Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

Witam Panie i Panów.

Moje pytanie (problem) polega na efekcie jaki chciałbym uzyskać , a mianowicie : czy można strzowyć materiał w 3ds max taki , że jak nałoże na niego teksturę to BIAŁE POLA staną się przeźroczyste , a pozostałe barwy jako pełne wypełnienie. W mapach -> Opacity działa że czarnę są przeźroczyste , a im bardziej białe tym ich przeżroczystość maleje. Chciałbym na boxa wrzucić np foto człowieka na białym tle ... czy znacie odpowiedż na moje pytanie ?? Byłbym bardzo wdzięczny za odpowiedż . Dziękuje z róry i pozdrawiam.

  • Odpowiedzi 10
  • Wyświetleń 1,4k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

da sie ;) ale w wersji 1.09 jeszcze nie mozna tego zrobic w v-ray material

 

musisz poprostu zastosowac standard material ...

Napisano
  • Autor

Świetnie , to już coś , a mógłbyś w skrócie napisać jak zrobić to w standard material ?? :) Bo tam nadal czrny mam przeżroczysty , ale jak zrobić żeby TYLKO biały był przeżroczysty , z góry dziękuje

Napisano

hmmm

invert, invert,

w opcjach mapy chyba możesz edytować krzywą dla obrazka, tam możesz się bawić do woli :]

Napisano

vry niestety nie obsluguje opacity w pierwotnym jego znaczeniu lecz raytracuje tak jak szklo czyli niestety dlugo. uzyj material vraymtl z maska w slocie refract. pobaw sie iorem.

Napisano
  • Autor

Salvator -> dzięki , prawie się udało , ale jak zrobić żeby teraz kolory na mapie miały swoje naturalne kolory ?? , teraz robi mi się tak że mapa (kolory) jest w odcieniach szarości , ale się udało że biel jest przeźroczysta

Napisano
  • Autor

Wybaczcie za moje małe doświadczenie , oto co robie , powidzcie co robie że (vray):

 

- oto moja mapa 1.jpg

 

- oto ustawienia 3.jpg

 

- oto efekt 2.jpg

 

co zrypałem ? lub o czym nie wiem ? :)

Napisano

no ale jak ty to chcesz zrobic skoro masz moze gdzies czarny i inne kolory poprostu w PSie czy innym musisz zrobic maske czarna na te obiekty bitmapy ktore maja byc nnie przezroczyste a reszta biala i wtedy do diffuse dodajesz ta kolorową a w reflact tą maske ...

Napisano

Robisz źle.... Wsadz swoją mapkę do diffuse a dla refract przygotuj jej duplikat zamieniająć kolor postaci na czarny.

Napisano

Wrzuć to zdjęcie do kanału divuse - to po pierwsze.

po drugie jeśli chcesz mieć pewne miejsca zupełnie przezroczyste a inne wręcz przeciwnie to texturka w kanale refract musi być (w skali szarości) w twoim wypadku białe niech białe zostanie a reszta czarna

po trzecie i z tego co widze masz tam boxa którego każda ścianka używa sobie tej teksturki hehe - uvw map i planar na twoją właściwą ściankę.

pozdro

Napisano
  • Autor

Aha ..... no wypas chłopaki , dzięki bardzo , macie piwo :) pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.