Skocz do zawartości

Znacie jakis trik w Zetce na takie pociecie modelu?


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Musze przeciac sfere nieregularna, pofalowana, niesymetryczna linia naokolo, wiec normalne ciecie "na wylot" nie wchodzi w rachube. Znacie jakis sprytny sposob na przecinanie w zetce zeby osiagnac cos takiego jak w zalaczniku? Dwie jak najdokladniej pasujace do siebie polowki sfery. Na razie zrobilem to tak, ze narysowalem to maska, z maski polygrupe i potem rozdzielilem te polygrupy dodajac kazdej grubosc pozniej. Ale mam wrazenie ze to robie jakos naokolo, nie satysfakcjonuje mnie tez jakos linii na zblizeniu - mimo wygladzenia jest wciaz dosc pofalowana. Moze booleanami sprobuje ale jak ktos ma jakis pomysl na takie ciecie albo na cos takiego jak na tym filmiku to bede wdzieczny za pomoc.

 

parts_cr.jpg

Napisano

Ja też robię maską i booleanem. 

Jeśli chcesz ładniejszą maskę to masz funkcję w geometry>>edgeloop>edgeloop masked border

Jeśli chodzi ci konkretnie o  sferę możesz użyć radial symmetry do rysowania maski.

 

Taki przykład bym zrobił tak jak go opisałeś. Narysował maskę, rozdzielił na dwie części.

Tyle, że na koniec dopracował bym jedną część, żeby byłą ładna i jej użył jej na całej kuli jako boolowskie AND i NOT;

a na koniec grubość. 

 

 

 

 

  • Like 1
Napisano

mi takim sposobem wyszło takie coś

2.jpg.d832dbc20b21e3b61d45ac38004706eb.jpg1.jpg.3dfa0100e2263c50b8d56af7e8fdea01.jpg

nie jest idealnie ale to tylko zbrush.

Do wygładzanie krawędzi użyłem polish by features, również alternatywnej wersji tej funkcji (kropka z prawej strony nazwy)

  • Like 2
Napisano (edytowane)

Dzieki! Chyba z ta edgeloop masked border jest duzo czysciej. @michalo czuje sie jak noob wrazajac do zetki 😞 Jak dodajesz grubosc? Tez extract-em czy jakos inaczej jeszcze?

Edytowane przez Nezumi
Napisano

Od dawna już nie używam niczego innego niż  Thickness z dynamic subdiv.

A poszarpaną krawędź wyrównuję właśnie polish by features z menu deformations.

 

Trochę zmienia się kształt bryły i trzeba zweryfikować to funkcją boolean, czy nadal wszystko pasuje, czy trzeba tym razem na aktualnych bryłach, zrobić boolowskie and i not.

  • Like 1
Napisano

tickens spoko, aczkolwiek ja lubie jednak dawac Panel Loopsy, bo mam kontrole nad gruboscia, nad krawedzia i przede wszystkim nad kierunkiem extruda. Chce do przodu moge, chce do tylu moge. 

  • Like 2
Napisano

Panel loopsy zignorowałem i nie używam. Jednak teraz chyba znowu się im przyjrzę skoro mówisz, ze jest aż tyle kontroli nad nimi.

Ograniczenia thickness są spore i wymagają odpowiednio zbudowanych meshy, ale ja unikam tych nieodpowiednio zbudowanych 😉 albo sam rozciągam ściany movem z backface masking 😉 

 

 

  • Like 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności