Skocz do zawartości

Mikołaj Wysocki/Teczka/Prace WIP/


Rekomendowane odpowiedzi

Witam szanowne forum! Poszukuję konstruktywnej krytyki swoich prac oraz ogólnej opinii na temat warsztatu. Rysunku i malarstwa w nieuporządkowany uczyłem się w liceum i obecnie na studiach. Obecnie jestem na magisterce i pracuję nad serią ilustracji do dyplomu co skłoniło mnie do ponownego spojrzenia na swoje dotychczasowe portfolio ilustracji cyfrowych. Wiedziałem że jest ono ogólnie mierne pod względem technicznym, ilustracje w nim są pełne błędów anatomicznych, kompozycyjnych oraz kiepskiej pracy pędzlem etc. Niemniej (ponownie) zdałem sobie sprawę że jeszcze sporo umyka mojej percepcji i dopiero krytyczne spojrzenie bardziej doświadczonych twórców mogłoby pomóc w dostrzeżeniu wszystkich błędów. 
Miałbym nadzieję że dookreślenie swoich słabych stron oraz praktyk stanowiłoby pierwszy krok do poprawy swojego warsztatu. Planuję rozwijać się w zakresie ilustracji narracyjnej, jeśli nie w zakresie komercyjnym to prywatnym, dla tego stan moich umiejętności jest dla mnie istotny.

Ilustracje umieszczam w kolejności od najnowszych do najstarszych, są to zarówno wip, szkice jak i skończone ilustracje

Ponad to pytanie na koniec- czy według was uczenie się podstaw poprzez staranie się zaimplementowania ich przy wsparciu referencji, tutoriali etc. do ilustracji z pominięciem wykonywania dedykowanych im studi ma jakąkolwiek rację bytu? Przykład: nie wiem jak rysować śmigłowce, nie szkicuję ich wielokrotnie tylko od razu przechodzę do ilustracji w której występuje, posiłkując się referencjami/ modelami 3D i próbując uzyskać najwierniejszy jego obraz tudzież modyfikując go do swoich potrzeb. 

Wszelkie komentarze będą mile widziane!

Mechy_pod_ministerstwem.jpg

IMG_0023.JPG

IMG_0024.JPG

IMG_0026.JPG

IMG_0028.JPG

IMG_0029.JPG

mikolaj-wysocki-cartoon-character-crow-knight.jpg

mikolaj-wysocki-artstation-character-design.jpg

mikolaj-wysocki-grobowa-gorka-ilustracja-2-textless.jpg

mikolaj-wysocki-grobowa-gorka-ilustracja-3-textless.jpg

mikolaj-wysocki-grobowa-gorka-ilustracja-1-textless.jpg

mikolaj-wysocki-artstation-character-design.jpg

mikolaj-wysocki-fragment-3-9.jpg

mikolaj-wysocki-puzle-projekt-1.jpg

mikolaj-wysocki-re4-remake-fanart.jpg

  • Like 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej @Mikołaj Wys!

1 hour ago, Mikołaj Wys said:

Wiedziałem że jest ono ogólnie mierne pod względem technicznym, ilustracje w nim są pełne błędów anatomicznych, kompozycyjnych oraz kiepskiej pracy pędzlem etc.

@kengi  zapewne niedługo skomentuje ten fragment 😄

Fajnie, że od razu wrzucasz sporo różnych prac, łatwiej się będzie do czegoś przyczepić 😉

Ale tak serio to potencjał jest, ale przydałoby się to i tamto dopracować. To co mi się najbardziej rzuca w oczy na pierwszy ogień to kompozycja. Mam wrażenie, że nie bierzesz pod uwagę samego kadru, na ilustracjach masz postacie i rzeczy ale one nie łączą się w jakąś spójną całość. To samo tyczy się perspektywy - to jak nisko/wysoko jest horyzont, czy to jednozbiegowa, dwu, trój czy jakieś rybie oko, szeroki obiektyw czy długoogniskowy, to wszystko wpływa na odbiór sceny.

Zobacz jaka jest różnica w nastroju tutaj:

requiem.jpg

mv5bntcwzdiyzgytzjuymi00m2qylthkmwqtzjew

Albo tutaj:

trainspotting.jpg

Screenshot2024-05-14180348.jpg.5dfa44fcc2fd0a994d31df0821be24a7.jpg

Kadrowanie, oświetlenie, kolory czy perspektywa robią tyle samo dla tych scen co aktorzy.

Weźmy ten jako przykład:

1 hour ago, Mikołaj Wys said:

Mechy_pod_ministerstwem.jpg

 Ciężko powiedzieć co mam myśleć o tym. Ot jest sobie robot, jest sobie budynek i jest sobie ludzik. I? No, kraty w oknach są nieco posępne, ale to tyle. Przydałoby się tak ustawić kamerę, i dobrać ustawienie obiektów, żeby klarownie oddawały nastrój i temat obrazka. Może coś takiego:

wyspoprawki.thumb.jpg.faf08768bc644c12d329cd27d7071045.jpg

Taka moja propozycja - wielkie mechy w tle, z perspektywą atmosferyczną dla podkreslenia skali, postać idąca między nimi niczym między wielkimi sekwojami. W oddali w tle wielkie drzwi, jak do jakiegoś kościoła, a przy nich mała, zgnębiona Orwellowską rzeczywistością postać. Na pierwszym planie uszaty ziomek na którego pada jakiś cień i on odwraca się w jego kierunku. Mamy jakieś napięcie - co rzuca ten cień? Czy jakiś robot ma zamiar go zgnieść? Aresztować? Coś innego? W każdym razie coś się dzieje, jest jakaś historia opowiedziana jednym kadrem.

Dążyłbym do tego, żeby sposób przedstawiania obiektów na obrazku był równie ważny co te obiekty. Polecam oczywiście standardowo Framed Ink (Framed Ink: Drawing and Composition for Visual Storytellers : Mateu-Mestre, Marcos, Mateu-Mestre, Marcos, Katzenberg, Jeffrey: Amazon.pl: Książki), ewentualnie Framed Ink 2.

  • Like 7
  • Thanks 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję bardzo za obszerny feedback!!! Gdzieś patrząc na moje wcześniejsze prace majaczyło mi to że te sceny są strasznie kiepsko zbudowane jednak dopiero usłyszenie tego od kogoś innego, wraz z jego bogatszą perspektywą pozwala w pełni pojąć problem i pomyśleć jaśniej nad pracą nad jego rozwiązaniem. Strasznie kiepsko idzie mi thumbnailowanie scen, gubię się w perspektywie i przez to tworzę przestrzenie bez głębi, przypominające pseudo sceny teatralne. Teraz mając jasność co do tego mogę się skupić na poprawie przynajmniej tego aspektu w swoich ilustracjach. Jestem bardzo wdzięczny za zilustrowanie i analizę mojej ilustracji. Bardzo jasno pokazuje mi to co mógłbym naprawić i na co zwrócić uwagę. W tej konkretnej skopałem sprawę za bardzo skupiając się na konkretnym rozwiązaniu sceny (w zamyśle miała wyglądać jak kadr z amatorskiej fotografii ulicznej) oraz na walce z perspektywą.

PS. Dziękuję za polecenie Framed Ink, postaram przeczytać w międzyczasie i może, jeśli się uda, zaaplikować nową wiedzę w poprawionej wersji ilustracji

  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 hours ago, Mikołaj Wys said:

 (w zamyśle miała wyglądać jak kadr z amatorskiej fotografii ulicznej)

Fajny pomysł i może się bardzo obronić na takiej ilustracji. Przydałoby się tylko przeanalizować różne uliczne fotografie i co powoduje ich amatorską uliczność.

Możesz zrobić np. taki mockup - bierzesz jakieś zdjęcie z netu i dosztukowujesz do niego jakieś swoje elementy, żeby zobaczyć czy kompozycja działa i wygenerować sobie pomysły:

Wziąłem zdjęcie ze stanu wojennego (jakoś tak Twoja ilustracja mi to przypomina) Ma taki uliczny, dystopijny klimat:

warszawa_stan_wojenny_198112.jpg.7734ed657ccab1ccda7756df89c0d976.jpg

I pobawiłem się nim trochę, dodałem jakiegoś swojego starego mecha i trochę pododawłem mgiełki i cienie dla klarowności i fajności:

warszawa_stan_wojenny_198112aaaa.jpg.65e48846d558aa7e082b16fa19b15798.jpg

Coś takiego może być dobrym punktem wyjścia. Oczywiście najlepiej jak masz swoje zdjęcia, bo wtedy możesz totalnie na takim oprzeć kompozycję i nie przejmować się, że jakieś copyrighty będą wadzić i mieć w 100% swój projekt.

  • Like 4
  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

Wrzucam kolejną ilustrację. Tutaj padło na kompozycję centralną przedstawiającą Licho oraz bohatera tuż pod lasem. Trochę boli mnie jeszcze w niej kiepskie opracowanie tekstur drzew, coś za gładko to wygląda, możliwe również że będę próbował podbić kontrast między potworem a tłem. 

IMG_0331.jpeg

Edytowane przez Mikołaj Wys
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności