polka dot Napisano 21 Listopad 2004 Napisano 21 Listopad 2004 postaw plane powiedzmy 10x10 poustawiaj vertexy zeby odpowiadaly segnemtom scian potem extruduj je, nastepnie przypisz MatID i material Multi/Sub Object i sciany pomalowane
polka dot Napisano 21 Listopad 2004 Napisano 21 Listopad 2004 extrudujesz na pewna wysokosc np 70cm potem odznaczasz polygon(y) w miejscu okna, extrudujesz dalej o jakies 120cm i nastepnie juz do sufitu jakies 40cm
Duda Napisano 21 Listopad 2004 Autor Napisano 21 Listopad 2004 No to jesteśmy w domu :p Teraz jak zrobić materiał, żeby przypominał chociaż troche prawdziwe ściany?
Duda Napisano 21 Listopad 2004 Autor Napisano 21 Listopad 2004 Efekt całego dnia... cudowne... dzięki Kome, jutro (dzisiaj po 12) to wykożystam do całego budynku...
polka dot Napisano 21 Listopad 2004 Napisano 21 Listopad 2004 material prawdziwych scian? zwykly standard z kolorkiem bez speculara ;)
Duda Napisano 21 Listopad 2004 Autor Napisano 21 Listopad 2004 Więc jak obiecałem... styl a'la kome dla całego budynku... Przznam, że teraz jest lepiej...
Duda Napisano 21 Listopad 2004 Autor Napisano 21 Listopad 2004 Dlaczego jak daje materiał szkła Raytraced to ono nie jest przezroczyste? Próbowałem wszystkie ustawienie jakie są tylko możliwe... help! mam vraya, czy to ma wpływ? chociaż na scanlinie było podobnie i brazilem też. Ja już nie wiem... pomocy!!
polka dot Napisano 21 Listopad 2004 Napisano 21 Listopad 2004 pokaz ustawienia tego materialu to pogadamy ;) ciesze sie ze Ci pomoglem ze stworzeniem scian :D
Duda Napisano 21 Listopad 2004 Autor Napisano 21 Listopad 2004 KOME -> tych ustawień było z 20... jak Ty byś zrobił? Napisz mi ustawienia i zobaczymy... ;p Oto właśnie to nieszczęsne okno... tam po lewej w sieni... zamiast szyby mam białe coś... tekstura jest dobrze nałożona, tego jestem pewien...
polka dot Napisano 21 Listopad 2004 Napisano 21 Listopad 2004 mozliwe ze reflect za duzy! sprobuj dac kolor reflecta na bardzociemno szary (cos kolo 30-40 a refracta prawie bialego
Duda Napisano 21 Listopad 2004 Autor Napisano 21 Listopad 2004 dawałem już nawet bez reflecta... tylko transparency na 90 i nic...
Ania Napisano 21 Listopad 2004 Napisano 21 Listopad 2004 a jaki masz specular level? jakie miales mapy oprocz tego reflecta?
Duda Napisano 21 Listopad 2004 Autor Napisano 21 Listopad 2004 Specular 50 i żadnych map. Po prostu stworzyłem nowy materiał RAYTRACED i zmieniłem reflect na 20 oraz transparency na 90. To wszystko...
Ania Napisano 21 Listopad 2004 Napisano 21 Listopad 2004 sproboj zmienic spowrotem na standard, i tam poustawiac. nie wiem czy na szyby material raytrace jest taki konieczny. edit: w tym raytrace, sproboj jak wyjdzie jesli zmienisz index of refraction na 1. i sproboj ze specular 0.
polka dot Napisano 21 Listopad 2004 Napisano 21 Listopad 2004 eee panie duda jezeli uzywasz vraya to zaden material raytrace nie zadziala - wez material VRayMat i tam zrob to samo powinno dzialac ;)
Duda Napisano 21 Listopad 2004 Autor Napisano 21 Listopad 2004 KOME -> aha :) tylko pojawia się kolejny problem... mam vraya, ale nie mam takiego rodzaju materiału :) ANIA C -> ok... zmieniłem na standard...
polka dot Napisano 21 Listopad 2004 Napisano 21 Listopad 2004 jakim cudem majac vraya mozesz nie miec jego podstawowego materialu?? VRayMtl ?
Duda Napisano 21 Listopad 2004 Autor Napisano 21 Listopad 2004 O tak... może przerzucę się na brazila?
Duda Napisano 21 Listopad 2004 Autor Napisano 21 Listopad 2004 ano mam :) Ale co ja na to poradzę? Nie wiem skąd mam wziąść inną... :(
Duda Napisano 22 Listopad 2004 Autor Napisano 22 Listopad 2004 Dobra... okna, które prześwitują... sukces... Więc teraz bierzemy się za salon...
Duda Napisano 22 Listopad 2004 Autor Napisano 22 Listopad 2004 Może zna ktoś jakiegoś tutoriala do VRayLight?
Duda Napisano 22 Listopad 2004 Autor Napisano 22 Listopad 2004 Dobra... poradziłem sobie... :) mam nadzieję... jak to wygląda? Nie ma w prawdzie sufitu, ale to się zaraz naprawi...
Arthi76 Napisano 22 Listopad 2004 Napisano 22 Listopad 2004 Witam wydaje mi się że troche dziwnie zabierasz się za zrobienie z tego wizualizacji. Myślę że spokojnie powinieneś zająć się wymodelowaniem sobie wszystkiego co chcesz pokazać. Później zastanowić się co chcesz pokazać, czy to ma być pojedyncze ujęcie czy też animacja. A dopiero wtedy zabierać się za materiały. Mogę się założyć że to co teraz ustawisz dla pojedynczych elementów ( materiały i światła) zmieni się gdy będziesz miał całość. I robota od nowa. Pozdrawiam i życzę sił do ukończenia projektu.
Ania Napisano 22 Listopad 2004 Napisano 22 Listopad 2004 dobrze wyglada to co jest, brakuje oczywiscie duzo szczegolow (stolik, pilot, drzwi, gniazdka, ...)
Duda Napisano 22 Listopad 2004 Autor Napisano 22 Listopad 2004 Arthi76 -> to nie ma być wielki projekt, ani jakaś super wizualizacja... po prostu wzięło mnie, żeby zrobić sobie dom :) Najlepiej ze wszystkimi detalami :) Chociaż pewnie mój komputer nie da rady to jednak chcę spróbować swoich sił... bawię się... Ania C -> Dzięki :) Te szczegóły to się dorobi... don't worry ;)
Arthi76 Napisano 22 Listopad 2004 Napisano 22 Listopad 2004 Nie o to mi chodziło. Cała sprawa w tym że jeżeli teraz ustawiasz materiały dla pojedynczych elementów, a później to renderujesz z GI to dokłądając kolejne elementy bedą one miały wpływ na to to dotychczas ustawiałeś i zabawa od nowa. Kolor ścian w pomieszczeniach na pewno się zmieni jeżeli w oknach wstawisz futrynę okna z szybą, jakieś zasłony, meble. Pozdr
Ania Napisano 22 Listopad 2004 Napisano 22 Listopad 2004 jak ci komputer zacznie wysiadac, to rob x-refami i wyswietlaj je jako boxy.
Duda Napisano 22 Listopad 2004 Autor Napisano 22 Listopad 2004 ARTKI 76 -> hmm... dzięki mistrzu... ale nie sądzę, żeby ten wpływ był tak wielki, żeby od nowa wszystko kolorować... najwyżej jakieś drobne poprawki... chociaż używam GI od niecałych 2 godzin :)
Ania Napisano 22 Listopad 2004 Napisano 22 Listopad 2004 mozesz porozdzielac objekty po roznych plikach (np. sciany w jednym pliku, meble w innym), potem zeby zrenderowac, idziesz na file menu => xref objects (albo scene), i tam wybierasz pliki. w ten sposob nie masz wszystkiego upakowanego w jednym pliku, to oszczedza pamieci jak obrabiasz poszczegolne objekty. oprocz tego mozesz mu kazac wyswietlac x-refy jako box (tez w tamtym menu), wtedy viewporty szybciej dzialaja i mimo to widzisz gdzie masz objekty. chodzi o to, ze jak komputer nie jest szybki, to z duza iloscia objektow w jednym pliku sobie nie radzi.
Duda Napisano 22 Listopad 2004 Autor Napisano 22 Listopad 2004 hmmm... dzięki... to może się przydać...
Duda Napisano 22 Listopad 2004 Autor Napisano 22 Listopad 2004 Jak na razie nic mi nie wysiada... nowy render... troche ciemno... trudno... i jak?
wesoledi Napisano 22 Listopad 2004 Napisano 22 Listopad 2004 ladnie ladnie :) czyzby to byl pokoj do ogladania TV? :) dorob jeszcze jakies fotele, stolik :) i'm w8ing 4 more :)
polka dot Napisano 22 Listopad 2004 Napisano 22 Listopad 2004 moze zmien ustawienie mabli w tym pokoju? jak ogladasz tv to widzisz okna w wyswietlaczu a to dosc wkurzajace raczej jest ;) i jest tam za ciemno ;(
Duda Napisano 22 Listopad 2004 Autor Napisano 22 Listopad 2004 wesoledi -> Tak... tam sięm ogląda TV i przy okazji będzie pełnił funkcję salonu :) Stolik jest gotowy, tylko gdzieś się zapodział... jak znajdę to wstawie... A z fotelami mam problem... żadne mi nie pasują do sofy... :( kome -> masz rację, ale żeby odwrócić (zamienić sofę z telewizorem) będę mysiał okna przesuwać :) Trudno... nie da się tego uniknąć...
Duda Napisano 22 Listopad 2004 Autor Napisano 22 Listopad 2004 Małe poprawki... zmieniłem położenie mebli... nie podoba mi się to... czy ktoś kiedyś widział telewizor powieszony międy dwoma oknami? i to jeszcze idealnie na styk? Poza tym podłoga za bardzo odbija otoczenie... Co myślicie?
Salvator Napisano 22 Listopad 2004 Napisano 22 Listopad 2004 bo powinna przestawać odbijać pod pewnym kątem :)
Marcin Y Napisano 22 Listopad 2004 Napisano 22 Listopad 2004 ten układ mebli mi nie przypada do smaku. Chyba bym wrzucił kominek na ścianę między drzwiami - i w przedłużenie nośnej łączącej dwa dalsze pokoje poszedłby komin, telewizor na ścianę gdzie był kominek a kanapę... no właśnie.... co jest na ścianie z której patrzymy? W ogóle to ten pokój z tą ilością światła bardziej pasuje mi na jadalnię niż na salon... jak na salon z plazmą to trochę za małe to... ale to Ty najwyżej będziesz w tym mieszkał lol ;)
Duda Napisano 22 Listopad 2004 Autor Napisano 22 Listopad 2004 Marcin Y -> ściana, na której jest kamera jest identyczna, jak ta z kominkiem... Masz rację... kominek lepiej bedzie wyglądał w miejscu sofy. A jadalnia... właśnie... możnaby ją wstawić w miejsce kominka, ale to zajmie ponad pół pomieszczenia. Można zrobić "kino domowe" w osobnym pomieszczeniu, np. na piętrze. A tutaj dać tylko coś do siedzenia i stół. he? Co sądzisz? Salvator -> a jak to się ustawia? :)
Salvator Napisano 22 Listopad 2004 Napisano 22 Listopad 2004 hmm w opcjach mapy raytrace falloff :) chyba tak to się robiło w maxie :)
polka dot Napisano 23 Listopad 2004 Napisano 23 Listopad 2004 na piecyku swiatlo przepalone.. a co do mebli to nie koniecznie chodzilo mi o zamiane tv z sofa - wazne tylko zeby tv nie wisial na scianie przeciwleglej do okien ;) a co zrobisz - twoj wybor ;O a co do odbic na podlodze.. kup oryginalnego vraya wez material vraymtl ustaw odbicia na fallof i gloosa 0.87 ;) pozdro
Duda Napisano 23 Listopad 2004 Autor Napisano 23 Listopad 2004 Hmmm... ten dom mi się nie podoba... zrobiłem nowy :) Ma 3 razy większy salon i jest ciekawszy... no... oto render... Na obrazku poniżej mamy widok z prawie rogu pokoju... po lewej wyjście na taras, po prawej kuchnia + jadalnia... Niedługo dam coś ciekawszego...
Marcin Napisano 23 Listopad 2004 Napisano 23 Listopad 2004 jakiego color mapping uzywasz ? jak HSV to dobrze ... b odziwnie wygladaja te lekkie przepalenia przy oknach ... jak co to ustaw HSV ...
Marcin Y Napisano 23 Listopad 2004 Napisano 23 Listopad 2004 Marcin Y -> ściana, na której jest kamera jest identyczna, jak ta z kominkiem... Masz rację... kominek lepiej bedzie wyglądał w miejscu sofy. A jadalnia... właśnie... możnaby ją wstawić w miejsce kominka, ale to zajmie ponad pół pomieszczenia. Można zrobić "kino domowe" w osobnym pomieszczeniu, np. na piętrze. A tutaj dać tylko coś do siedzenia i stół. he? Co sądzisz? sądzę, że tak - żeby wyjaśnić mój koncept z jadalnią powiem tylko, że chodzi mi o wstawienie stołu dłuższym bokiem do ościeżnic - i jednak bym poszalał ze ścianami i ten kominek zachował w jadalni. no i wyglądam mebelków w tej hali którą wrzuciłeś ;) ;) ;)
Duda Napisano 23 Listopad 2004 Autor Napisano 23 Listopad 2004 Kome... To Twoja podłoga :) Marcin Y... doglądaj... niedługo się pojawią... wiem, że mam już zrobioną jadalnie... daj mi 2 godziny na render... :)
oizo Napisano 23 Listopad 2004 Napisano 23 Listopad 2004 hmm... strasznie sie swieci;/ gdyby to byly klepki to co innego atu nic niema;/ wyglada to jak by ktos pomalowal ta farba do betonu co kiedys reklamowali. ale ogolem podoba mi sie to co robisz "V"
Duda Napisano 23 Listopad 2004 Autor Napisano 23 Listopad 2004 Wiem... powinno coś tam być. Ogólnie to jest drewno, ale nieodpowiednio nałożyłem teksture... to się poprawi...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się