Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Cześć.

Jestem początkującym użytkownikiem Blendera, więc pytanie powinno być łatwe. Mam zrobiony domek 3d w Cadzie i chciałem go zaimportować do Blendera, gdzie nadam mu tekstury i render. Problem jest taki, że po imporcie nic się nie dzieje, nie widać zaimportowanego domu 3d. Jeśli zaimportuje jakiś rysunek dxf 2d to jest ok, ale w 3d nic się nie dzieje. Co musze zrobić, żeby gotowy już blok 3d przerzucić do Blendera?

Dzięki za odpowiedzi.

Pozdrawiam.

  • Odpowiedzi 1
  • Wyświetleń 1,2k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Napisano

Jest kilka możliwości:
1. Model się zaimportował ale go nie widzisz - naciśnij najpierw "a" żeby zaznaczyć wszystko a potem "." żeby przybliżyć widok do zaznaczenia. Jeśli widać, że faktycznie widok w viewporcie się znacznie oddalił ale nic nie widzisz, to spróbuj jeszcze w panelu properties po prawej stronie (klawisz "n") w zakładce "view" zwiększyć "clip end". Jeśli rysujesz w CADzie np. w milimetrach to model może po prostu się nie mieścić w zakresie wyświetlania (Blender domyślnie zakłada, że 1 jednostka to 1 metr).
2. Próbuj zapisywać w starszych formatach dxf, ja chyba zawsze wybieram po prostu najstarszy z listy.
3. Importer w Blenderze może sobie nie radzić z niektórymi typami obiektów. Niestety nigdy nie modelowałem w CADzie więc nie do końca ogarniam różnice między obiektami typu mesh, polyface, 3dface itp. ale może właśnie trzeba popróbować metodą prób i błędów pozamieniać te obiekty na jakieś prostsze typy.

Generalnie z doświadczenia widzę, że zawsze jakieś problemy są z importowaniem dxf, tak więc jeśli masz jakieś inne alternatywy (zależne od programu CAD), to spróbuj również inne formaty plików.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności