Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Hello.

Robię takie narzedzie oparte na blender geometry node. Koncepcja jest taka by malować asfaltową ulicę za pomocą curve. A po jej bokach od razu np. latarnie, bloki i drzewa. Prawie mi się udało. bo jak maluję krzywę po osi x, wszystko jest ok. jak po osi y, nie ok.image.png.b36e2d30c99b7cfd1f7c1bcc6e5badce.png

To prawdopodobnie wynika z tego że w nodzie "transform geometry" obiekty po obu stronach ulicy są przesuwane po osi Y. image.png.486a3baabb2078777a7129a33534422c.png

Tak że jak się maluje cały ten kompleks po igreku to przemieszczenie (budynków, lamp, itd) następuje wzdłuż ulicy (zamiast prawidłowo w szerz). Czy da się node "transform geometry" ustawić tak, by te dodatkowe obiekty (bloki, lampy, drzewa) były zawsze po obu stronach ulicy? Niezależnie od tego czy maluję całość po osi x lub y? 

Z góry dzięki za odpo. I podeślę może jeszcze plik blend. Bym lepiej można było wiedzieć o co chodzi.

StreetPainter.rar

Napisano

Dzięki. Ale chyba nie oto chodzi. Na tym filmiku jest jak obiekt ma zachować rotację względem osi lokalnej- krzywej. Mi chodzi o to by dodatkowy obiekt mógł się przenieść po osi lokalnej punktu krzywej (np. Y) a nie osi globalnej sceny...image.png.dbe3fed29d73fb6738136d8a5e30f9ad.png

Mierzi mnie to że w nodzie "transform geometry" nie mogę ustawić czy chodzi o oś globalną sceny projektu czy oś lokalną, np. krzywej. Do której dodatkowy obiekt jest przypisany.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności