Skocz do zawartości

Import OBJ, maya scala model


Ziuta

Rekomendowane odpowiedzi

3 godziny temu, Ziuta napisał:

@KLICEK jest ta opcja domyślnie wybrana, a model i tak jest jednym obiektem

Jak jest to wciagnie jak nie jest to nie wciagnie. Jeszcze sie nie spotkalem by nie wciagało. Przełączasz na obj i pojawiajasie opcje. Chyha ze scaliles model przed eksportem w 1 shape to juznie poradzisz.

 

Cytat

Maya ma gówniaste wsparcie dla obj, najlepiej nie używać obj a najlepiej nie używać w ogóle mayi 🙂

oj tam nie kumam czemu gówniaste. Działa jak ma działać xD obj wszystek syf wyczysci xD....

 

 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minutes ago, Sebazx6r said:

oj tam nie kumam czemu gówniaste. Działa jak ma działać xD obj wszystek syf wyczysci xD....

czyści jak działa 🙂 sam często coś wyrucam do obj i zaraz importuję ale maya czasami nie może zaimportować pliku i wywala error out of range a inne softy sobie z tym samym plikiem radzą, albo szatkuje obiekt na milion małych obiektów, albo robi triangualizację albo jakieś babolce a to jest taki prosty format że to aż niemożliwe żeby można było mieć z nim problemy a jednak się da 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm qrde przyznam ze sie nie postkalem. Szatkuje na obiekty zazwyczaj wywalone pliki z brusha gdie niedbale sa przypisane poligroupy, ale wtedy albo wywalam z 1 poligrupą albo importuje jako 1 dnosc.
Problem mialme raczej z zetka ktora nie umie interpretowac ngonow xD. Tak wiem czasem sie zdarzaja.

Za to z komendy nie udało mi sie znalezc importu bez materiału.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz jak sam exportujesz czyste meshe to prawie na pewno będzie działało ale jak zaczniesz ściągać modele z netu albo z innego softu to się zaczyna karuzela śmiechu 🙂 np taki max i jego boolenowe modle, max to chyba jedyny soft który może mieć ngona z dziurą w środku bez żadnego edga łączącego tej dziury z zewnętrznym edgem i jak takie atrakcje geometryczne się wyeksportuje to potem jest płacz i zgrzytanie zębami 🙂 nawet chyba stare modele z evermotion miały takie geometrie nawet w czymś tak banalnym jak ramka do obrazu i te ngony się nie importowały, gorzej jak masz dużą scenę albo skomplikowany modle z takim dziadostwem, nie zauważysz, puścisz render na farmie a potem widać dziury tu i tam 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Sebazx6r model jest eksportowany z edytora C4 Engine więc nie wiem jak on to tam robi, ale Blender nie ma z tym problemu a w Maya jest (dodatkowo zauważyłem jakby model był powielony 3x, chciałem usunąć kilka ścianek i dopiero po 3 razach na tej samej ściance całkiem zniknęła) i tak, w oknie importu przełączyłem na OBJ i jest domyślnie ustawione multi.
@Destroyer niestety nie mogę zapisać do innego formatu jedynie OBJ jest dostępne, a Maya używam ze względu na oficjalne wsparcie i aktualizowaną wtyczkę do gry do której model ma się dostać.

Edytowane przez Ziuta
  • Confused 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli blender sobie radzi to zaimportuje w blednerze i potem wyeksportuj do fbx, alembica, colady czy czegokolwiek innego i zobacz czy maya łyknie. Nawet jest szansa że jak zapiszesz z bldenra obj to maya inaczje to zaimportuje i może będzie dobrze, przy importowaniu i eksportowaniu często są takie dziwne gimnastyki trzeba znaleźć  działający pipeline w swoim przypadku 🙂 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności