kuback Napisano 15 Listopad 2004 Napisano 15 Listopad 2004 Witam Panie i Panów. Moje pytanie (problem) polega na efekcie jaki chciałbym uzyskać , a mianowicie : czy można strzowyć materiał w 3ds max taki , że jak nałoże na niego teksturę to BIAŁE POLA staną się przeźroczyste , a pozostałe barwy jako pełne wypełnienie. W mapach -> Opacity działa że czarnę są przeźroczyste , a im bardziej białe tym ich przeżroczystość maleje. Chciałbym na boxa wrzucić np foto człowieka na białym tle ... czy znacie odpowiedż na moje pytanie ?? Byłbym bardzo wdzięczny za odpowiedż . Dziękuje z róry i pozdrawiam.
Marcin Napisano 15 Listopad 2004 Napisano 15 Listopad 2004 da sie ;) ale w wersji 1.09 jeszcze nie mozna tego zrobic w v-ray material musisz poprostu zastosowac standard material ...
kuback Napisano 15 Listopad 2004 Autor Napisano 15 Listopad 2004 Świetnie , to już coś , a mógłbyś w skrócie napisać jak zrobić to w standard material ?? :) Bo tam nadal czrny mam przeżroczysty , ale jak zrobić żeby TYLKO biały był przeżroczysty , z góry dziękuje
Salvator Napisano 15 Listopad 2004 Napisano 15 Listopad 2004 hmmm invert, invert, w opcjach mapy chyba możesz edytować krzywą dla obrazka, tam możesz się bawić do woli :]
SansSerif Napisano 15 Listopad 2004 Napisano 15 Listopad 2004 vry niestety nie obsluguje opacity w pierwotnym jego znaczeniu lecz raytracuje tak jak szklo czyli niestety dlugo. uzyj material vraymtl z maska w slocie refract. pobaw sie iorem.
kuback Napisano 15 Listopad 2004 Autor Napisano 15 Listopad 2004 Salvator -> dzięki , prawie się udało , ale jak zrobić żeby teraz kolory na mapie miały swoje naturalne kolory ?? , teraz robi mi się tak że mapa (kolory) jest w odcieniach szarości , ale się udało że biel jest przeźroczysta
kuback Napisano 15 Listopad 2004 Autor Napisano 15 Listopad 2004 Wybaczcie za moje małe doświadczenie , oto co robie , powidzcie co robie że (vray): - oto moja mapa - oto ustawienia - oto efekt co zrypałem ? lub o czym nie wiem ? :)
Bzyku Napisano 15 Listopad 2004 Napisano 15 Listopad 2004 no ale jak ty to chcesz zrobic skoro masz moze gdzies czarny i inne kolory poprostu w PSie czy innym musisz zrobic maske czarna na te obiekty bitmapy ktore maja byc nnie przezroczyste a reszta biala i wtedy do diffuse dodajesz ta kolorową a w reflact tą maske ...
Tom Napisano 15 Listopad 2004 Napisano 15 Listopad 2004 Robisz źle.... Wsadz swoją mapkę do diffuse a dla refract przygotuj jej duplikat zamieniająć kolor postaci na czarny.
soshka.cg Napisano 15 Listopad 2004 Napisano 15 Listopad 2004 Wrzuć to zdjęcie do kanału divuse - to po pierwsze. po drugie jeśli chcesz mieć pewne miejsca zupełnie przezroczyste a inne wręcz przeciwnie to texturka w kanale refract musi być (w skali szarości) w twoim wypadku białe niech białe zostanie a reszta czarna po trzecie i z tego co widze masz tam boxa którego każda ścianka używa sobie tej teksturki hehe - uvw map i planar na twoją właściwą ściankę. pozdro
kuback Napisano 15 Listopad 2004 Autor Napisano 15 Listopad 2004 Aha ..... no wypas chłopaki , dzięki bardzo , macie piwo :) pozdrawiam
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się