Dombo Posted December 23, 2020 Share Posted December 23, 2020 (edited) Chciałbym się dowiedzieć jak w Blenderze analogicznie jak w 3ds maxie zrobić następującą rzecz. W 3ds maxie wygląda to tak: za pomocą narzędzia line wyrysowuje nieregularny rzut jakiegoś obiektu, następnie przy pomocy extrude wyciągam go ku górze, potem nakładam edit pole, zaznaczam vertexy i przy pomocy turbosmootha zaokrąglam jego krawędzie dzięki użyciu turbosmootha przy zaznaczonych vertexach. Mam nadzieję, że jesteście sobie w stanie wyobrazić ocb. 😛 Edited December 23, 2020 by Dombo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lucas Posted December 29, 2020 Share Posted December 29, 2020 A chcesz po prostu zaokrąglić te krawędzie czy faktycznie wygładzić model w tym obszarze? Bo odnoszę wrażenie, że nie do końca rozumiesz zastosowanie turbosmooth (w Blenderze subdivide). Jeśli chcesz tylko zaokrąglić, to nie rób tego żadnym turbosmoothem (wymaga uporządkowanej siatki składającej się z najlepiej z samych czworokątów żeby efekty nie były przypadkowe). Wejdź w tryb edycji swojego obiektu (tab), przełącz na edycję krawędzi (ctrl+tab->edge), zaznacz co chcesz zaokrąglić i użyj narzędzia bevel (ctrl+b), ilość segmentów zaokrąglenia możesz modyfikować rolką myszki a jak potwierdzisz kliknięciem to potem możesz jeszcze wszystko numerycznie kontrolować. Jak chcesz mieć więcej kontroli na późniejszym etapie, to zamiast używać narzędzia bevel, dodaj modyfikator o tej samej nazwie. Tylko wcześniej stwórz veretx group i dodaj do niej zaznaczone krawędzie które chcesz zaokrąglić. W ustawieniach modyfikatora zmień "limit method" na "vertex group" i wybierz z listy grupę którą wcześniej stworzyłeś. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now