Skocz do zawarto艣ci

Featured Replies

Napisano

Hej ziomki i ziomeczki

Pr贸buj臋 wskoczy膰 na wy偶szy level z enviro z budynkami. Aktualnie dziergam sobie zameczki i 艣lini臋 si臋 do prac:聽https://www.artstation.com/jandrew,聽https://www.artstation.com/eddie,聽https://www.artstation.com/ngindraux .
Zastanawia艂am si臋 nad miejscem gdzie聽by艂aby dobra przestrze艅 na rozw贸j (a facebookowy levelup ju偶 troch臋 zmieni艂 swoj膮 form臋)聽i przypomnia艂o mi si臋 bam, 偶e forum przecie偶 wci膮偶 istnieje 馃槈

Chcia艂abym troch臋 przej艣膰 przy powa偶niejszych rzeczach na photobashing, jaram si臋 artami do Uncharteda, Dishonored (... i Frozen).聽

Wrzucam 膰wiczonka聽z wolnych chwil z tamtego tygodnia, staram si臋 robi膰 codziennie ale nigdy nie jest idealnie, wi臋c wychodz膮 co 2 dni na oko. Oczywi艣cie z fotek.

Mo偶liwe, 偶e przejd臋 na inny temat za chwile. Wydaje mi si臋, 偶e mam g艂贸wnie problem z poczuciem skali, przestrzeni, masy i to pewnie wyjdzie przy nast臋pnych wrzutach, inne rzeczy te偶.

Wytykanie b艂臋d贸w zawsze spoko, w ko艅cu chodzi o rozw贸j.

pi膮teczka!

zam_1.jpg

zam_2.jpg

zam_3.jpg

zam_4.jpg

  • Odpowiedzi 8
  • Wy艣wietle艅 1,1k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

  • takashmen
    takashmen

    膯wiczeniem "na Mendoz臋" mo偶e by膰 co艣 takiego: bierzesz sobie base plate, jakies zdj臋cie, dobrej jako艣ci, z tym platem chodzi o to 偶eby mie膰 z g贸ry ustalone 艣wiat艂o, podk艂adk臋 na kt贸rej pracujesz dodaj

  • O w mord臋. Co za analiza, dzi臋ki! Nie spodziewa艂am si臋 takiej mocy. Super ekstra, dzi臋kuj臋, mega pomocne. Szczeg贸lnie walory, to nie pierwszy raz kiedy kto艣 zwraca mi na nie uwag臋. Jeszcze to zajmie

  • Nie mog艂am zasn膮膰, wi臋c siad艂am do ekhm phtobasha. Nie wiem czy nie przekroczy to skali 偶enuj膮cej kiczowato艣ci: macki, miasto, helikoptery ale fun by艂 niez艂y, wi臋c musicie mi wybaczy膰 馃槃聽Na pewno jest

Posted Images

Napisano
3 godziny temu, Zazu napisa艂:

Hej ziomki i ziomeczki

Pr贸buj臋 wskoczy膰 na wy偶szy level z enviro z budynkami. Aktualnie dziergam sobie zameczki i 艣lini臋 si臋 do prac:聽https://www.artstation.com/jandrew,聽https://www.artstation.com/eddie,聽https://www.artstation.com/ngindraux .
Zastanawia艂am si臋 nad miejscem gdzie聽by艂aby dobra przestrze艅 na rozw贸j (a facebookowy levelup ju偶 troch臋 zmieni艂 swoj膮 form臋)聽i przypomnia艂o mi si臋 bam, 偶e forum przecie偶 wci膮偶 istnieje 馃槈

Chcia艂abym troch臋 przej艣膰 przy powa偶niejszych rzeczach na photobashing, jaram si臋 artami do Uncharteda, Dishonored (... i Frozen).聽

To sobie wybra艂a艣 niez艂e combo je艣li chodzi o workflow , pierwszy nie u偶ywa ani fot ani 3D w swoich artach, Mendoza jest przyk艂膮dem mattepaintingowo / photopashowego workflow, pewnie z elementami 3D przy jaki艣 designach, a Nick najpierw 3D potem malowanie a foty to tekstury , 艂膮czenie tego b臋dzie trudnym zadaniem 馃槃

czym dla ciebie jest photobashing, arty z Uncharted te od Nicka nie s膮 dla mnie typowym photobashem, bo on zaczyna od ustawienia sobie sceny w 3D , cz臋sto przy projektach komercyjnych dostaje si臋 gotowe assety, albo masz dost臋p do leveli w silniku.

Pisz臋 o tym dlatego 偶eby w sumie zada膰 pytanie, czy ogarniasz 3D, bo pr贸buj膮c zreplikowa膰 efekt pracy jaki on osi膮ga tylko przy u偶yciu fot i malowania, b臋dzie ci ci臋偶ko : b臋dziesz przepala艂a du偶o energii na rzeczy kt贸re taki workflow eliminuje

Napisano
  • Autor

hej Takashmen, dzi臋ki za odpowied藕

No w艂a艣nie, dobre pytanie. Za 'm贸j' wymarzony聽photobashing w wydaniu pro to uzna艂abym Mendoz臋, gdzie s膮 foty ale wida膰 te偶 malarsko艣膰. Tak naprawd臋 to nie musz膮 by膰 same foty. Szukam odpowiedzi na pytanie jaka jest droga, je艣li oka偶e si臋 偶e jest to 3D to ch臋tnie skr臋c臋 troch臋 w t膮 stron臋 by si臋 podeprze膰.聽 Ta lista co mi si臋 podoba jest d艂uga, nie oczekuj臋 偶e b臋de ich kopiark膮, raczej chcia艂abym si臋 docelowo聽strzeli膰 stylem 'gdzies w艂a艣nie tam'. ( Dorzucam jeszcze Damiana Bonczyka i聽Reinbergsa聽https://www.artstation.com/artwork/XB6RJ Lhttps://www.artstation.com/artwork/L2A18w聽i postaram si臋 ju偶 wi臋cej nie spamowa膰 linkami)

Twoje wyja艣nienie z Unchartedem da艂o mi wi臋cej info ni偶 by艂am w stanie dosta膰 od swego otoczenia, wi臋c super i dzi臋kuj臋 馃槈

Nie umiem聽w 3D ale lizn臋艂am trooooch臋
Tutaj szkic ptasiarni opiera艂am na 3dsmaxie (widok z kamery z viewportu, bez renderu), miesi膮c temu pope艂ni艂am psa w Blenderze a p贸藕niej teksturowalam w Substancie. Robi臋 na oko z tutoriali jakie艣 podstawy albo kogo艣 podpytam. Ale nic wi臋cej powa偶nego

magdalena-zazu-kulaga-teosinte-pies.jpg

ptasiarnia.jpg

ptasiarnia2.jpg

Edytowane przez Zazu

Napisano
1 godzin臋 temu, Zazu napisa艂:

hej Takashmen, dzi臋ki za odpowied藕

No w艂a艣nie, dobre pytanie. Za 'm贸j' wymarzony聽photobashing w wydaniu pro to uzna艂abym Mendoz臋, gdzie s膮 foty ale wida膰 te偶 malarsko艣膰. Tak naprawd臋 to nie musz膮 by膰 same foty. Szukam odpowiedzi na pytanie jaka jest droga, je艣li oka偶e si臋 偶e jest to 3D to ch臋tnie skr臋c臋 troch臋 w t膮 stron臋 by si臋 podeprze膰.聽 Ta lista co mi si臋 podoba jest d艂uga, nie oczekuj臋 偶e b臋de ich kopiark膮, raczej chcia艂abym si臋 docelowo聽strzeli膰 stylem 'gdzies w艂a艣nie tam'. ( Dorzucam jeszcze Damiana Bonczyka i聽Reinbergsa聽https://www.artstation.com/artwork/XB6RJ Lhttps://www.artstation.com/artwork/L2A18w聽i postaram si臋 ju偶 wi臋cej nie spamowa膰 linkami)

Twoje wyja艣nienie z Unchartedem da艂o mi wi臋cej info ni偶 by艂am w stanie dosta膰 od swego otoczenia, wi臋c super i dzi臋kuj臋 馃槈

Nie umiem聽w 3D ale lizn臋艂am trooooch臋
Tutaj szkic ptasiarni opiera艂am na 3dsmaxie (widok z kamery z viewportu, bez renderu), miesi膮c temu pope艂ni艂am psa w Blenderze a p贸藕niej teksturowalam w Substancie. Robi臋 na oko z tutoriali jakie艣 podstawy albo kogo艣 podpytam. Ale nic wi臋cej powa偶nego

膯wiczeniem "na Mendoz臋" mo偶e by膰 co艣 takiego: bierzesz sobie base plate, jakies zdj臋cie, dobrej jako艣ci, z tym platem chodzi o to 偶eby mie膰 z g贸ry ustalone 艣wiat艂o, podk艂adk臋 na kt贸rej pracujesz dodaj膮c elementy, 偶eby by艂o tematycznie takie zdj臋cie znalaz艂em, mocne kierunkowe 艣wiat艂o, cz臋艣膰 obiekt贸w mo偶na schowa膰 w cieniu.

Wymy艣lasz sobie brief:

cyberpunkowa policja stoi na barykadzie przed ni膮 t艂um, zamieszki

policjant obserwuje / pilnuje miejsce wypadku albo starcia dw贸ch potwor贸w

I dalej ju偶 zabawa z bashowanie, co zmieni膰, co zostawi膰, co dodasz, co wywalisz.

Co do tej ptaszarni i 3D to niewiele wi臋cej potrzeba, ja臋lsi uczysz sie blendera to zdecydowanie go u偶ywaj do prostych blockout贸w, evee jako silnik renderuj膮cy 艣wiatnie sie sprawdza.

Z tym 3D to jest tak 偶e mo偶esz sp臋dzi膰 i 80 % czasu pracy nad ilustracj膮, mo偶esz robi膰 to co聽 przy ptaszari, wygenerowa膰 blockout kt贸ry zdefuniuje ci dok艂adnie perspektyw臋 i kszta艂ty cienia, a mo偶esz stworzy膰 z艂o偶on膮 scen臋 z materia艂ami itd, jak on ( wrzuci艂em jego starsz膮 prac臋, ale tylko tam znalaz艂em jaki艣 jego model, nie pokazuje render贸w niestety.

https://www.artstation.com/artwork/58VJzE聽聽

Pies: rozmaza艂bym te kraw臋dzie , te jasnozielone na ciele psa , kt贸re wygl膮daj膮 jak pozosta艂o艣ci siatki, psuj臋 odbi贸r

Over: popracuj nad kontrol膮 waloru, staraj si臋 go trzyma膰 jak najbardziej p艂asko, u ciebie ka偶dy zbi贸r obiekt贸w , czy obiekt jak ppszczeg贸lne ptaki s膮 w pe艂nej skali od 1-10, co nie jest konieczne, im dalej od kamery tym mniejsza rozpi臋to艣膰 waloru w tle mo偶e to by膰 nawet jeden skok w skali mi臋dzy cieniem a 艣wiat艂em, za艂贸偶 sobie ekspozycj臋 na 艣wiat艂o albo na cienie, wtedy w jednym z nich 艣cinasz na ilo艣ci skok贸w waloru, jasno艣膰 obiektu wp艂ywa na jego walor w cieniu, ciemny zielony li艣膰 nie b臋dzie tak jasny jak pod艂oga o艣wietlony tym samym 艣wiat艂em, przez wyp艂aszczenie waloru, oszcz臋dzasz go na najwa偶niejszy punkt w obrazie, ale te偶 to nie znaczy 偶e wrzucasz wtedy pe艂n膮 rozpi臋to艣膰.

Tekstury i materia艂y na obiektach pojawiaj膮 si臋 jako hue shift lub zmiana waloru lokalnego mniej ni偶 10 % +/- 艂atwo to kontrolowa膰 przy u偶yciu slidera HSB w Photoshopie

city street 1.jpg

zazu over P.jpg

Napisano
  • Autor

O w mord臋.
Co za analiza, dzi臋ki! Nie spodziewa艂am si臋 takiej mocy. Super ekstra, dzi臋kuj臋, mega pomocne. Szczeg贸lnie walory, to nie pierwszy raz kiedy kto艣 zwraca mi na nie uwag臋. Jeszcze to zajmie ale ju偶 rozumiem bardziej. B臋d臋 do tego wraca膰 i sobie jeszcze analizowa膰. Ptaszarnia przesta艂a w ko艅cu wygl膮da膰 p艂asko w przestrzeni 馃槈

Ok, wczoraj zacz臋艂am 膰wiczenie聽na Mendoz臋聽ale te tematy so waaay of my comfort Zone, wi臋c pojawi臋 si臋 pewnie dopiero za kilka dni zapewne z czym艣 nie a偶 tak sci-fi. Chc臋 troch臋 popracowa膰 nad tematem skoro tak si臋 zacnie rozpisa艂e艣!

Pan Pablo pi臋kny wagon ale bym si臋 pochlasta艂a w 3D z tymi detalami. Za to klimat zar膮bisty, lubi臋 dziubanie w yy przedmiotach? Swego czasu pope艂ni艂am oldschoolowy samoch贸d elektryczny, dorzuc臋 go na dole jako zajawk臋. Ale czaj臋 o czym m贸wisz. Jesli mniej lub bardziej skomplikowane bloki starcz膮 na razie to zaczn臋 cz臋艣ciej wprowadza膰 blendera do codziennej pracy by si臋 przyzwyczai膰 i podszkoli膰. Cool, dzi臋ki!

Co do psa to: cholera, te ci臋cia to mia艂 by膰 taki zAmYs艁 aRtYsTyCzNy ale jeste艣 ju偶 drug膮 osob膮 kt贸ra to wypomnia艂a, wi臋c jednak powinnam je odpu艣ci膰. Niestety psa nie zmieni臋 w 3D bo nie mam ju偶 plik贸w ale mo偶e przy wolnym weekendzie podmaluj臋 mu te kreski w Szopie 馃槈


Co by nie by艂o, 偶e tutaj tylko gadu gadu to jeszcze wrzucam wczorajszy zamek po pracy. Tym razem technika 'na Mathiasa' czyli聽szybki szkic z refki, a p贸藕niej z g艂owy podpieraj膮c si臋 szkicem z refki. By nie robi膰 za kopiark臋 zdj臋膰. Wiem, 偶e mo偶na by艂o doda膰 detalu bo pusto ale nie by艂o czasu, a chcia艂am chocia偶 uchwyci膰 klimat i zachowa膰 rygor codzienno艣ci

zam_5.jpg

magdalena-kulaga-elon-company-5-electrocar.jpg

Edytowane przez Zazu

Napisano
  • Autor

Nie mog艂am zasn膮膰, wi臋c siad艂am do ekhm phtobasha. Nie wiem czy nie przekroczy to skali 偶enuj膮cej kiczowato艣ci: macki, miasto, helikoptery ale fun by艂 niez艂y, wi臋c musicie mi wybaczy膰 馃槃聽Na pewno jest masa b艂臋d贸w, kt贸rych nie widz臋 wi臋c korekty/roasty mile widziane - chocia偶 nie wiem na ile b臋d臋 ci膮gn膮膰 t膮 prack臋 jako 偶e podchodz臋 do tego wci膮偶 jako do 膰wicze艅.

(Zamku z dzi艣 nie ma no bo macki)

'Mamo, naprawd臋 nie mog臋 teraz rozmawia膰"

photobash_zaz.jpg

Napisano

Fajna, ani grama kiczu 馃檪

Wyobra偶am sobie co m贸wi ten policjant - "Ju偶 nic" heh

Napisano

Pomys艂 mi si臋 podoba, fajnie wykorzysta艂a艣 element z platea do zbudowania historii .

Nie zaskocz臋 i znowu napisz臋 偶e walor 馃槃 przede wszystkim wrzucaj膮c fotk臋 ka偶dorazowo dodajesz do swojej pracy chaotyczny zbi贸r pe艂nej rozpi臋to艣ci walorowej, robi膮c to w ka偶dym planie, ko艅czysz z ciemn膮 scen膮, zalan膮 czarnym walorem

Zwr贸膰 uwag臋 jaki mocno niebo 艣wieci w zdj臋ciu bazowym

Do tego jest jeszcze pixel density, im lepszej jako艣ci zdj臋cie wrzucisz tym bardziej elementy namalowane lub z艂o偶one ze zdj臋膰 w gorszej rozdzielczo艣ci b臋d膮 odstawa膰, wida膰 to dobrze na przyk艂adzie r贸偶nicy mi臋dzy bliskim budynkiem za mostem a reszt膮.

Poprawki je艣li chodzi o realizm rzeczy, skala helikoptera, to 偶e je艣li mia艂by uruchomione 艣mig艂a pewnie poci膮艂 by macki, je艣li nie tnie to znaczy 偶e nie si臋ga o艣miornicy, do tego wielko艣膰 jego w stosunku do ludzi, dlatego zawin膮艂em go w macki i powi臋kszy艂em.

Most: lepsze umiejscowienie w przestrzeni, u ciebie wygl膮da tak jakby wychodzi艂 z budynku, je艣li dasz most to znaczy 偶e na budynek i pewnie na most b臋dzie pada膰 艣wiat艂o, bo most generuje przerw臋 w zabudowie,

P艂aszczyzny skierowane ku niebu b臋d膮 o艣wietlone od nieba

Doda艂em wi臋cej 艣wiat艂a na o艣miornicy 偶eby skupi膰 na niej uwag臋

zazu over P bash octo 2.jpg

Edytowane przez takashmen

Je艣li chcesz doda膰 odpowied藕, zaloguj si臋 lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj wi臋cej Polityka prywatno艣ci