JonJoan Napisano 28 Czerwiec Napisano 28 Czerwiec Hello. Robię takie narzedzie oparte na blender geometry node. Koncepcja jest taka by malować asfaltową ulicę za pomocą curve. A po jej bokach od razu np. latarnie, bloki i drzewa. Prawie mi się udało. bo jak maluję krzywę po osi x, wszystko jest ok. jak po osi y, nie ok. To prawdopodobnie wynika z tego że w nodzie "transform geometry" obiekty po obu stronach ulicy są przesuwane po osi Y. Tak że jak się maluje cały ten kompleks po igreku to przemieszczenie (budynków, lamp, itd) następuje wzdłuż ulicy (zamiast prawidłowo w szerz). Czy da się node "transform geometry" ustawić tak, by te dodatkowe obiekty (bloki, lampy, drzewa) były zawsze po obu stronach ulicy? Niezależnie od tego czy maluję całość po osi x lub y? Z góry dzięki za odpo. I podeślę może jeszcze plik blend. Bym lepiej można było wiedzieć o co chodzi. StreetPainter.rar
JonJoan Napisano 28 Czerwiec Autor Napisano 28 Czerwiec Dzięki. Ale chyba nie oto chodzi. Na tym filmiku jest jak obiekt ma zachować rotację względem osi lokalnej- krzywej. Mi chodzi o to by dodatkowy obiekt mógł się przenieść po osi lokalnej punktu krzywej (np. Y) a nie osi globalnej sceny... Mierzi mnie to że w nodzie "transform geometry" nie mogę ustawić czy chodzi o oś globalną sceny projektu czy oś lokalną, np. krzywej. Do której dodatkowy obiekt jest przypisany.
kengi Napisano 28 Czerwiec Napisano 28 Czerwiec (edytowane) No ale to właśnie chodzi o wykorzystanie curve tangent, żebyś nie przesuwał względem globalnego układu współrzędnych tylko względem tego tangenta. https://www.youtube.com/watch?v=DBUgOYMMj4s Edytowane 28 Czerwiec przez kengi 1
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się