Napisano 21 Listopad 200420 l postaw plane powiedzmy 10x10 poustawiaj vertexy zeby odpowiadaly segnemtom scian potem extruduj je, nastepnie przypisz MatID i material Multi/Sub Object i sciany pomalowane
Napisano 21 Listopad 200420 l extrudujesz na pewna wysokosc np 70cm potem odznaczasz polygon(y) w miejscu okna, extrudujesz dalej o jakies 120cm i nastepnie juz do sufitu jakies 40cm
Napisano 21 Listopad 200420 l Autor No to jesteśmy w domu :p Teraz jak zrobić materiał, żeby przypominał chociaż troche prawdziwe ściany?
Napisano 21 Listopad 200420 l Autor Efekt całego dnia... cudowne... dzięki Kome, jutro (dzisiaj po 12) to wykożystam do całego budynku...
Napisano 21 Listopad 200420 l material prawdziwych scian? zwykly standard z kolorkiem bez speculara ;)
Napisano 21 Listopad 200420 l Autor Więc jak obiecałem... styl a'la kome dla całego budynku... Przznam, że teraz jest lepiej...
Napisano 21 Listopad 200420 l Autor Dlaczego jak daje materiał szkła Raytraced to ono nie jest przezroczyste? Próbowałem wszystkie ustawienie jakie są tylko możliwe... help! mam vraya, czy to ma wpływ? chociaż na scanlinie było podobnie i brazilem też. Ja już nie wiem... pomocy!!
Napisano 21 Listopad 200420 l pokaz ustawienia tego materialu to pogadamy ;) ciesze sie ze Ci pomoglem ze stworzeniem scian :D
Napisano 21 Listopad 200420 l Autor KOME -> tych ustawień było z 20... jak Ty byś zrobił? Napisz mi ustawienia i zobaczymy... ;p Oto właśnie to nieszczęsne okno... tam po lewej w sieni... zamiast szyby mam białe coś... tekstura jest dobrze nałożona, tego jestem pewien...
Napisano 21 Listopad 200420 l mozliwe ze reflect za duzy! sprobuj dac kolor reflecta na bardzociemno szary (cos kolo 30-40 a refracta prawie bialego
Napisano 21 Listopad 200420 l Autor dawałem już nawet bez reflecta... tylko transparency na 90 i nic...
Napisano 21 Listopad 200420 l Autor Specular 50 i żadnych map. Po prostu stworzyłem nowy materiał RAYTRACED i zmieniłem reflect na 20 oraz transparency na 90. To wszystko...
Napisano 21 Listopad 200420 l sproboj zmienic spowrotem na standard, i tam poustawiac. nie wiem czy na szyby material raytrace jest taki konieczny. edit: w tym raytrace, sproboj jak wyjdzie jesli zmienisz index of refraction na 1. i sproboj ze specular 0.
Napisano 21 Listopad 200420 l eee panie duda jezeli uzywasz vraya to zaden material raytrace nie zadziala - wez material VRayMat i tam zrob to samo powinno dzialac ;)
Napisano 21 Listopad 200420 l Autor KOME -> aha :) tylko pojawia się kolejny problem... mam vraya, ale nie mam takiego rodzaju materiału :) ANIA C -> ok... zmieniłem na standard...
Napisano 21 Listopad 200420 l jakim cudem majac vraya mozesz nie miec jego podstawowego materialu?? VRayMtl ?
Napisano 21 Listopad 200420 l Autor ano mam :) Ale co ja na to poradzę? Nie wiem skąd mam wziąść inną... :(
Napisano 22 Listopad 200420 l Autor Dobra... okna, które prześwitują... sukces... Więc teraz bierzemy się za salon...
Napisano 22 Listopad 200420 l Autor Dobra... poradziłem sobie... :) mam nadzieję... jak to wygląda? Nie ma w prawdzie sufitu, ale to się zaraz naprawi...
Napisano 22 Listopad 200420 l Witam wydaje mi się że troche dziwnie zabierasz się za zrobienie z tego wizualizacji. Myślę że spokojnie powinieneś zająć się wymodelowaniem sobie wszystkiego co chcesz pokazać. Później zastanowić się co chcesz pokazać, czy to ma być pojedyncze ujęcie czy też animacja. A dopiero wtedy zabierać się za materiały. Mogę się założyć że to co teraz ustawisz dla pojedynczych elementów ( materiały i światła) zmieni się gdy będziesz miał całość. I robota od nowa. Pozdrawiam i życzę sił do ukończenia projektu.
Napisano 22 Listopad 200420 l dobrze wyglada to co jest, brakuje oczywiscie duzo szczegolow (stolik, pilot, drzwi, gniazdka, ...)
Napisano 22 Listopad 200420 l Autor Arthi76 -> to nie ma być wielki projekt, ani jakaś super wizualizacja... po prostu wzięło mnie, żeby zrobić sobie dom :) Najlepiej ze wszystkimi detalami :) Chociaż pewnie mój komputer nie da rady to jednak chcę spróbować swoich sił... bawię się... Ania C -> Dzięki :) Te szczegóły to się dorobi... don't worry ;)
Napisano 22 Listopad 200420 l Nie o to mi chodziło. Cała sprawa w tym że jeżeli teraz ustawiasz materiały dla pojedynczych elementów, a później to renderujesz z GI to dokłądając kolejne elementy bedą one miały wpływ na to to dotychczas ustawiałeś i zabawa od nowa. Kolor ścian w pomieszczeniach na pewno się zmieni jeżeli w oknach wstawisz futrynę okna z szybą, jakieś zasłony, meble. Pozdr
Napisano 22 Listopad 200420 l jak ci komputer zacznie wysiadac, to rob x-refami i wyswietlaj je jako boxy.
Napisano 22 Listopad 200420 l Autor ARTKI 76 -> hmm... dzięki mistrzu... ale nie sądzę, żeby ten wpływ był tak wielki, żeby od nowa wszystko kolorować... najwyżej jakieś drobne poprawki... chociaż używam GI od niecałych 2 godzin :)
Napisano 22 Listopad 200420 l mozesz porozdzielac objekty po roznych plikach (np. sciany w jednym pliku, meble w innym), potem zeby zrenderowac, idziesz na file menu => xref objects (albo scene), i tam wybierasz pliki. w ten sposob nie masz wszystkiego upakowanego w jednym pliku, to oszczedza pamieci jak obrabiasz poszczegolne objekty. oprocz tego mozesz mu kazac wyswietlac x-refy jako box (tez w tamtym menu), wtedy viewporty szybciej dzialaja i mimo to widzisz gdzie masz objekty. chodzi o to, ze jak komputer nie jest szybki, to z duza iloscia objektow w jednym pliku sobie nie radzi.
Napisano 22 Listopad 200420 l Autor Jak na razie nic mi nie wysiada... nowy render... troche ciemno... trudno... i jak?
Napisano 22 Listopad 200420 l ladnie ladnie :) czyzby to byl pokoj do ogladania TV? :) dorob jeszcze jakies fotele, stolik :) i'm w8ing 4 more :)
Napisano 22 Listopad 200420 l moze zmien ustawienie mabli w tym pokoju? jak ogladasz tv to widzisz okna w wyswietlaczu a to dosc wkurzajace raczej jest ;) i jest tam za ciemno ;(
Napisano 22 Listopad 200420 l Autor wesoledi -> Tak... tam sięm ogląda TV i przy okazji będzie pełnił funkcję salonu :) Stolik jest gotowy, tylko gdzieś się zapodział... jak znajdę to wstawie... A z fotelami mam problem... żadne mi nie pasują do sofy... :( kome -> masz rację, ale żeby odwrócić (zamienić sofę z telewizorem) będę mysiał okna przesuwać :) Trudno... nie da się tego uniknąć...
Napisano 22 Listopad 200420 l Autor Małe poprawki... zmieniłem położenie mebli... nie podoba mi się to... czy ktoś kiedyś widział telewizor powieszony międy dwoma oknami? i to jeszcze idealnie na styk? Poza tym podłoga za bardzo odbija otoczenie... Co myślicie?
Napisano 22 Listopad 200420 l ten układ mebli mi nie przypada do smaku. Chyba bym wrzucił kominek na ścianę między drzwiami - i w przedłużenie nośnej łączącej dwa dalsze pokoje poszedłby komin, telewizor na ścianę gdzie był kominek a kanapę... no właśnie.... co jest na ścianie z której patrzymy? W ogóle to ten pokój z tą ilością światła bardziej pasuje mi na jadalnię niż na salon... jak na salon z plazmą to trochę za małe to... ale to Ty najwyżej będziesz w tym mieszkał lol ;)
Napisano 22 Listopad 200420 l Autor Marcin Y -> ściana, na której jest kamera jest identyczna, jak ta z kominkiem... Masz rację... kominek lepiej bedzie wyglądał w miejscu sofy. A jadalnia... właśnie... możnaby ją wstawić w miejsce kominka, ale to zajmie ponad pół pomieszczenia. Można zrobić "kino domowe" w osobnym pomieszczeniu, np. na piętrze. A tutaj dać tylko coś do siedzenia i stół. he? Co sądzisz? Salvator -> a jak to się ustawia? :)
Napisano 22 Listopad 200420 l hmm w opcjach mapy raytrace falloff :) chyba tak to się robiło w maxie :)
Napisano 23 Listopad 200420 l na piecyku swiatlo przepalone.. a co do mebli to nie koniecznie chodzilo mi o zamiane tv z sofa - wazne tylko zeby tv nie wisial na scianie przeciwleglej do okien ;) a co zrobisz - twoj wybor ;O a co do odbic na podlodze.. kup oryginalnego vraya wez material vraymtl ustaw odbicia na fallof i gloosa 0.87 ;) pozdro
Napisano 23 Listopad 200420 l Autor Hmmm... ten dom mi się nie podoba... zrobiłem nowy :) Ma 3 razy większy salon i jest ciekawszy... no... oto render... Na obrazku poniżej mamy widok z prawie rogu pokoju... po lewej wyjście na taras, po prawej kuchnia + jadalnia... Niedługo dam coś ciekawszego...
Napisano 23 Listopad 200420 l jakiego color mapping uzywasz ? jak HSV to dobrze ... b odziwnie wygladaja te lekkie przepalenia przy oknach ... jak co to ustaw HSV ...
Napisano 23 Listopad 200420 l Marcin Y -> ściana, na której jest kamera jest identyczna, jak ta z kominkiem... Masz rację... kominek lepiej bedzie wyglądał w miejscu sofy. A jadalnia... właśnie... możnaby ją wstawić w miejsce kominka, ale to zajmie ponad pół pomieszczenia. Można zrobić "kino domowe" w osobnym pomieszczeniu, np. na piętrze. A tutaj dać tylko coś do siedzenia i stół. he? Co sądzisz? sądzę, że tak - żeby wyjaśnić mój koncept z jadalnią powiem tylko, że chodzi mi o wstawienie stołu dłuższym bokiem do ościeżnic - i jednak bym poszalał ze ścianami i ten kominek zachował w jadalni. no i wyglądam mebelków w tej hali którą wrzuciłeś ;) ;) ;)
Napisano 23 Listopad 200420 l Autor Kome... To Twoja podłoga :) Marcin Y... doglądaj... niedługo się pojawią... wiem, że mam już zrobioną jadalnie... daj mi 2 godziny na render... :)
Napisano 23 Listopad 200420 l hmm... strasznie sie swieci;/ gdyby to byly klepki to co innego atu nic niema;/ wyglada to jak by ktos pomalowal ta farba do betonu co kiedys reklamowali. ale ogolem podoba mi sie to co robisz "V"
Napisano 23 Listopad 200420 l Autor Wiem... powinno coś tam być. Ogólnie to jest drewno, ale nieodpowiednio nałożyłem teksture... to się poprawi...
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto