Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam Panie i Panów.

Moje pytanie (problem) polega na efekcie jaki chciałbym uzyskać , a mianowicie : czy można strzowyć materiał w 3ds max taki , że jak nałoże na niego teksturę to BIAŁE POLA staną się przeźroczyste , a pozostałe barwy jako pełne wypełnienie. W mapach -> Opacity działa że czarnę są przeźroczyste , a im bardziej białe tym ich przeżroczystość maleje. Chciałbym na boxa wrzucić np foto człowieka na białym tle ... czy znacie odpowiedż na moje pytanie ?? Byłbym bardzo wdzięczny za odpowiedż . Dziękuje z róry i pozdrawiam.

  • Odpowiedzi 10
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Napisano

Świetnie , to już coś , a mógłbyś w skrócie napisać jak zrobić to w standard material ?? :) Bo tam nadal czrny mam przeżroczysty , ale jak zrobić żeby TYLKO biały był przeżroczysty , z góry dziękuje

Napisano

vry niestety nie obsluguje opacity w pierwotnym jego znaczeniu lecz raytracuje tak jak szklo czyli niestety dlugo. uzyj material vraymtl z maska w slocie refract. pobaw sie iorem.

Napisano

Salvator -> dzięki , prawie się udało , ale jak zrobić żeby teraz kolory na mapie miały swoje naturalne kolory ?? , teraz robi mi się tak że mapa (kolory) jest w odcieniach szarości , ale się udało że biel jest przeźroczysta

Napisano

Wybaczcie za moje małe doświadczenie , oto co robie , powidzcie co robie że (vray):

 

- oto moja mapa 1.jpg

 

- oto ustawienia 3.jpg

 

- oto efekt 2.jpg

 

co zrypałem ? lub o czym nie wiem ? :)

Napisano

no ale jak ty to chcesz zrobic skoro masz moze gdzies czarny i inne kolory poprostu w PSie czy innym musisz zrobic maske czarna na te obiekty bitmapy ktore maja byc nnie przezroczyste a reszta biala i wtedy do diffuse dodajesz ta kolorową a w reflact tą maske ...

Napisano

Robisz źle.... Wsadz swoją mapkę do diffuse a dla refract przygotuj jej duplikat zamieniająć kolor postaci na czarny.

Napisano

Wrzuć to zdjęcie do kanału divuse - to po pierwsze.

po drugie jeśli chcesz mieć pewne miejsca zupełnie przezroczyste a inne wręcz przeciwnie to texturka w kanale refract musi być (w skali szarości) w twoim wypadku białe niech białe zostanie a reszta czarna

po trzecie i z tego co widze masz tam boxa którego każda ścianka używa sobie tej teksturki hehe - uvw map i planar na twoją właściwą ściankę.

pozdro

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności