kuback Posted November 15, 2004 Posted November 15, 2004 Witam Panie i Panów. Moje pytanie (problem) polega na efekcie jaki chciałbym uzyskać , a mianowicie : czy można strzowyć materiał w 3ds max taki , że jak nałoże na niego teksturę to BIAŁE POLA staną się przeźroczyste , a pozostałe barwy jako pełne wypełnienie. W mapach -> Opacity działa że czarnę są przeźroczyste , a im bardziej białe tym ich przeżroczystość maleje. Chciałbym na boxa wrzucić np foto człowieka na białym tle ... czy znacie odpowiedż na moje pytanie ?? Byłbym bardzo wdzięczny za odpowiedż . Dziękuje z róry i pozdrawiam.
Marcin Posted November 15, 2004 Posted November 15, 2004 da sie ;) ale w wersji 1.09 jeszcze nie mozna tego zrobic w v-ray material musisz poprostu zastosowac standard material ...
kuback Posted November 15, 2004 Author Posted November 15, 2004 Świetnie , to już coś , a mógłbyś w skrócie napisać jak zrobić to w standard material ?? :) Bo tam nadal czrny mam przeżroczysty , ale jak zrobić żeby TYLKO biały był przeżroczysty , z góry dziękuje
Salvator Posted November 15, 2004 Posted November 15, 2004 hmmm invert, invert, w opcjach mapy chyba możesz edytować krzywą dla obrazka, tam możesz się bawić do woli :]
SansSerif Posted November 15, 2004 Posted November 15, 2004 vry niestety nie obsluguje opacity w pierwotnym jego znaczeniu lecz raytracuje tak jak szklo czyli niestety dlugo. uzyj material vraymtl z maska w slocie refract. pobaw sie iorem.
kuback Posted November 15, 2004 Author Posted November 15, 2004 Salvator -> dzięki , prawie się udało , ale jak zrobić żeby teraz kolory na mapie miały swoje naturalne kolory ?? , teraz robi mi się tak że mapa (kolory) jest w odcieniach szarości , ale się udało że biel jest przeźroczysta
kuback Posted November 15, 2004 Author Posted November 15, 2004 Wybaczcie za moje małe doświadczenie , oto co robie , powidzcie co robie że (vray): - oto moja mapa - oto ustawienia - oto efekt co zrypałem ? lub o czym nie wiem ? :)
Bzyku Posted November 15, 2004 Posted November 15, 2004 no ale jak ty to chcesz zrobic skoro masz moze gdzies czarny i inne kolory poprostu w PSie czy innym musisz zrobic maske czarna na te obiekty bitmapy ktore maja byc nnie przezroczyste a reszta biala i wtedy do diffuse dodajesz ta kolorową a w reflact tą maske ...
Tom Posted November 15, 2004 Posted November 15, 2004 Robisz źle.... Wsadz swoją mapkę do diffuse a dla refract przygotuj jej duplikat zamieniająć kolor postaci na czarny.
soshka.cg Posted November 15, 2004 Posted November 15, 2004 Wrzuć to zdjęcie do kanału divuse - to po pierwsze. po drugie jeśli chcesz mieć pewne miejsca zupełnie przezroczyste a inne wręcz przeciwnie to texturka w kanale refract musi być (w skali szarości) w twoim wypadku białe niech białe zostanie a reszta czarna po trzecie i z tego co widze masz tam boxa którego każda ścianka używa sobie tej teksturki hehe - uvw map i planar na twoją właściwą ściankę. pozdro
kuback Posted November 15, 2004 Author Posted November 15, 2004 Aha ..... no wypas chłopaki , dzięki bardzo , macie piwo :) pozdrawiam
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now