Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Mam problem z importem animacji w pliku FBX z 3ds MAX do iClone8. Po imporcie animacja się rozwala, powxtają flipped normals w wielu obiektach. Gdy importuję pozostałe statyczne obiekty to nie ma problemu. Jak to zrobić? Załączam film.
 

 

  • Odpowiedzi 7
  • Wyświetleń 166
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

  • Robią się czarne bo właśnie je odwróciłeś. Na filmie nie robią się czarne bo gość ma w wiewporcie ustawiony podgląd na realistic a ty masz standard więc może przez to. Zrób jak na filmie dodaj modyfik

Posted Images

Napisano
  • Autor

Witaj, Dzięki za poradę. Wszystko się zgadza tak jak pisałeś. Są flipnięte ale nie moge ich odwrócić! Nie wiem o co chodzi? Gdy je odwracam robia się czarne. Nie wiem jak to zrobić? Nagrałem bardzo krótki film pokazujący problem.

 

Napisano

Nie pamiętam już maxa na tyle, żeby ci dokładnie powiedzieć o co chodzi.

Ale ten drugi sposób z pluginem, wygląda na to że nie działa, bo nie masz zaznaczonych tych face-ów (musisz tak samo kliknąć, żeby zaznaczyć na czerwono.Tak jak pokazujesz po prostu wyświetla ci odwrócone, więc klikasz flip, ale on nie wie co dokładnie ma flipnąć bo nie masz żadnego face'a zaznaczonego. Z resztą on ci pisze to na status bar:

image.png.97112fbf63c11c1f9b32dee6859287c7.png

Generalnie, możesz mieć inne problemy z tym meshem, jakieś podwójne vertexy czy jeszcze co innego. Ja wolę zobaczyć normalne w formie wektorów, tak jak tam masz na filmie "show normals", one mogą ci pokazać inne niuanse z których ten problem może wynikać. Zobacz ten czarny obiekt w ten sposób.

Pewnie użyłeś jakiegoś mirror modifier, on odwraca normalki najczęściej po drugiej stronie. Stąd ten problem.

Edit: Coś tam mi się jeszcze we łbie kołacze, że dobrze jest Reset Xform wrzucić jeszcze na którymś etapie.

Edytowane przez kengi

Napisano

Robią się czarne bo właśnie je odwróciłeś. Na filmie nie robią się czarne bo gość ma w wiewporcie ustawiony podgląd na realistic a ty masz standard więc może przez to. Zrób jak na filmie dodaj modyfikator edit mesh i jak zaznaczysz wszystkie verteksy koła to w zakładce show normal zaptaszkujesz na filmie co wrzucił kengi masz to w 1:20.

Napisano

Możesz też odwrócić normalne w trybie edit poly zaznaczasz wszystkie poly i na dole masz flip to jest o tyle lepsze, że jeżeli część obiektu masz z normalnymi kierunakami a część się zje...a to zaznaczasz tylko te które są nie w tą stronę. 

Napisano
  • Autor

Nie mogłem odwrócić faces opcjami FLIP, jednakże wszystko wraca do normy z faces po użyciu "resetXform" jednakże obiekt zmienia swoje położenie i cała animacja się rozwala. Jak zrobić reset Xform żeby był tam gdzie jest?

Napisano

Czy zrobiłeś tak, że zaznaczyłeś wszystkie obiekty i zrobiłeś resetXform? Jeżeli tak to spróbuj zaznaczać je pojedynczo i dla każdego po kolei robić resetXform.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności