposób odpada.
visualimage Napisano 19 Czerwiec 2018 Autor Napisano 19 Czerwiec 2018 (edytowane) witam,tak Twój sposób "Hris" też średnio wyglądał, działało ale po nadaniu shell ta grubość też się zmieniała w cieniutką po złożeniu lameli. Szukam dalej rozwiązania. A może użyć collision? i podnosząc za dolny lamel będą się po kolei podnosiły następne lamele? Edytowane 19 Czerwiec 2018 przez visualimage
Hris Napisano 19 Czerwiec 2018 Napisano 19 Czerwiec 2018 Kurcze...mogłem od razu zacząć od szukania. Tu jest skrypt do tego - 30 sekund pracy żebyś miał swoje wymarzone rolety:) http://www.scriptspot.com/3ds-max/mcg/mcg-venetian-blind pozdro hris
visualimage Napisano 19 Czerwiec 2018 Autor Napisano 19 Czerwiec 2018 Jesteś niesamowity !!! dziękuję bardzo za pomoc !!! teraz tylko sprawdzę czy w max 2018 śmiga i zostanie mi ogarnięcie tych sznureczków by się składały razem z lamelami
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się