Napisano 31 Styczeń 20214 l Cześć. Jestem początkującym użytkownikiem Blendera, więc pytanie powinno być łatwe. Mam zrobiony domek 3d w Cadzie i chciałem go zaimportować do Blendera, gdzie nadam mu tekstury i render. Problem jest taki, że po imporcie nic się nie dzieje, nie widać zaimportowanego domu 3d. Jeśli zaimportuje jakiś rysunek dxf 2d to jest ok, ale w 3d nic się nie dzieje. Co musze zrobić, żeby gotowy już blok 3d przerzucić do Blendera? Dzięki za odpowiedzi. Pozdrawiam.
Napisano 1 Luty 20214 l Jest kilka możliwości: 1. Model się zaimportował ale go nie widzisz - naciśnij najpierw "a" żeby zaznaczyć wszystko a potem "." żeby przybliżyć widok do zaznaczenia. Jeśli widać, że faktycznie widok w viewporcie się znacznie oddalił ale nic nie widzisz, to spróbuj jeszcze w panelu properties po prawej stronie (klawisz "n") w zakładce "view" zwiększyć "clip end". Jeśli rysujesz w CADzie np. w milimetrach to model może po prostu się nie mieścić w zakresie wyświetlania (Blender domyślnie zakłada, że 1 jednostka to 1 metr). 2. Próbuj zapisywać w starszych formatach dxf, ja chyba zawsze wybieram po prostu najstarszy z listy. 3. Importer w Blenderze może sobie nie radzić z niektórymi typami obiektów. Niestety nigdy nie modelowałem w CADzie więc nie do końca ogarniam różnice między obiektami typu mesh, polyface, 3dface itp. ale może właśnie trzeba popróbować metodą prób i błędów pozamieniać te obiekty na jakieś prostsze typy. Generalnie z doświadczenia widzę, że zawsze jakieś problemy są z importowaniem dxf, tak więc jeśli masz jakieś inne alternatywy (zależne od programu CAD), to spróbuj również inne formaty plików.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto