Skocz do zawartości

Grzybolandia, czyli w zamyśle ambitny plan.


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Dzień doberek. Jakiś czas temu w przerwach między kolejnymi dniami w robocie dostałem lekkiej depresji i poczułem zmęczenie archvizem. Dosyć długo zastanawiałem się co zrobić by na nowo zafascynować się tym, co robimy. Do głowy wpadł mi plan zrobienia kilkuminutowego filmu CG. A może raczej powinienem to określić mianem bajki, niekoniecznie dla najmłodszych. Pomysł właściwie kiełkował chwilę, po niedługim czasie siadłem do namalowania conceptów, wymyślenia scenariusza ( tu wciąż mam pewne braki, ale liczę, że da się to także ogarnąć na przyzwoitym poziomie ) i przygotowywania potrzebnego softu oraz jego nauki. No więc do brzegu, jak mawiają górale : tematem przedsięwzięcia jest animacja z poziomu runa leśnego w lesie/w okolicach zamieszkanych przez ludzi ( jeszcze nie wyklarowana kwestia ). Wstępnie chciałbym by to było około 3 minut animacji, ale jak wyjdzie - się zobaczy.  Głowni bohaterowie to dwa grzyby oraz kilka owadów. Pierwszą postać już zrobiłem, zriggowałem i teraz bawię się w testowe animacje czy rig i facerig są dobre. Na pierwszy ogień w workflow tego projektu poleciał Max, 3Dcoat, Substance Painter, Photoshop i w dalszym etapie Fusion Studio i Davinci Resolve.
Załączam kilka screenów z postepu prac, oraz link do testowej animacji poruszania się gałgana na YT 🙂  

Projekt na pewno zajmie mi w okolicach roku ( a może nawet więcej, gdyż to jest projekt "one man army". Na późniejszym etapie pewnie będę musiał ogarnąć dźwiękowca, bo ja w tej materii totalnie się nie znam na niczym. No i mam nadzieję, że temat pociągnę do końca i po drodze nie zniechęcę się, bo wyzwanie jest niemałe, sporo trudności do pokonania, ale w końcu jak nie my, to kto... 🙂  

IMG_20201219_195259.jpg

IMG_20201220_183822.jpg

IMG_20201221_003009.jpg

Zrzut ekranu 2020-12-21 192929.jpg

  • Like 1
Napisano

No to kibicuję... a wiem jakie to trudne... też zamierzam ogarnąć trzeciego życiowego  szorta w przyszłym roku, więc będziemy sie motywować... własne niekomercyjne produkcje to ciężka praca ale bez nich... człowiek gnuśnieje... ostatni projekt z wielkimi przerwami trwał chyba 7 lat... tak, że grunt to motywacja... trzymam kciuki i będę zaglądał... koks muchomor to protagonidta czy raczej ten zły?

Napisano
13 minut temu, Papa Pio napisał:

No to kibicuję... a wiem jakie to trudne... też zamierzam ogarnąć trzeciego życiowego  szorta w przyszłym roku, więc będziemy sie motywować... własne niekomercyjne produkcje to ciężka praca ale bez nich... człowiek gnuśnieje... ostatni projekt z wielkimi przerwami trwał chyba 7 lat... tak, że grunt to motywacja... trzymam kciuki i będę zaglądał... koks muchomor to protagonidta czy raczej ten zły?

Dzięki za słowa wsparcia 🙂 Muchomor to będzie taki cwaniaczek. Ani dobry, ani zły. Po prostu średnio rozgarnięty główny bohater, który wszędzie będzie szukał okazji by zaspokoić swoją hedonistyczną i samolubną naturę 🙂

Napisano

Mały update, gdyby to kogokolwiek interesowało :))) Dzisiejsza robota - malowanie tekstur w Substance Painter. Oczy jeszcze nie zrobione, ale to akurat zrobię w maxie.
Ogólnie to wyszedł trochę creepy, ale cała konwencja filmu będzie niczym chory sen człowieka z niestrawnością 😄

 

Pozdr

Zrzut ekranu 2021-01-07 210007.jpg

Zrzut ekranu 2021-01-07 210040.jpg

Zrzut ekranu 2021-01-07 210104.jpg

Zrzut ekranu 2021-01-07 210120.jpg

Zrzut ekranu 2021-01-07 210147.jpg

Zrzut ekranu 2021-01-07 210205.jpg

Zrzut ekranu 2021-01-07 210221.jpg

Zrzut ekranu 2021-01-07 210237.jpg

  • Like 3
Napisano

Biedronka całkiem dobrze wyszła, ale twarz zbyt ludzka, ciekawiej by było wyrazić mimikę żuwaczkami, czułkami i innymi biedronkowymi częściami, zamiast na siłę wciśniętą niby-ludzką twarzą.

To samo zresztą dotyczy grzyba. Tyle ciekawych rzeczy jest na grzybach (dziury, ślimaki, przyklejone listki i igły, kołnierz, różne wyrostki i deformacje ...), które mogły by sugerować twarz. Wargi i tak już przypominają ślimaka, o ile fajniej gdyby naprawdę były ślimakiem który się rusza w takt słów grzyba!

Scenariusz, storyboard, animatic radzę rozpracować jak naj dokładniej. Wszelkie braki się pomszczą i będą kosztowały dużo roboty. 

W jakim sofcie będziesz animował? Bo widzę że model w maxie. Do modelowania max jest w miarę ok, ale do animacji stanowczo odradzam.

Napisano

Dziękuję @Ania za tak obszerny feedback. No więc po kolei:

Celowo poszedłem w stronę antropomorfizacji, ponieważ w zamyśle mój film ma być w konwencji nierealistycznej i komediowej i chcę się wzorować w kwestii gestów jak i samej mimiki na legendach kina - Charlie Chaplinie, Bennym Hillu, Mr. Beanie. Dlatego twarze bohaterów będą podobne do ludzkich, bo po prostu uważam, że najlepiej oddadzą charakter zarówno postaci jak i humoru 🙂 Warto zwrócić uwagę, że Chaplin, Bean i Benny praktycznie nie używali do wyrażania swojej gry głosu, dlatego też tak ważne dla mnie jest opracowanie facjat takich, by mogły jak najlepiej odzwierciedlać emocje.

 

Co do scenariusza - to prawda. Zdaję sobie sprawę że to najważniejszy element, dlatego poświęcam mu sporo wysiłku. Wiadomo - bez dobrej fabuły nawet najlepsza grafika pozostaje tylko zlepkiem kolorów, a z dobrym scenariuszem widzowie wybaczą wiele błędów technicznych 🙂

 

Ostatnia kwestia - soft. Wszystko będę robił w maxie. Mam z nim 20-letnie doświadczenie, znam jego dobre i złe strony, ograniczenia i możliwości. Sporo też animowałem w 3ds max. Wybór od początku był dla mnie oczywisty, bo po pierwsze go znam, a po drugie - z maxem są zintegrowane wg mnie najlepsze pluginy typu forest, growfx ( które będą kluczowe w moim environmencie ) oraz kilka wspomagających riggowanie i animację. No i oczywiście całość będzie liczona Vrayem, compositing i post w Fusion Studio, a końcowa edycja w DaVinci .

Tak więc tak się sprawy mają 🙂 Dziękuję raz jeszcze za konstruktywną krytykę, mam nadzieję, że teraz troszkę bardziej naświetliłem moje koncepcje 🙂

 

Pozdrawiam gorąco

Bart

Napisano

Podoba mi się... sam mam rozkminę jak wymodeliwać kilka owadów... zwłaszcza pod kątem mimiki... muszę z tym ruszyć bo czas ucieka... czy te postacie będą mówić?

Napisano

Dzięki 🙂

Postacie nie będą mówić, ale będą artykułować dźwięki , co w połączeniu z mimiką mam nadzieję, że zagra dobrze 🙂

Napisano (edytowane)

Mały update. Biedroń zriggowany i oskinowany, chociaż z faceriggiem było dosyć trudno. Pierwsze testowe pozy za mną . Render z vraya 🙂

biedron.jpg

biedron2.jpg

 

 

Edytowane przez Winoo1
  • Like 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności