Nezumi Napisano 16 Październik 2023 Napisano 16 Październik 2023 Musze przeciac sfere nieregularna, pofalowana, niesymetryczna linia naokolo, wiec normalne ciecie "na wylot" nie wchodzi w rachube. Znacie jakis sprytny sposob na przecinanie w zetce zeby osiagnac cos takiego jak w zalaczniku? Dwie jak najdokladniej pasujace do siebie polowki sfery. Na razie zrobilem to tak, ze narysowalem to maska, z maski polygrupe i potem rozdzielilem te polygrupy dodajac kazdej grubosc pozniej. Ale mam wrazenie ze to robie jakos naokolo, nie satysfakcjonuje mnie tez jakos linii na zblizeniu - mimo wygladzenia jest wciaz dosc pofalowana. Moze booleanami sprobuje ale jak ktos ma jakis pomysl na takie ciecie albo na cos takiego jak na tym filmiku to bede wdzieczny za pomoc.
KLICEK Napisano 16 Październik 2023 Napisano 16 Październik 2023 no ja robilem to boleanami 🙂 ale moze ktos ma lepsze rozwiazanie 1
michalo Napisano 16 Październik 2023 Napisano 16 Październik 2023 Ja też robię maską i booleanem. Jeśli chcesz ładniejszą maskę to masz funkcję w geometry>>edgeloop>edgeloop masked border Jeśli chodzi ci konkretnie o sferę możesz użyć radial symmetry do rysowania maski. Taki przykład bym zrobił tak jak go opisałeś. Narysował maskę, rozdzielił na dwie części. Tyle, że na koniec dopracował bym jedną część, żeby byłą ładna i jej użył jej na całej kuli jako boolowskie AND i NOT; a na koniec grubość. 1
michalo Napisano 16 Październik 2023 Napisano 16 Październik 2023 mi takim sposobem wyszło takie coś nie jest idealnie ale to tylko zbrush. Do wygładzanie krawędzi użyłem polish by features, również alternatywnej wersji tej funkcji (kropka z prawej strony nazwy) 2
Nezumi Napisano 16 Październik 2023 Autor Napisano 16 Październik 2023 (edytowane) Dzieki! Chyba z ta edgeloop masked border jest duzo czysciej. @michalo czuje sie jak noob wrazajac do zetki 😞 Jak dodajesz grubosc? Tez extract-em czy jakos inaczej jeszcze? Edytowane 16 Październik 2023 przez Nezumi
michalo Napisano 16 Październik 2023 Napisano 16 Październik 2023 Od dawna już nie używam niczego innego niż Thickness z dynamic subdiv. A poszarpaną krawędź wyrównuję właśnie polish by features z menu deformations. Trochę zmienia się kształt bryły i trzeba zweryfikować to funkcją boolean, czy nadal wszystko pasuje, czy trzeba tym razem na aktualnych bryłach, zrobić boolowskie and i not. 1
Nezumi Napisano 16 Październik 2023 Autor Napisano 16 Październik 2023 Mam taki metlik w glowie teraz ze mrok. Skacze pomiedzy robieniem pixel artu a powrotem do 3D, nie wiem jak sie nazywam 😄 Dzieki za pomoc!
KLICEK Napisano 16 Październik 2023 Napisano 16 Październik 2023 tickens spoko, aczkolwiek ja lubie jednak dawac Panel Loopsy, bo mam kontrole nad gruboscia, nad krawedzia i przede wszystkim nad kierunkiem extruda. Chce do przodu moge, chce do tylu moge. 2
michalo Napisano 16 Październik 2023 Napisano 16 Październik 2023 Panel loopsy zignorowałem i nie używam. Jednak teraz chyba znowu się im przyjrzę skoro mówisz, ze jest aż tyle kontroli nad nimi. Ograniczenia thickness są spore i wymagają odpowiednio zbudowanych meshy, ale ja unikam tych nieodpowiednio zbudowanych 😉 albo sam rozciągam ściany movem z backface masking 😉 1
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się