Napisano 28 Czerwiec 202428 Cze Hello. Robię takie narzedzie oparte na blender geometry node. Koncepcja jest taka by malować asfaltową ulicę za pomocą curve. A po jej bokach od razu np. latarnie, bloki i drzewa. Prawie mi się udało. bo jak maluję krzywę po osi x, wszystko jest ok. jak po osi y, nie ok. To prawdopodobnie wynika z tego że w nodzie "transform geometry" obiekty po obu stronach ulicy są przesuwane po osi Y. Tak że jak się maluje cały ten kompleks po igreku to przemieszczenie (budynków, lamp, itd) następuje wzdłuż ulicy (zamiast prawidłowo w szerz). Czy da się node "transform geometry" ustawić tak, by te dodatkowe obiekty (bloki, lampy, drzewa) były zawsze po obu stronach ulicy? Niezależnie od tego czy maluję całość po osi x lub y? Z góry dzięki za odpo. I podeślę może jeszcze plik blend. Bym lepiej można było wiedzieć o co chodzi. StreetPainter.rar
Napisano 28 Czerwiec 202428 Cze Autor Dzięki. Ale chyba nie oto chodzi. Na tym filmiku jest jak obiekt ma zachować rotację względem osi lokalnej- krzywej. Mi chodzi o to by dodatkowy obiekt mógł się przenieść po osi lokalnej punktu krzywej (np. Y) a nie osi globalnej sceny... Mierzi mnie to że w nodzie "transform geometry" nie mogę ustawić czy chodzi o oś globalną sceny projektu czy oś lokalną, np. krzywej. Do której dodatkowy obiekt jest przypisany.
Napisano 28 Czerwiec 202428 Cze No ale to właśnie chodzi o wykorzystanie curve tangent, żebyś nie przesuwał względem globalnego układu współrzędnych tylko względem tego tangenta. https://www.youtube.com/watch?v=DBUgOYMMj4s Edytowane 28 Czerwiec 202428 Cze przez kengi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto