jarekhell1 Napisano 30 Sierpień 2018 Napisano 30 Sierpień 2018 Witam, mam pytanie dotyczące ustawień kamery: shutter speed, f-number, ISO, w renderowaniu architektury zewnętrznej. Czy te parametry należy dobierać wg zasad fotograficznych, mam tu na myśli coś jak "słońce 16", f-n 16, ISO 100, ss 125, czy w ogóle się tym nie sugerować i ustawiać tak "żeby było ładne" dla oka ? Mowa o vray physical camera, 3ds max 2014.
mitic Napisano 10 Wrzesień 2018 Napisano 10 Wrzesień 2018 zależy.. możesz ustawiać dokładnie, pilnować realizmu i np. żarówkom we wnętrzach podawać moc w watach czy lumenach możesz ustawić tak żeby wyglądało dobrze bez realistycznych wartości tak na prawdę większe znaczenie będzie to miało w przypadku renderu z depth of field.. wtedy sprawa wygląda dokładnie jak w fotografii- mniejsza przesłona- mniejsza głębia i większe rozmycie nieostrych elementów
polka dot Napisano 10 Wrzesień 2018 Napisano 10 Wrzesień 2018 zależy od Twojego podejścia, jak mitic mówi na pewno faktyczne temperatury świateł i fizyczny model nieba pomogą w realizmie, ale zmysł plastyczny może to wszystko nadrobić
jarekhell1 Napisano 13 Wrzesień 2018 Autor Napisano 13 Wrzesień 2018 Rozumiem, a czy chcąc uzyskać maksymalny realizm należy renderować z depth of field ? @polkadot Co masz i myśli i co to jest fizyczny model nieba ?
stormwind Napisano 13 Wrzesień 2018 Napisano 13 Wrzesień 2018 (edytowane) zależy.. możesz ustawiać dokładnie, pilnować realizmu i np. żarówkom we wnętrzach podawać moc w watach czy lumenach możesz ustawić tak żeby wyglądało dobrze bez realistycznych wartości tak na prawdę większe znaczenie będzie to miało w przypadku renderu z depth of field.. wtedy sprawa wygląda dokładnie jak w fotografii- mniejsza przesłona- mniejsza głębia i większe rozmycie nieostrych elementów Ja jestem fanem pierwszego rozwiania, bo daje większą kontrole nad globalnym balansem oświetlenia, jeżeli pracujesz bez jednostek, i przyjdzie Ci precyzyjnie wyregulować jedno źródło światła, to nic to nie da jeżeli pozostałe będą przeskalowane o x %. Po jakimś czasie będziesz wiedział ile lumenów potrzebujesz w konkretnym pomieszczeniu, żeby wyglądało dobrze i możesz to sobie podzielić na ilość lamp których potrzebujesz. Praca z fizycznie poprawymi jednostkami w rezultacie skraca i ułatwia zadanie. Jasne że czasem podkręci sie jakąś wartość czy doda ukryte światło, ale takie zabiegi mają miejsce też w prawdziwej fotografii, softboxy za narożnikiem, czy łączenie/maskowanie rożnych ekspozycji zdjęcia. Tyczy sie to też ogniskowej i przysłony. Światło tylko w lumenach! 100 watowa żarówka daje około 3-5 W światła reszta to Ciepło (podczerwień). Wartości w lumenach są łatwiej dostępne na stronach producentów. Fizyczny model nieba to na przykład vray sun razem z vray sky, (moc oraz kolor słońca i nieba jest fizycznie poprawna w przełożeniu pozycję na niebie i na ekspozycje kamery) porównując do zwykłego direct light z na przykład gradientem w environment (oldschool :D ) Tak głębia ostrości dodaje niesamowicie dużo realizmu, ale pamiętaj też że przykładowo w fotografii architektury stara się jej uniknąć, więc nie zawsze jest niezbędna, co innego ujęcie jakiegoś detalu, render zbliżenia kompozycji kwiatków i innych drobiazgów na stoliku bez głębi ostrości wygląda nienaturalnie. I to już jest głęboko zakorzenione w mózgu odbiorcy. Edytowane 13 Wrzesień 2018 przez stormwind
polka dot Napisano 13 Wrzesień 2018 Napisano 13 Wrzesień 2018 co to jest fizyczny model nieba ? na przykład vray sun razem z vray sky ...lub mapa HDRI https://hdrihaven.com/hdris/category/?c=skies&o=popular
jarekhell1 Napisano 13 Wrzesień 2018 Autor Napisano 13 Wrzesień 2018 Ja właśnie oświetlam architekturę z hdri (wg mnie dużo lepiej oswietla niż sun + sky). Dzięki za wyczerpujące odpowiedzi ;)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się