Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

 

Od lat uzywam Lightscape'a i dojzalem do przesiadki na cos mlodszego.

Lightscape stary i jary ale pod pewnymi wzgledami jest bardzo upierdliwy.

Chociazby exportimport .

 

Od premiery w.w. minelo pare ladnych lat i ze slyszenia wiem, ze w tym

czasie pojawilo sie kilka niezlych rendererow, takich jak Brasil, Vray

czy chociazby Mental Ray (nie wiem czy ten ma radiosity) itp.

Nawet sam Max ma wbudowany modul radiosity, ale z tego co wiem

jest to okrojony engine LS'a.

 

Chcialbym was prosic o przyblizenie, ktoremu z nich warto przyjzec sie blizej.

Czy sa miedzy nimi jakies zasadnicze roznice?

Uzytkownicy poszczegolnych mogliby wypowiedziec sie na temat ich wad i zalet.

 

Pozdrawiam

  • Odpowiedzi 11
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Napisano

znasz lightscape, masz wypracowany workflow to nie zawracaj sobie glowy rendererami :)

 

lightscape to najlepszy stosunek jakosci do wydajnosci pracy czyli to co najwazniejsze w pracy komercyjnej przy wizualizacji architektury i wnetrz.

nie wiem dlaczego autodesk/discreet zaprzestal jego rozwijania a wstawil jego namiastke do maxa.

Napisano

owszem workflow mam wypracowany ale...

 

zeby w LS'ie uniknac artefaktow trzeba odpowiednio przygotowac siatke,

nic nie moze sie przecinac, wszystko mosi dorze pasowac krawedz w krawedz.

Inaczej albo artefakty albo trzeba bardzo zwiekszac mesh subdividing.

 

Takie modelowanie jest praco i czasochlonne a ponoc dla nowych rendererow nie ma to wiekszego znaczenia.

 

Poza tym przenoszenie sceny pomiedzy programami tez trwa, ustawianie wszystkiego w jednym i drugim trwa, ustawienie materialow trwa, stad moje poszukiwania.

 

Niby jak cos nie jest zepsute to nie powinno sie naprawiac, ale zawsze mozna to udoskonalic ( swoj workflow mam na mysli)

 

Jak sam slusznie zauwazyles LS nie jest modernizowany od dawna.

A troche by mu sie na pewno przydalo.

Jedyne posuniecie to wbudowanie exportu i swiatel web'owych w nowe max'y.

 

 

Pozdrawiam

Napisano

a jaki sprzet ?

 

ile czasu robiles scene ?

 

czy w Vray'u mozna jakies szybsze wgladowki robic ?

Bo rozumiem, ze swiatlo liczy sie za kazdym razem przy renderingu

a nie raz solucja i gotowe jak w LS'ie.

Napisano

p4 3.0ghz 2gb ram. predkosc drastycznie spada przy zastosowaniu materialow z rozmytymi odbiciami a tym trudno sie oprzec :)

minusem(albo plusem) rendererow pod maxa jest to ze dla kazdej sceny musisz tuningowac inne ustawienia. dla scen indoor zazwyczaj fotony dla outdoor nie. roznie tez zachowuja sie materialy przy roznych ustawieniach renderera a nawet przy roznych swiatlach/cieniach.

 

osobiscie polecam vraya. najlepszy support foum chaosa, evermotion i kilku rosyjskich.

Napisano
owszem workflow mam wypracowany ale...

 

zeby w LS'ie uniknac artefaktow trzeba odpowiednio przygotowac siatke,

nic nie moze sie przecinac, wszystko mosi dorze pasowac krawedz w krawedz.

Inaczej albo artefakty albo trzeba bardzo zwiekszac mesh subdividing.

 

Takie modelowanie jest praco i czasochlonne a ponoc dla nowych rendererow nie ma to wiekszego znaczenia.

Owszem "specjalne" dostosowywanie siatki nie ma znaczenia w nowych rendererach, ponieważ nie używają one algorytmu Radiosity, bazują na algorytmie MonteCarlo - który takich warunków nie stawia.

Jedyną dotkliwą różnicą jest to, że kalkulacje Radiosity wyliczasz raz i możesz renderować do woli wszelkie ujęcia - póki nie wprowadzisz modyfikacji obiektów czy oświetlenia. Natomiast MonteCarlo nie pozwala na takie swawole! Ale poza tym prócz doskonalenia techniki zmyślnego unikania artefaktów MC posiada praktycznie same zalety. A czas na rendering jak wiadomo zawsze trzeba jakiś mieć!

Co polecić? Hmm sam używam FinalRendera z sentymentu i przyzwyczajenia. Ale reszta świata już jak widać przesiadła się na VRay ;)

 

Pozdrawiam

Napisano

najlepiej sciagnac dema i samo wyjdzie co ci najbardziej odpowiada.

 

ps:najlepsze GI robi Traitor w scanline ;)

a na czasy szeryfa nie patrz bo to stary dewiant i jeden render idzie mu 2 tyg !!! ;) a co by miał pod brazilem? strach pomyslec ;)

 

"... niektorzy lubia ogolone, a niektorzy nieogolone,.. i jedna i druga jest zajebista kozica. ktos blong ktos rude, i jednej i drugiej niczego nie brakuje:) ... "

Fotoas

Napisano
a na czasy szeryfa nie patrz bo to stary dewiant i jeden render idzie mu 2 tyg !!! ;) a co by miał pod brazilem? strach pomyslec ;)

 

Powiem szczerze, ze bym sie nie zdziwił, gdyby pod brazilem czas renderingu był lepszy:) Przy takiej ilości (i wysokim samplingu glossy reflections) renderer od splutterfisha miałby szanse dogonić (przescignąc?) Vraya, bo akurat w tym miejscu jest od niego sporo szybszy.

Inna sprawa ze trzeba by zrobic inną wykładzine - brazyliszek jeszcze nie ma micro-triangle displacement. Więc moze jednak mental? ;)

Napisano

Traitor = kto to:) Znana postać dawniej z demo-sceny(gfx), dzisiaj ---> wystarczy do Złotej Galerii zerknąć lub np. do tego wątku: http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=10437

 

GI = Global Illumination, najbardziej znane określenie techniki symulacji oświetlenia rozproszonego liczonej algorytmami MC (o których pisałem wyżej).

W forumowym żargonie spotykamy najczęściej banalne formułki typu:

"włącz GI", "daj z GI" itp.

;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności