Zazu Napisano 12 Maj 2020 Napisano 12 Maj 2020 Hej ziomki i ziomeczki Próbuję wskoczyć na wyższy level z enviro z budynkami. Aktualnie dziergam sobie zameczki i ślinię się do prac: https://www.artstation.com/jandrew, https://www.artstation.com/eddie, https://www.artstation.com/ngindraux . Zastanawiałam się nad miejscem gdzie byłaby dobra przestrzeń na rozwój (a facebookowy levelup już trochę zmienił swoją formę) i przypomniało mi się bam, że forum przecież wciąż istnieje 😉 Chciałabym trochę przejść przy poważniejszych rzeczach na photobashing, jaram się artami do Uncharteda, Dishonored (... i Frozen). Wrzucam ćwiczonka z wolnych chwil z tamtego tygodnia, staram się robić codziennie ale nigdy nie jest idealnie, więc wychodzą co 2 dni na oko. Oczywiście z fotek. Możliwe, że przejdę na inny temat za chwile. Wydaje mi się, że mam głównie problem z poczuciem skali, przestrzeni, masy i to pewnie wyjdzie przy następnych wrzutach, inne rzeczy też. Wytykanie błędów zawsze spoko, w końcu chodzi o rozwój. piąteczka! 3
takashmen Napisano 12 Maj 2020 Napisano 12 Maj 2020 3 godziny temu, Zazu napisał: Hej ziomki i ziomeczki Próbuję wskoczyć na wyższy level z enviro z budynkami. Aktualnie dziergam sobie zameczki i ślinię się do prac: https://www.artstation.com/jandrew, https://www.artstation.com/eddie, https://www.artstation.com/ngindraux . Zastanawiałam się nad miejscem gdzie byłaby dobra przestrzeń na rozwój (a facebookowy levelup już trochę zmienił swoją formę) i przypomniało mi się bam, że forum przecież wciąż istnieje 😉 Chciałabym trochę przejść przy poważniejszych rzeczach na photobashing, jaram się artami do Uncharteda, Dishonored (... i Frozen). To sobie wybrałaś niezłe combo jeśli chodzi o workflow , pierwszy nie używa ani fot ani 3D w swoich artach, Mendoza jest przykłądem mattepaintingowo / photopashowego workflow, pewnie z elementami 3D przy jakiś designach, a Nick najpierw 3D potem malowanie a foty to tekstury , łączenie tego będzie trudnym zadaniem 😄 czym dla ciebie jest photobashing, arty z Uncharted te od Nicka nie są dla mnie typowym photobashem, bo on zaczyna od ustawienia sobie sceny w 3D , często przy projektach komercyjnych dostaje się gotowe assety, albo masz dostęp do leveli w silniku. Piszę o tym dlatego żeby w sumie zadać pytanie, czy ogarniasz 3D, bo próbując zreplikować efekt pracy jaki on osiąga tylko przy użyciu fot i malowania, będzie ci ciężko : będziesz przepalała dużo energii na rzeczy które taki workflow eliminuje 1
Zazu Napisano 12 Maj 2020 Autor Napisano 12 Maj 2020 (edytowane) hej Takashmen, dzięki za odpowiedź No właśnie, dobre pytanie. Za 'mój' wymarzony photobashing w wydaniu pro to uznałabym Mendozę, gdzie są foty ale widać też malarskość. Tak naprawdę to nie muszą być same foty. Szukam odpowiedzi na pytanie jaka jest droga, jeśli okaże się że jest to 3D to chętnie skręcę trochę w tą stronę by się podeprzeć. Ta lista co mi się podoba jest długa, nie oczekuję że będe ich kopiarką, raczej chciałabym się docelowo strzelić stylem 'gdzies właśnie tam'. ( Dorzucam jeszcze Damiana Bonczyka i Reinbergsa https://www.artstation.com/artwork/XB6RJ Lhttps://www.artstation.com/artwork/L2A18w i postaram się już więcej nie spamować linkami) Twoje wyjaśnienie z Unchartedem dało mi więcej info niż byłam w stanie dostać od swego otoczenia, więc super i dziękuję 😉 Nie umiem w 3D ale liznęłam troooochę Tutaj szkic ptasiarni opierałam na 3dsmaxie (widok z kamery z viewportu, bez renderu), miesiąc temu popełniłam psa w Blenderze a później teksturowalam w Substancie. Robię na oko z tutoriali jakieś podstawy albo kogoś podpytam. Ale nic więcej poważnego Edytowane 12 Maj 2020 przez Zazu
takashmen Napisano 12 Maj 2020 Napisano 12 Maj 2020 1 godzinę temu, Zazu napisał: hej Takashmen, dzięki za odpowiedź No właśnie, dobre pytanie. Za 'mój' wymarzony photobashing w wydaniu pro to uznałabym Mendozę, gdzie są foty ale widać też malarskość. Tak naprawdę to nie muszą być same foty. Szukam odpowiedzi na pytanie jaka jest droga, jeśli okaże się że jest to 3D to chętnie skręcę trochę w tą stronę by się podeprzeć. Ta lista co mi się podoba jest długa, nie oczekuję że będe ich kopiarką, raczej chciałabym się docelowo strzelić stylem 'gdzies właśnie tam'. ( Dorzucam jeszcze Damiana Bonczyka i Reinbergsa https://www.artstation.com/artwork/XB6RJ Lhttps://www.artstation.com/artwork/L2A18w i postaram się już więcej nie spamować linkami) Twoje wyjaśnienie z Unchartedem dało mi więcej info niż byłam w stanie dostać od swego otoczenia, więc super i dziękuję 😉 Nie umiem w 3D ale liznęłam troooochę Tutaj szkic ptasiarni opierałam na 3dsmaxie (widok z kamery z viewportu, bez renderu), miesiąc temu popełniłam psa w Blenderze a później teksturowalam w Substancie. Robię na oko z tutoriali jakieś podstawy albo kogoś podpytam. Ale nic więcej poważnego Ćwiczeniem "na Mendozę" może być coś takiego: bierzesz sobie base plate, jakies zdjęcie, dobrej jakości, z tym platem chodzi o to żeby mieć z góry ustalone światło, podkładkę na której pracujesz dodając elementy, żeby było tematycznie takie zdjęcie znalazłem, mocne kierunkowe światło, część obiektów można schować w cieniu. Wymyślasz sobie brief: cyberpunkowa policja stoi na barykadzie przed nią tłum, zamieszki policjant obserwuje / pilnuje miejsce wypadku albo starcia dwóch potworów I dalej już zabawa z bashowanie, co zmienić, co zostawić, co dodasz, co wywalisz. Co do tej ptaszarni i 3D to niewiele więcej potrzeba, jaęlsi uczysz sie blendera to zdecydowanie go używaj do prostych blockoutów, evee jako silnik renderujący światnie sie sprawdza. Z tym 3D to jest tak że możesz spędzić i 80 % czasu pracy nad ilustracją, możesz robić to co przy ptaszari, wygenerować blockout który zdefuniuje ci dokładnie perspektywę i kształty cienia, a możesz stworzyć złożoną scenę z materiałami itd, jak on ( wrzuciłem jego starszą pracę, ale tylko tam znalazłem jakiś jego model, nie pokazuje renderów niestety. https://www.artstation.com/artwork/58VJzE Pies: rozmazałbym te krawędzie , te jasnozielone na ciele psa , które wyglądają jak pozostałości siatki, psuję odbiór Over: popracuj nad kontrolą waloru, staraj się go trzymać jak najbardziej płasko, u ciebie każdy zbiór obiektów , czy obiekt jak ppszczególne ptaki są w pełnej skali od 1-10, co nie jest konieczne, im dalej od kamery tym mniejsza rozpiętość waloru w tle może to być nawet jeden skok w skali między cieniem a światłem, załóż sobie ekspozycję na światło albo na cienie, wtedy w jednym z nich ścinasz na ilości skoków waloru, jasność obiektu wpływa na jego walor w cieniu, ciemny zielony liść nie będzie tak jasny jak podłoga oświetlony tym samym światłem, przez wypłaszczenie waloru, oszczędzasz go na najważniejszy punkt w obrazie, ale też to nie znaczy że wrzucasz wtedy pełną rozpiętość. Tekstury i materiały na obiektach pojawiają się jako hue shift lub zmiana waloru lokalnego mniej niż 10 % +/- łatwo to kontrolować przy użyciu slidera HSB w Photoshopie 3
Zazu Napisano 13 Maj 2020 Autor Napisano 13 Maj 2020 (edytowane) O w mordę. Co za analiza, dzięki! Nie spodziewałam się takiej mocy. Super ekstra, dziękuję, mega pomocne. Szczególnie walory, to nie pierwszy raz kiedy ktoś zwraca mi na nie uwagę. Jeszcze to zajmie ale już rozumiem bardziej. Będę do tego wracać i sobie jeszcze analizować. Ptaszarnia przestała w końcu wyglądać płasko w przestrzeni 😉 Ok, wczoraj zaczęłam ćwiczenie na Mendozę ale te tematy so waaay of my comfort Zone, więc pojawię się pewnie dopiero za kilka dni zapewne z czymś nie aż tak sci-fi. Chcę trochę popracować nad tematem skoro tak się zacnie rozpisałeś! Pan Pablo piękny wagon ale bym się pochlastała w 3D z tymi detalami. Za to klimat zarąbisty, lubię dziubanie w yy przedmiotach? Swego czasu popełniłam oldschoolowy samochód elektryczny, dorzucę go na dole jako zajawkę. Ale czaję o czym mówisz. Jesli mniej lub bardziej skomplikowane bloki starczą na razie to zacznę częściej wprowadzać blendera do codziennej pracy by się przyzwyczaić i podszkolić. Cool, dzięki! Co do psa to: cholera, te cięcia to miał być taki zAmYsŁ aRtYsTyCzNy ale jesteś już drugą osobą która to wypomniała, więc jednak powinnam je odpuścić. Niestety psa nie zmienię w 3D bo nie mam już plików ale może przy wolnym weekendzie podmaluję mu te kreski w Szopie 😉 Co by nie było, że tutaj tylko gadu gadu to jeszcze wrzucam wczorajszy zamek po pracy. Tym razem technika 'na Mathiasa' czyli szybki szkic z refki, a później z głowy podpierając się szkicem z refki. By nie robić za kopiarkę zdjęć. Wiem, że można było dodać detalu bo pusto ale nie było czasu, a chciałam chociaż uchwycić klimat i zachować rygor codzienności Edytowane 13 Maj 2020 przez Zazu 2
Zazu Napisano 13 Maj 2020 Autor Napisano 13 Maj 2020 Nie mogłam zasnąć, więc siadłam do ekhm phtobasha. Nie wiem czy nie przekroczy to skali żenującej kiczowatości: macki, miasto, helikoptery ale fun był niezły, więc musicie mi wybaczyć 😄 Na pewno jest masa błędów, których nie widzę więc korekty/roasty mile widziane - chociaż nie wiem na ile będę ciągnąć tą prackę jako że podchodzę do tego wciąż jako do ćwiczeń. (Zamku z dziś nie ma no bo macki) 'Mamo, naprawdę nie mogę teraz rozmawiać" 2
michalo Napisano 14 Maj 2020 Napisano 14 Maj 2020 Fajna, ani grama kiczu 🙂 Wyobrażam sobie co mówi ten policjant - "Już nic" heh 1
takashmen Napisano 14 Maj 2020 Napisano 14 Maj 2020 (edytowane) Pomysł mi się podoba, fajnie wykorzystałaś element z platea do zbudowania historii . Nie zaskoczę i znowu napiszę że walor 😄 przede wszystkim wrzucając fotkę każdorazowo dodajesz do swojej pracy chaotyczny zbiór pełnej rozpiętości walorowej, robiąc to w każdym planie, kończysz z ciemną sceną, zalaną czarnym walorem Zwróć uwagę jaki mocno niebo świeci w zdjęciu bazowym Do tego jest jeszcze pixel density, im lepszej jakości zdjęcie wrzucisz tym bardziej elementy namalowane lub złożone ze zdjęć w gorszej rozdzielczości będą odstawać, widać to dobrze na przykładzie różnicy między bliskim budynkiem za mostem a resztą. Poprawki jeśli chodzi o realizm rzeczy, skala helikoptera, to że jeśli miałby uruchomione śmigła pewnie pociął by macki, jeśli nie tnie to znaczy że nie sięga ośmiornicy, do tego wielkość jego w stosunku do ludzi, dlatego zawinąłem go w macki i powiększyłem. Most: lepsze umiejscowienie w przestrzeni, u ciebie wygląda tak jakby wychodził z budynku, jeśli dasz most to znaczy że na budynek i pewnie na most będzie padać światło, bo most generuje przerwę w zabudowie, Płaszczyzny skierowane ku niebu będą oświetlone od nieba Dodałem więcej światła na ośmiornicy żeby skupić na niej uwagę Edytowane 14 Maj 2020 przez takashmen
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się