Skocz do zawartości

Bardzo długi czas renderingu


luki174

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

pojawił się u mnie (kolejny) problem, tym razem z można powiedzieć finalizacją wcześniejszych działań, a więc z wykonaniem renderingu. Problem polega na tym, że czas renderingu (rozdzielczość 1280x720 25kl./s, liczba klatek 2500) wynosi ok. 110  godzin!!! 

Operacje wizualizacji wykonuję przy użyciu opcji: Rendering -> Video Post:

image.thumb.png.0c3b0cb514b00668213608ef4eefaa45.png

W modelu mam ustawione 2 kamery (1 poruszająca się nad 1 pasem ruchu, a druga pokazująca odcinek z lotu ptaka). 

Wybrałem film formatu: avi. o jakości 50 (%?):

image.png.1b94dc77a4807c57938b1f08001f81f8.png

No a tutaj już to co się wyświetla w trakcie renderingu:

image.png.d61747c347e09d6e1146a6f47f598c7c.png

Jeśli chodzi o sprzęt na którym robię te operację, to jest to HP Omen 15 DC1018NW :

Procesor: Intel Core i7-9750 

Karta graficzna: NVIDIA GeForce GTX 1660 Ti 6GB

RAM: 2x8GB DDR4

Czy ktoś mógłby mi pomóc i wskazać co należałoby zmienić/co robię źle, aby osiągnąć krótszy czas tej operacji? Czy też czas ten jest "optymalny" i musi tyle wynosić?

Z góry dziękuję za pomoc.

Pozdrawiam

Łukasz

Edytowane przez luki174
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze nigdy przenigdy nie renderować do avi, mov i innego takiego dziadostwa tylko i wyłącznie do sekwencji plików graficznych i potem to łączyć w wideo. 

Poza tym pokaż czym renderujesz, jakie ustawienia etc kompresja pliku avi jest bezwartościowa. Poza tym 110h za 2500 klatek to może być i dużo i bardzo mało w zależności jak sam render wygląda i jak ciężka jest scena.

Edytowane przez Destroyer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, Destroyer napisał:

Po pierwsze nigdy przenigdy nie renderować do avi, mov i innego takiego dziadostwa tylko i wyłącznie do sekwencji plików graficznych i potem to łączyć w wideo. 

Poza tym pokaż czym renderujesz, jakie ustawienia etc kompresja pliku avi jest bezwartościowa. Poza tym 110h za 2500 klatek to może być i dużo i bardzo mało w zależności jak sam render wygląda i jak ciężka jest scena.

A mógłbyś powiedzieć którą opcję w takim razie wybrać z tych dostępnych tutaj:

image.png.e1a80abc317d83f9433901fef99a4c42.png

png. będzie okej?

Jeśli chodzi czym renderuję to jest to ART Render (tylko na tym w sumie wszystko mi wychodzi "ładnie"). 

image.png.d34a2be77f5ec35bb140ba4440b282a3.pngimage.png.5ed0321e8bf220896bdf11c08b671b55.pngimage.png.579d70d163551a2839f25fe8164e90b2.pngimage.thumb.png.b3785bcc8e8a147374b32c194611d1c8.png

Czy o te opcje chodziło, czy jakieś bardziej zaawansowane?

15 minut temu, RaVirr napisał:

No, ale 2500 klatek w 110 godzin to w sumie nie jest jakaś zawrotna ilość czasu. Wychodzi jakoś 22 klatki na godzinę czyli niecałe 3 minuty na klatę. Poka jeden wyrenderowany obrazek z tej animacji.

image.png.4f1bfcf86dee5ca88f0c31e7904fdefa.png

Edytowane przez luki174
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

png wystarczy. Może wyłącz displacement, ART nei znam w ogóle ale obrazek wygląda raczej słabo, do minuty powinien się liczyć. co tam masz pod path tracing, może tam będzie jakaś szybsza opcja bo widzę, że za bardzo nie ma w czym wybierać i cokolwiek optymalizować w tym rendererze. drzewa i trawa na kopiach czy instancjach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, Destroyer napisał:

png wystarczy. Może wyłącz displacement, ART nei znam w ogóle ale obrazek wygląda raczej słabo, do minuty powinien się liczyć. co tam masz pod path tracing, może tam będzie jakaś szybsza opcja bo widzę, że za bardzo nie ma w czym wybierać i cokolwiek optymalizować w tym rendererze.

image.png.6c255bd905ae98570119bbf93ea06ffd.png

O to chodzi, tak?

Jeśli chodzi o opcje renderingu to są jeszcze takie:

image.png.dcdf624b7844c79c1ecc3ca96b4d688c.png

Niestety nie mam V-Raya itd. po prostu chcę na początku doszkolić się na "czystym" Maxie. 

Może któryś z Renderów będzie lepszy, tak aby uzyskać lepszą jakość? Coś możesz polecić?

10 minut temu, Destroyer napisał:

drzewa i trawa na kopiach czy instancjach?

Drzewa utworzone przy użyciu "Object Placement", później stworzyłem "las" przy użyciu "Object Paint". Jeśli chodzi o trawę, to tekstura jest narzucona, natomiast efekt "3D" zrobiłem przy użyciu "Hair and Fur".

Edytowane przez luki174
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to widzę że w tym ART opcji prawie nie ma, arnold jest dobrym rendererem ale wcale nei jest taki szybki a nieumeijętnie używany mozę być baaardzo wolny. Ucz się podstaw renderowania innej drogi nie ma. Scanline pewnie byłby najszybszy ale żeby to jakoś wyglądało trzeba umieć trochę to wszystko poustawiać jak za dawnych czasów. 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, Destroyer napisał:

No to widzę że w tym ART opcji prawie nie ma, arnold jest dobrym rendererem ale wcale nei jest taki szybki a nieumeijętnie używany mozę być baaardzo wolny. Ucz się podstaw renderowania innej drogi nie ma. Scanline pewnie byłby najszybszy ale żeby to jakoś wyglądało trzeba umieć trochę to wszystko poustawiać jak za dawnych czasów. 

Mam jeszcze pytanie odnośnie renderingu przy użyciu "Arnolda". Mianowicie pojedyncza scena przy użyciu tego renderu jest gotowa w czasie około 20 sekund krótszym, niż przy użyciu "ART render". Tylko tutaj pojawia się problem, mapa podłoża oraz drzewa nie są renderowane, tylko pojawiają się takie oto elementy (pierwsze obrazek to obraz z modelu 3dsMaxa, poniżej obrazek po renderze):

image.png.cf46ac0b5d50d6dff2961f7ead2a587e.pngimage.png.a5d14f4eddf1d80bb44d4b96f48bbe66.png

Czy jest opcja, aby otrzymać "właściwy" render, a więc aby wyświetlane były drzewa? Szukałem odpowiedzi na te pytania, aczkolwiek nie doszedłem do odpowiedzi na to pytanie.

Ew mógłbyś mnie naprowadzić, gdzie należałoby szukać rozwiązania?

Pozdrawiam

Łukasz

Edit.

Wykorzystałem narzędzie "Scene Converter" z ART na Arnold, jednak teraz wynikiem renderingu jest taki oto obrazek:

image.png.8250b3d5009966dc5685ad9c5abb75e9.png

Czy coś z tymi drzewami da się zrobić, aby były "normalne" oraz żeby uzyskać ponownie kreskowania linii na jezdni?

Edytowane przez luki174
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, Destroyer napisał:

automatami daleko nie zajedziesz, musisz sam ręcznie przekonwertować materiały na te arnoldowe i wtedy będzie wszystko działało

A czy masz może jakiś link, w którym by było to wytłumaczone? Bo szukałem tego na internecie, jednak nie udało się mi znaleźć pełnowartościowych informacji 😕

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności