Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

mam pytanie dotyczące ustawień kamery: shutter speed, f-number, ISO, w renderowaniu architektury zewnętrznej.

Czy te parametry należy dobierać wg zasad fotograficznych, mam tu na myśli coś jak "słońce 16", f-n 16, ISO 100, ss 125, czy w ogóle się tym nie sugerować i ustawiać tak "żeby było ładne" dla oka ?

 

Mowa o vray physical camera, 3ds max 2014.

  • Odpowiedzi 6
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

zależy..

 

możesz ustawiać dokładnie, pilnować realizmu i np. żarówkom we wnętrzach podawać moc w watach czy lumenach

 

możesz ustawić tak żeby wyglądało dobrze bez realistycznych wartości

 

tak na prawdę większe znaczenie będzie to miało w przypadku renderu z depth of field.. wtedy sprawa wygląda dokładnie jak w fotografii- mniejsza przesłona- mniejsza głębia i większe rozmycie nieostrych elementów

Napisano

zależy od Twojego podejścia, jak mitic mówi

 

na pewno faktyczne temperatury świateł i fizyczny model nieba pomogą w realizmie, ale zmysł plastyczny może to wszystko nadrobić

Napisano (edytowane)
zależy..

 

możesz ustawiać dokładnie, pilnować realizmu i np. żarówkom we wnętrzach podawać moc w watach czy lumenach

 

możesz ustawić tak żeby wyglądało dobrze bez realistycznych wartości

 

tak na prawdę większe znaczenie będzie to miało w przypadku renderu z depth of field.. wtedy sprawa wygląda dokładnie jak w fotografii- mniejsza przesłona- mniejsza głębia i większe rozmycie nieostrych elementów

 

Ja jestem fanem pierwszego rozwiania, bo daje większą kontrole nad globalnym balansem oświetlenia, jeżeli pracujesz bez jednostek, i przyjdzie Ci precyzyjnie wyregulować jedno źródło światła, to nic to nie da jeżeli pozostałe będą przeskalowane o x %. Po jakimś czasie będziesz wiedział ile lumenów potrzebujesz w konkretnym pomieszczeniu, żeby wyglądało dobrze i możesz to sobie podzielić na ilość lamp których potrzebujesz.

 

Praca z fizycznie poprawymi jednostkami w rezultacie skraca i ułatwia zadanie. Jasne że czasem podkręci sie jakąś wartość czy doda ukryte światło, ale takie zabiegi mają miejsce też w prawdziwej fotografii, softboxy za narożnikiem, czy łączenie/maskowanie rożnych ekspozycji zdjęcia.

 

Tyczy sie to też ogniskowej i przysłony.

 

Światło tylko w lumenach! 100 watowa żarówka daje około 3-5 W światła reszta to Ciepło (podczerwień). Wartości w lumenach są łatwiej dostępne na stronach producentów.

 

Fizyczny model nieba to na przykład vray sun razem z vray sky, (moc oraz kolor słońca i nieba jest fizycznie poprawna w przełożeniu pozycję na niebie i na ekspozycje kamery) porównując do zwykłego direct light z na przykład gradientem w environment (oldschool :D )

 

Tak głębia ostrości dodaje niesamowicie dużo realizmu, ale pamiętaj też że przykładowo w fotografii architektury stara się jej uniknąć, więc nie zawsze jest niezbędna, co innego ujęcie jakiegoś detalu, render zbliżenia kompozycji kwiatków i innych drobiazgów na stoliku bez głębi ostrości wygląda nienaturalnie. I to już jest głęboko zakorzenione w mózgu odbiorcy.

Edytowane przez stormwind

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności