Napisano 1 Marzec1 Mar cześć, wierzę że buszują tu spece od fotogrametrii niedawno zacząłem używać CC do przetwarzania dużej chmury punktów - 26 GB próbuję załadować wszystko na raz, zakładając że pamięć RAM jest wystarczająca napotykam błąd ładowania, po którym odczyt pliku zatrzymuje się (zachowując odczytane punkty) - laszip error: 'reading point 759688325 of 1008534743 total points' próbowałem z opcją tiling, zapisując każdy fragment na dysku twardym - podobny rezultat fragmenty są zapisywane, dopóki nie zwróci tego samego błędu zakładam, że górna część to miejsce, w którym odczyt się zatrzymuje - ok. ćwierć u góry niedoczytana mam nadzieję znaleźć sposób na naprawę lub zdiagnozowanie pcloud przed zaimportowaniem lub zmniejszyć rozdzielczość, z nadzieją na pominięcie uszkodzonych danych na reddit polecili mi LAStools (las2las) ale wygląda to dość przytłaczająco ;\ każda rada mile widziana Edytowane 1 Marzec1 Mar przez polka dot
Napisano 8 Marzec8 Mar Autor udało się przerzucić do maxa, niestety bez utraconych części chmuryLAStools załadował chmurę, ukazując przewidywany bounding box - około 25% danych nie wczytanych -użycie las2las lub lasinfo z parametrem -repair wyrzuciło błąd:ERROR: 'end-of-file' after 795688325 of 1008534743 points for '*.las'nie znalazłem rozwiązania, na szczęście nasze ujęcia skupiają się w dostępnej części chmurypotrzebne tylko załatać te brakujące fragmenty z innych źródełpewnie znacie Blosm (wcześniej OSM) który ściąga dane z satelity- użyty później w procesiebazując na tej samej zasadzie, można manualnie uzupełnić teren z około 1.5-2x lepszym rezultatemhttps://opentopography.org/ najwygodniejsze źródło publicznie dostępnych map, można ściągnąć te same dane co Blosm (dostępne do 80% powierzchni globu), ale również inne formaty. Blosm używa SRTM1 z 2000r. - dla porównania ALOS z 2021r. oba formaty są tej samej rozdzielczości 30m/piksel, jednak jakość wyraźnie lepsza - kompresja?te same dane w maxie, biały Blosm; brązowy tyFlow terrain rezultat -co do kolorów, chmurę przerzuciłem do maxa z CloudCompare (po przeliczeniu normals), wliczając vertex colorw maxie musiałem wyrenderować do bitmapy aby zmienić diffuse z srgb z powrotem do linearjako że kolory z satelity mocno zabarwione atmosferą, rezultat był zielony ;\użyłem kolorów chmury gdyż na oko były realistyczne. w photoshopie match color dopasował tonyw szopie po delikatnym blendowaniu krawędzi medium & low-res tekstur, granica do zaakceptowania -w sumie 30km kwadratowych - całość niskiej rozdzielczości z Blosm5x5km średniej rozdzielczości tyFlow+ALOSchmura punktów w centrum (10% oryginalnej gęstości)dzięki!
Napisano 8 Marzec8 Mar Jakiś czas temu też próbowałem wyciągnąć dane z OpenTopography, ale rozdzielczość 30m/piksel dawała słabe efekty. Ja tylko height mapę i ewentualnie kolor używałem przez ten addon do blendera (nie pamiętam nazwy). Chmury punktów nie używałem do tego.Do czego tyflow, tylko do "wpięcia" height mapy, czy też jakieś erozje i inne operatory?Tą 26GB chmurę punktów to pobierałeś gdzieś z internetu, czy własne? Edytowane 8 Marzec8 Mar przez Skyrush
Napisano 8 Marzec8 Mar @polka dot fajnie, że sobie poradziłeś i dzielisz się tą wiedzą, zapiszę sobie w pamięci na przyszłość... i natychmiast zapomnę jak imię gdy ktoś się przedstawi :)
Napisano 17 Marzec17 Mar Autor @Skyrush cześć,tak tyflow tylko do height mapy+terrainFX denoise by usunąć artefakty kompresji. nie używam innych operatorów, mimo to dla samej szybkości edycji w czasie rzeczywistym tyterrain nie ma sobie równych26gb chmura podobno przyszła od klienta. być może mieli dostęp do map administracyjnych lub sami zlecili przelot skaneremna opentopography (lub ekwiwalent, ArcGIS?) możesz pobrać chmury o rzekomej rozdzielczości 1m - szukaj 3DEP. mapy dostępne tylko dla USA+Hawaii, próbowałem tego użyć bo dostępne za darmo ale temat mnie przerósł
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto