martin-flash Napisano 21 Luty Napisano 21 Luty Mam problem z importem animacji w pliku FBX z 3ds MAX do iClone8. Po imporcie animacja się rozwala, powxtają flipped normals w wielu obiektach. Gdy importuję pozostałe statyczne obiekty to nie ma problemu. Jak to zrobić? Załączam film.
kengi Napisano 21 Luty Napisano 21 Luty A sprawdziłeś czy w 3dsmax normalki nie są jednak flipnięte? (nie oglądałem twojego filmiku, za długi) ale viewport nie zawsze prawdę ci powie... https://polycount.com/discussion/123294/3dsmax-how-to-check-normals
martin-flash Napisano Niedziela o 11:55 Autor Napisano Niedziela o 11:55 Witaj, Dzięki za poradę. Wszystko się zgadza tak jak pisałeś. Są flipnięte ale nie moge ich odwrócić! Nie wiem o co chodzi? Gdy je odwracam robia się czarne. Nie wiem jak to zrobić? Nagrałem bardzo krótki film pokazujący problem.
kengi Napisano Niedziela o 13:24 Napisano Niedziela o 13:24 (edytowane) Nie pamiętam już maxa na tyle, żeby ci dokładnie powiedzieć o co chodzi. Ale ten drugi sposób z pluginem, wygląda na to że nie działa, bo nie masz zaznaczonych tych face-ów (musisz tak samo kliknąć, żeby zaznaczyć na czerwono.Tak jak pokazujesz po prostu wyświetla ci odwrócone, więc klikasz flip, ale on nie wie co dokładnie ma flipnąć bo nie masz żadnego face'a zaznaczonego. Z resztą on ci pisze to na status bar: Generalnie, możesz mieć inne problemy z tym meshem, jakieś podwójne vertexy czy jeszcze co innego. Ja wolę zobaczyć normalne w formie wektorów, tak jak tam masz na filmie "show normals", one mogą ci pokazać inne niuanse z których ten problem może wynikać. Zobacz ten czarny obiekt w ten sposób. Pewnie użyłeś jakiegoś mirror modifier, on odwraca normalki najczęściej po drugiej stronie. Stąd ten problem. Edit: Coś tam mi się jeszcze we łbie kołacze, że dobrze jest Reset Xform wrzucić jeszcze na którymś etapie. Edytowane Niedziela o 13:28 przez kengi
natas Napisano Niedziela o 13:41 Napisano Niedziela o 13:41 Robią się czarne bo właśnie je odwróciłeś. Na filmie nie robią się czarne bo gość ma w wiewporcie ustawiony podgląd na realistic a ty masz standard więc może przez to. Zrób jak na filmie dodaj modyfikator edit mesh i jak zaznaczysz wszystkie verteksy koła to w zakładce show normal zaptaszkujesz na filmie co wrzucił kengi masz to w 1:20. 1
natas Napisano Niedziela o 13:48 Napisano Niedziela o 13:48 Możesz też odwrócić normalne w trybie edit poly zaznaczasz wszystkie poly i na dole masz flip to jest o tyle lepsze, że jeżeli część obiektu masz z normalnymi kierunakami a część się zje...a to zaznaczasz tylko te które są nie w tą stronę.
martin-flash Napisano Niedziela o 17:21 Autor Napisano Niedziela o 17:21 Nie mogłem odwrócić faces opcjami FLIP, jednakże wszystko wraca do normy z faces po użyciu "resetXform" jednakże obiekt zmienia swoje położenie i cała animacja się rozwala. Jak zrobić reset Xform żeby był tam gdzie jest?
natas Napisano Poniedziałek o 21:13 Napisano Poniedziałek o 21:13 Czy zrobiłeś tak, że zaznaczyłeś wszystkie obiekty i zrobiłeś resetXform? Jeżeli tak to spróbuj zaznaczać je pojedynczo i dla każdego po kolei robić resetXform.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się