Dombo Napisano 23 Grudzień 2020 Napisano 23 Grudzień 2020 (edytowane) Chciałbym się dowiedzieć jak w Blenderze analogicznie jak w 3ds maxie zrobić następującą rzecz. W 3ds maxie wygląda to tak: za pomocą narzędzia line wyrysowuje nieregularny rzut jakiegoś obiektu, następnie przy pomocy extrude wyciągam go ku górze, potem nakładam edit pole, zaznaczam vertexy i przy pomocy turbosmootha zaokrąglam jego krawędzie dzięki użyciu turbosmootha przy zaznaczonych vertexach. Mam nadzieję, że jesteście sobie w stanie wyobrazić ocb. 😛 Edytowane 23 Grudzień 2020 przez Dombo
Lucas Napisano 29 Grudzień 2020 Napisano 29 Grudzień 2020 A chcesz po prostu zaokrąglić te krawędzie czy faktycznie wygładzić model w tym obszarze? Bo odnoszę wrażenie, że nie do końca rozumiesz zastosowanie turbosmooth (w Blenderze subdivide). Jeśli chcesz tylko zaokrąglić, to nie rób tego żadnym turbosmoothem (wymaga uporządkowanej siatki składającej się z najlepiej z samych czworokątów żeby efekty nie były przypadkowe). Wejdź w tryb edycji swojego obiektu (tab), przełącz na edycję krawędzi (ctrl+tab->edge), zaznacz co chcesz zaokrąglić i użyj narzędzia bevel (ctrl+b), ilość segmentów zaokrąglenia możesz modyfikować rolką myszki a jak potwierdzisz kliknięciem to potem możesz jeszcze wszystko numerycznie kontrolować. Jak chcesz mieć więcej kontroli na późniejszym etapie, to zamiast używać narzędzia bevel, dodaj modyfikator o tej samej nazwie. Tylko wcześniej stwórz veretx group i dodaj do niej zaznaczone krawędzie które chcesz zaokrąglić. W ustawieniach modyfikatora zmień "limit method" na "vertex group" i wybierz z listy grupę którą wcześniej stworzyłeś.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się