Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Wirtualna produkcja coraz śmielej wkracza do świata kinematografii, również w Polsce. Film "Kulej. Dwie Strony Medalu" to doskonały przykład, jak zaawansowane technologie mogą wspierać opowiadanie historii. Dzięki współpracy studia Veles Productions i ATM Virtual, widzowie mogą zanurzyć się w świecie legendy polskiego boksu, Jerzego Kuleja, odtworzonym z niezwykłą dbałością o detale.

Veles Productions odpowiadało za przygotowanie i realizację wszystkich scen wirtualnych, wykorzystujących Unreal Engine oraz innowacyjne narzędzia do pracy z materiałami live-action. Proces obejmował tworzenie cyfrowych scenografii, dostosowanie środowisk w czasie rzeczywistym oraz integrację tych elementów z tradycyjnym planem zdjęciowym. Efektem jest unikalna mieszanka tradycyjnego podejścia do realizacji filmu i nowoczesnych technologii, które stają się coraz bardziej istotnym narzędziem w rękach filmowców.

Twórcy filmu i partnerzy produkcji:
Reżyserem obrazu jest Xawery Żuławski, a scenariusz przygotowali Rafał Lipski i sam reżyser. Za zdjęcia odpowiadał Marian Prokop PSC, natomiast producentem filmu jest Krzysztof Terej z Watchout Studio. Wirtualna produkcja była realizowana przez Veles Productions i ATM Virtual, z Arturem Paprockim i Pawłem Stawińskim jako producentami po stronie Veles.

Ekipa techniczna Veles Productions:

Kierownik produkcji: Katarzyna Lutoborska
Chief of Technology: Martynian Rozwadowski
XR Artist: Michał Chojnowski
XR Junior Artist: Damian Szymborski
CG Coordinator: Damian Galiński
XR Engineer: Marcin Krykowski
Stype Tracking Specialist / XR Engineer: Mariusz Dzwonowski

Film jest koprodukcją Watchout Studio, ATM Virtual i Systemics New, a dystrybuowany będzie w Polsce przez NEXT FILM.

kulej3.jpeg

kulej4.jpeg

kulej5.jpeg

kulej6.jpeg

kulej7.jpeg

kulej8.jpeg

kulej9.jpeg

kulej1.jpegkulej2.jpeg

 


Zobacz cały news

  • Like 1
Napisano

Nie chce grymasić czy cuś... ALE pogrymaszę 🙂 
1) Mam wrażenie, że oświetlenie realnego planu  mocno odcina się od scen z ekranu LED. 
Np scena z Mexyku.... o co kaman z tym oświetleniem? Światło słoneczne pada w plecy bohatera - na ekranie. A na planie wyraźnie pada na twarz. Bardzo to niekonsekwentnie wygląda... jeszcze zastosowanie jakiegoś soft boxa bym zrozumiał... aby doświetlić postać i twarz... ale tak mocno rysujące ostre cienie światło? 

2) Nie widzę wtapiania szczegółów planu w ekran LED. Jak patrzyłem na zdjęcia z Mando np. to scenografie bardzo ładnie wtapiały się w scenę z ekranu. Tutaj widzę mocne odcięcie od realności. 

No ale może to zupełnie inaczej wygląda w sfilmowanych kadrach i czepiam się na wyrost.

Może ogładę na netflixie jak będzie, bo ostatni film o boksie jaki widziałem to Toki III 😉 chyba.... ten co pan Stalowy bije sie z Panem Ice-T 😉 

  • Like 1
Napisano (edytowane)
51 minutes ago, Mortom said:

ostatni film o boksie jaki widziałem to Toki III

Toki najlepszy 🙂 

2024-11-25-17-34-38-plakat-z-filmu-rocky-III-ale-nazwa-zmeiniona-na-toki-III-Image-Creator-in-Bing.jpg

 

A co do filmu to nie wiem ale zdjęcia z planu to jedno a jak wygląda coś po kolor korekcji i całych niewidzialnych vfxach to coś całkiem innego. Najlepiej by było zobaczyć making of z planu i efekt końcowy ujęcia bo tak to można tylko zgadywać 

  

51 minutes ago, Mortom said:

Nie chce grymasić

grymaś, od tego jest to forum przecież 😄 

Edytowane przez Destroyer
  • Haha 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności