Jump to content

Recommended Posts

Posted

Witam Panie i Panów.

Moje pytanie (problem) polega na efekcie jaki chciałbym uzyskać , a mianowicie : czy można strzowyć materiał w 3ds max taki , że jak nałoże na niego teksturę to BIAŁE POLA staną się przeźroczyste , a pozostałe barwy jako pełne wypełnienie. W mapach -> Opacity działa że czarnę są przeźroczyste , a im bardziej białe tym ich przeżroczystość maleje. Chciałbym na boxa wrzucić np foto człowieka na białym tle ... czy znacie odpowiedż na moje pytanie ?? Byłbym bardzo wdzięczny za odpowiedż . Dziękuje z róry i pozdrawiam.

  • Replies 10
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Posted

Świetnie , to już coś , a mógłbyś w skrócie napisać jak zrobić to w standard material ?? :) Bo tam nadal czrny mam przeżroczysty , ale jak zrobić żeby TYLKO biały był przeżroczysty , z góry dziękuje

Posted

vry niestety nie obsluguje opacity w pierwotnym jego znaczeniu lecz raytracuje tak jak szklo czyli niestety dlugo. uzyj material vraymtl z maska w slocie refract. pobaw sie iorem.

Posted

Salvator -> dzięki , prawie się udało , ale jak zrobić żeby teraz kolory na mapie miały swoje naturalne kolory ?? , teraz robi mi się tak że mapa (kolory) jest w odcieniach szarości , ale się udało że biel jest przeźroczysta

Posted

Wybaczcie za moje małe doświadczenie , oto co robie , powidzcie co robie że (vray):

 

- oto moja mapa 1.jpg

 

- oto ustawienia 3.jpg

 

- oto efekt 2.jpg

 

co zrypałem ? lub o czym nie wiem ? :)

Posted

no ale jak ty to chcesz zrobic skoro masz moze gdzies czarny i inne kolory poprostu w PSie czy innym musisz zrobic maske czarna na te obiekty bitmapy ktore maja byc nnie przezroczyste a reszta biala i wtedy do diffuse dodajesz ta kolorową a w reflact tą maske ...

Posted

Robisz źle.... Wsadz swoją mapkę do diffuse a dla refract przygotuj jej duplikat zamieniająć kolor postaci na czarny.

Posted

Wrzuć to zdjęcie do kanału divuse - to po pierwsze.

po drugie jeśli chcesz mieć pewne miejsca zupełnie przezroczyste a inne wręcz przeciwnie to texturka w kanale refract musi być (w skali szarości) w twoim wypadku białe niech białe zostanie a reszta czarna

po trzecie i z tego co widze masz tam boxa którego każda ścianka używa sobie tej teksturki hehe - uvw map i planar na twoją właściwą ściankę.

pozdro

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy