Napisano 25 Listopad 202425 Lis Wirtualna produkcja coraz śmielej wkracza do świata kinematografii, również w Polsce. Film "Kulej. Dwie Strony Medalu" to doskonały przykład, jak zaawansowane technologie mogą wspierać opowiadanie historii. Dzięki współpracy studia Veles Productions i ATM Virtual, widzowie mogą zanurzyć się w świecie legendy polskiego boksu, Jerzego Kuleja, odtworzonym z niezwykłą dbałością o detale. Veles Productions odpowiadało za przygotowanie i realizację wszystkich scen wirtualnych, wykorzystujących Unreal Engine oraz innowacyjne narzędzia do pracy z materiałami live-action. Proces obejmował tworzenie cyfrowych scenografii, dostosowanie środowisk w czasie rzeczywistym oraz integrację tych elementów z tradycyjnym planem zdjęciowym. Efektem jest unikalna mieszanka tradycyjnego podejścia do realizacji filmu i nowoczesnych technologii, które stają się coraz bardziej istotnym narzędziem w rękach filmowców. Twórcy filmu i partnerzy produkcji: Reżyserem obrazu jest Xawery Żuławski, a scenariusz przygotowali Rafał Lipski i sam reżyser. Za zdjęcia odpowiadał Marian Prokop PSC, natomiast producentem filmu jest Krzysztof Terej z Watchout Studio. Wirtualna produkcja była realizowana przez Veles Productions i ATM Virtual, z Arturem Paprockim i Pawłem Stawińskim jako producentami po stronie Veles. Ekipa techniczna Veles Productions: Kierownik produkcji: Katarzyna Lutoborska Chief of Technology: Martynian Rozwadowski XR Artist: Michał Chojnowski XR Junior Artist: Damian Szymborski CG Coordinator: Damian Galiński XR Engineer: Marcin Krykowski Stype Tracking Specialist / XR Engineer: Mariusz Dzwonowski Film jest koprodukcją Watchout Studio, ATM Virtual i Systemics New, a dystrybuowany będzie w Polsce przez NEXT FILM. Zobacz cały news
Napisano 25 Listopad 202425 Lis Nie chce grymasić czy cuś... ALE pogrymaszę 🙂 1) Mam wrażenie, że oświetlenie realnego planu mocno odcina się od scen z ekranu LED. Np scena z Mexyku.... o co kaman z tym oświetleniem? Światło słoneczne pada w plecy bohatera - na ekranie. A na planie wyraźnie pada na twarz. Bardzo to niekonsekwentnie wygląda... jeszcze zastosowanie jakiegoś soft boxa bym zrozumiał... aby doświetlić postać i twarz... ale tak mocno rysujące ostre cienie światło? 2) Nie widzę wtapiania szczegółów planu w ekran LED. Jak patrzyłem na zdjęcia z Mando np. to scenografie bardzo ładnie wtapiały się w scenę z ekranu. Tutaj widzę mocne odcięcie od realności. No ale może to zupełnie inaczej wygląda w sfilmowanych kadrach i czepiam się na wyrost. Może ogładę na netflixie jak będzie, bo ostatni film o boksie jaki widziałem to Toki III 😉 chyba.... ten co pan Stalowy bije sie z Panem Ice-T 😉
Napisano 25 Listopad 202425 Lis Autor @Mortom ale to co tutaj jest na zdjęciach to chyba nie jest efekt finalny. Raczej nie. Ale to zawołam może ekipę, która to robiła tutaj 🙂
Napisano 25 Listopad 202425 Lis 51 minutes ago, Mortom said: ostatni film o boksie jaki widziałem to Toki III Toki najlepszy 🙂 A co do filmu to nie wiem ale zdjęcia z planu to jedno a jak wygląda coś po kolor korekcji i całych niewidzialnych vfxach to coś całkiem innego. Najlepiej by było zobaczyć making of z planu i efekt końcowy ujęcia bo tak to można tylko zgadywać 51 minutes ago, Mortom said: Nie chce grymasić grymaś, od tego jest to forum przecież 😄 Edytowane 25 Listopad 202425 Lis przez Destroyer
Napisano 10 Styczeń10 Sty Właśnie widzę ten film na prime, można zobaczyć jak to finalnie wyszło 🙂 Dobra obejrzałem, nawet spoko film a to ujęcie z Meksyku to 5 sekund na sam koniec filmu i tylko zbliżenie jak chłop siedzi w budce telefonicznej to po co tą całą scenerię było robić to nie wiem tzn wiem jak kokpit myśliwca 🙂 Edytowane 11 Styczeń11 Sty przez Destroyer
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto