Skocz do zawartości

Teksturowanie


Don Pedro

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 10
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

ja robię to tak :

jeżeli masz już gotową teksturkę wybierasz utilities w panelu bocznym ( jest po prawej)

i otwierasz przeglądarkę asset browser, znajdujesz swoją teksturę i poprostu przeciągasz ją na obiekt który chcesz

to jest najprostszy sposób jeżeli nic nie chcesz więcej robić z teksturą

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w 3ds maxie jest cos takiego jak "help" a w "help" jest cos takiego jak "texturing & lightning". sa jeszcze tutoriale...

p.s. a na forum jest cos takiego jak "szukaj", ew. dzial "texturing&lightning" i "faq"...

p.s2. a moze ja sie nie znam...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja robię to tak :

jeżeli masz już gotową teksturkę wybierasz utilities w panelu bocznym ( jest po prawej)

i otwierasz przeglądarkę asset browser, znajdujesz swoją teksturę i poprostu przeciągasz ją na obiekt który chcesz

to jest najprostszy sposób jeżeli nic nie chcesz więcej robić z teksturą

pozdro

 

Nie potrzebujesz Asset Browsera, to działa nawet z Total Commandera, czy zwykłego exploratora windows.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.Okienko obsługi materiałów otwierasz naciskając "m".

2.Kliknij na kwadrat zaznaczony poniżej:

mtut_01.gif

3.Otworzy się okno "Material/Map Browser". Z listy wybierz bitmap (kliknij podwójnie).

4.Wybierz z dysku odpowiednią grafikę i wczytaj ją.

5.Menu materiałów zbudowane jest kilkupoziomowo. Naciśnij tutaj:

mtut_02.gif

6.Ponownie wykonaj pkt. 2 a po nim 5 by zrozumieć zasadę przechodzenia z niższego poziomu menu do wyższego i odwrotnie.

7.Teraz naciśnij na mały przycisk na którym namalowano kostkę w deseń szachownicy.

8."Złap" myszką kulkę na której widoczna jest twoja textura i zwolnij przycisk myszki dopiero po najechaniu na swój obiekt (metoda drag&drop)

9.Wyłącz material editora i przejdź do swojego modelu.

10.Jeśli jest zaznaczony kliknij kolejno w dwa pokazane punkty:

mtut_03.gif

Pierwszy otwiera panel modify, a drugi rozwija listę modyfikatorów.

11.Wybierz z listy "UVW Map"

12.Do wyboru masz kilka sposobów texturowania:

mtut_04.gif

poćwicz z nimi i poeksperymentuj. Staraj się też bawić różnymi wartościami*, gdyż mają one spory wpływ na to jak dany materiał "leży" na obiekcie.

*-mówię głównie o tym:

mtut_05.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zatrudnicie przedszkolanke ? ja nie wiem czy ludzie sa slepi czy leniwi ale zanim trafili na to forum musieli przejsc przez strone glowna max3d a tam jak byk jest w menu "PODSTAWY" bez ktorych raczej nauka sie nie obedzie ... tak samo jak bez anglika ..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności