Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

cześć,

wierzę że buszują tu spece od fotogrametrii

niedawno zacząłem używać CC do przetwarzania dużej chmury punktów - 26 GB
próbuję załadować wszystko na raz, zakładając że pamięć RAM jest wystarczająca

napotykam błąd ładowania, po którym odczyt pliku zatrzymuje się (zachowując odczytane punkty) -
laszip error: 'reading point 759688325 of 1008534743 total points'

próbowałem z opcją tiling, zapisując każdy fragment na dysku twardym - podobny rezultat
fragmenty są zapisywane, dopóki nie zwróci tego samego błędu

zakładam, że górna część to miejsce, w którym odczyt się zatrzymuje - ok. ćwierć u góry niedoczytana
mam nadzieję znaleźć sposób na naprawę lub zdiagnozowanie pcloud przed zaimportowaniem lub zmniejszyć rozdzielczość, z nadzieją na pominięcie uszkodzonych danych

na reddit polecili mi LAStools (las2las) ale wygląda to dość przytłaczająco ;\

każda rada mile widziana

r/3DScanning - CloudCompare laszip error - reading halted

Edytowane przez polka dot

  • Odpowiedzi 4
  • Wyświetleń 182
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

  • polka dot
    polka dot

    udało się przerzucić do maxa, niestety bez utraconych części chmury LAStools załadował chmurę, ukazując przewidywany bounding box - około 25% danych nie wczytanych - użycie las2las lub lasinfo z para

  • Destroyer
    Destroyer

    @polka dot fajnie, że sobie poradziłeś i dzielisz się tą wiedzą, zapiszę sobie w pamięci na przyszłość... i natychmiast zapomnę jak imię gdy ktoś się przedstawi :)

  • polka dot
    polka dot

    @Skyrush cześć, tak tyflow tylko do height mapy+terrainFX denoise by usunąć artefakty kompresji. nie używam innych operatorów, mimo to dla samej szybkości edycji w czasie rzeczywistym tyterrain nie ma

Posted Images

Napisano
  • Autor

udało się przerzucić do maxa, niestety bez utraconych części chmury

LAStools załadował chmurę, ukazując przewidywany bounding box - około 25% danych nie wczytanych -
image.png

użycie las2las lub lasinfo z parametrem -repair wyrzuciło błąd:
ERROR: 'end-of-file' after 795688325 of 1008534743 points for '*.las'

nie znalazłem rozwiązania, na szczęście nasze ujęcia skupiają się w dostępnej części chmury
potrzebne tylko załatać te brakujące fragmenty z innych źródeł

pewnie znacie Blosm (wcześniej OSM) który ściąga dane z satelity- użyty później w procesie
bazując na tej samej zasadzie, można manualnie uzupełnić teren z około 1.5-2x lepszym rezultatem

https://opentopography.org/ najwygodniejsze źródło publicznie dostępnych map, można ściągnąć te same dane co Blosm (dostępne do 80% powierzchni globu), ale również inne formaty. Blosm używa SRTM1 z 2000r. - dla porównania ALOS z 2021r. oba formaty są tej samej rozdzielczości 30m/piksel, jednak jakość wyraźnie lepsza - kompresja?
image.png

te same dane w maxie, biały Blosm; brązowy tyFlow terrain
image.png

rezultat -
Untitled-1.jpg

co do kolorów, chmurę przerzuciłem do maxa z CloudCompare (po przeliczeniu normals), wliczając vertex color
w maxie musiałem wyrenderować do bitmapy aby zmienić diffuse z srgb z powrotem do linear

jako że kolory z satelity mocno zabarwione atmosferą, rezultat był zielony ;\
użyłem kolorów chmury gdyż na oko były realistyczne. w photoshopie match color dopasował tony

w szopie po delikatnym blendowaniu krawędzi medium & low-res tekstur, granica do zaakceptowania -
image.png

w sumie 30km kwadratowych - całość niskiej rozdzielczości z Blosm
5x5km średniej rozdzielczości tyFlow+ALOS
chmura punktów w centrum (10% oryginalnej gęstości)
image.png

dzięki!

Napisano

Jakiś czas temu też próbowałem wyciągnąć dane z OpenTopography, ale rozdzielczość 30m/piksel dawała słabe efekty. Ja tylko height mapę i ewentualnie kolor używałem przez ten addon do blendera (nie pamiętam nazwy). Chmury punktów nie używałem do tego.

Do czego tyflow, tylko do "wpięcia" height mapy, czy też jakieś erozje i inne operatory?

Tą 26GB chmurę punktów to pobierałeś gdzieś z internetu, czy własne?

Edytowane przez Skyrush

Napisano
  • Autor

@Skyrush cześć,

tak tyflow tylko do height mapy+terrainFX denoise by usunąć artefakty kompresji. nie używam innych operatorów, mimo to dla samej szybkości edycji w czasie rzeczywistym tyterrain nie ma sobie równych

26gb chmura podobno przyszła od klienta. być może mieli dostęp do map administracyjnych lub sami zlecili przelot skanerem

na opentopography (lub ekwiwalent, ArcGIS?) możesz pobrać chmury o rzekomej rozdzielczości 1m - szukaj 3DEP. mapy dostępne tylko dla USA+Hawaii, próbowałem tego użyć bo dostępne za darmo ale temat mnie przerósł

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności