Chris Napisano 23 Listopad 2004 Napisano 23 Listopad 2004 Mam dość dobry (moim zdaniem) pomysł. Być może to wypali. A mianowicie, w tym temacie każdy kto by chciał, mógłby wrzucić robione "na szybko" głowy low-poly. Był by to dobry trening w modelowaniu i teksturowaniu. Chodzi mi głównie o to, aby kosztem jak najmniejszej liczby trójkątów i rozdzielczości tekstury uzyskać jak najlepszy efekt. Limity: max. 400 tris; tekstura max. 256x256 Co wy na to?
Chris Napisano 23 Listopad 2004 Autor Napisano 23 Listopad 2004 I mój pierwszy projekt. Pokaże Wam przy okazji jak to by miało mniej więcej wyglądać.. Czas modelingu: 40 min. Czas mapowania: 5 min. Czas teksturowania: 2,5 h. 316 tris; tekstura 256x256
Toshio Napisano 23 Listopad 2004 Napisano 23 Listopad 2004 Może ktoś by zrobił video tuta "jak zrobić głowę" z pewnością wielu osobą by się to przydało.
Chris Napisano 23 Listopad 2004 Autor Napisano 23 Listopad 2004 Chyba zrobie o modelowaniu i o mapowaniu (bo pewna osoba by się chciała nauczyć).
Salvator Napisano 23 Listopad 2004 Napisano 23 Listopad 2004 hmm ciekawa inicjatywa :> może się przyłączę, jakoś mam sentyment do speed modellingów :]
KLICEK Napisano 23 Listopad 2004 Napisano 23 Listopad 2004 przylaczyl bym sie ale textur nieche mi sie malowac ^^ qrde zeby nie bylo ze postuje zeby nabic fraga stfu posta ;) to wrzucam model 350 poly :( modeling : 30 min mapowanie : 2 sec nie mam pomyslu na texturke , zreszta i tak by jej nie namalowal moze przy nastepnym speeddzie ;)
Bamse Napisano 23 Listopad 2004 Napisano 23 Listopad 2004 Dawajcie glowy z Dragon Ball, to sie pewien pan z "Atari" ucieszy ;)
KLICEK Napisano 24 Listopad 2004 Napisano 24 Listopad 2004 buheheh :) jak zrobie kilka glow to napewno bede mogl pracowac w atari ? u najlepszego grafika pod sloncem ? ;) gohan : no niech mnie teraz nie wezmie do atari ! to sie obraze :S
Chris Napisano 24 Listopad 2004 Autor Napisano 24 Listopad 2004 Kurcze, nieźle! :) Ale postraj się zrobić teksturki, żeby było bardziej co oceniać Pozdro!
Toshio Napisano 24 Listopad 2004 Napisano 24 Listopad 2004 Przepraszam, że odchodze od tematu, ale znacie jakieś linki z video tutorialami pt" jak zrobić głowę?" oczywiście w 3d studio max.
Chris Napisano 24 Listopad 2004 Autor Napisano 24 Listopad 2004 Coś tu cicho... Jednak potwierdziło się to, że Polak z natury leniwy... No, ale żeby nie było że autor tematu się obija. (wbrew pozorom wszystko było robione od początku, skożystałem tylko z tekstury uszu) Czas modelingu: 30 min. Czas mapowania: 2,5 min. Czas teksturowania: 2 h. 298 tris; tekstura 256x256 Nagrałem proces tworzenia tej głowy - docelowo miał być to videotutorial, ale za bardzo improwizowałem i wyszedł tak jakby "progress". Jednak jeśli ktoś chce pooglądać moje niezgrabne ruchy przy modelowaniu to niech napisze. Za to ładnie wyszedł tutek o mapowaniu :) heh Pozdro!
Krotki Napisano 24 Listopad 2004 Napisano 24 Listopad 2004 Jak masz gdzies juz na necie tego vid-tutka to davaj linka ... Z checia popatrze jak to sie robi bo nigdy nie modelowałem postaci, wiec chyba pora zaczac (i to od najwazniejszej czesci - głowy) ;P
KLICEK Napisano 24 Listopad 2004 Napisano 24 Listopad 2004 Chris obydwie glowki fajne :) widze ze workflow juz sobie wypracowales :) texturki tez fajne , rozumiem ze tabletem pociskasz ? :)
Chris Napisano 24 Listopad 2004 Autor Napisano 24 Listopad 2004 Mój śmieszny progresik: http://ru178.internetdsl.tpnet.pl/~chris/1.avi Nie przejmujcie się stanem nosa, bo pod koniec animacji go poprawiam :):D A z teksturkami, to nie tak jeszcze dobrze u mnie. Słabo maluje tabletem. Narazie część bazgram po zdjęciach, część sam, troche specjalnych brushów użyje i tyle..
KLICEK Napisano 24 Listopad 2004 Napisano 24 Listopad 2004 chris pamietam ze kiedys szukales jakiegos tutoriala w ogole odbierasz u2u ? ;) czy jak to sie teraz nazywa ? private massege ? bo chyba moje wiadomosci niedochodza czy co ^^
Chris Napisano 24 Listopad 2004 Autor Napisano 24 Listopad 2004 Odczytałem, ale nie skumałem o co chodzi :) To masz te tworzenie włosów? Nadal by mi się przydało :D
KLICEK Napisano 24 Listopad 2004 Napisano 24 Listopad 2004 Prawdopodobnie mam :p czym pakowales ten filmik za cholere nie moge go otworzyc ^^ znaczy czym kompresowales zeby znowu nie bylo ;> chodzilo Ci o ten filmik ? hair_paint_mod_max3d_pl_tut
Chris Napisano 24 Listopad 2004 Autor Napisano 24 Listopad 2004 Tak o ten. Czym kompresowałem? Kurcze.. nie pamiętam :P Ściągnij k-lite codec pack (najlepszy jaki znam) to napewno ci poleci.
KLICEK Napisano 24 Listopad 2004 Napisano 24 Listopad 2004 to na max3d.pl przeciez on jest i dziala doskonale ^^ http://max3d.pl/downclick.php?id=vidtut3 w razie w wrzucilem tez do siebie : http://www.gorzow.mm.pl/~klicek/tut/hair_paint_mod_max3d_pl_tut.avi
Chris Napisano 24 Listopad 2004 Autor Napisano 24 Listopad 2004 Dzięki! A poprzednio nie działało :). Dobra koniec OT.
Krotki Napisano 24 Listopad 2004 Napisano 24 Listopad 2004 Chris: moglbys jakos przekodekowac ten progresik ?? Buntuje sie u mnie i działac nie chce :(
Chris Napisano 25 Listopad 2004 Autor Napisano 25 Listopad 2004 Przekodekowałem go do DivX'a 5.1.1. Teraz powinien wam działać. P.S. Nie zraźcie się dość sporą kompresją :D http://ru178.internetdsl.tpnet.pl/~chris/divx511.avi No i jeszcze jakby kto chciał (tutek o mapowaniu głowy z użyciem texportera): http://ru178.internetdsl.tpnet.pl/~chris/mapowanie.avi EDIT: Klicek zapodaj teraz coś twojegoz teksturką bo nudno w tym temacie :D
KLICEK Napisano 25 Listopad 2004 Napisano 25 Listopad 2004 EDIT: Klicek zapodaj teraz coś twojegoz teksturką bo nudno w tym temacie :D Niechce sie kompromitowac ^^ , ale moze wieczorkiem ;) ps. fajny mejking of ;)
Krotki Napisano 25 Listopad 2004 Napisano 25 Listopad 2004 Ten progresik całkiem całkiem ... mam tylko 1 pytanko - skad biezecie referki twazy, łap, tłowia itd ??
Chris Napisano 25 Listopad 2004 Autor Napisano 25 Listopad 2004 Fajnie, że się podobało :D Ciężko ogólnie znaleźć darmowe referki. Jeśli masz kase to wejdź na http://www.3d.sk Sam szukałem długo, aż znalazłem to: http://www.lavieenrosedejulio.com/v12/index_photos2.php?idphotos2=124 Nic więcej nie mam niestety... A tymczasem kolejna twarz. Nawiązałem klimatem do zbliżającego się ważnego wydarzenia :D Ho Ho Ho! Czas modelingu: 20 min. (wsparcie poprzednim modelem) Czas mapowania: 3 min. Czas teksturowania: 2,5 h. 390 tris; tekstura 256x256 (wiem, że na czapce teksturka rozmazana, ale nie miałem zbytnio gdzie jej na mapie umieścić)
Chris Napisano 25 Listopad 2004 Autor Napisano 25 Listopad 2004 Software development kit. Ale z czym to sie je - o co w tym chodzi - jaki to ma związek z moim pracami?
KLICEK Napisano 25 Listopad 2004 Napisano 25 Listopad 2004 robisz 32154321321 modeli pakujesz rarem i dajesz ludziom za free ;>
Krotki Napisano 25 Listopad 2004 Napisano 25 Listopad 2004 W roznego rodzaju SDK ludzie opisuja co i jak zrobic zeby dany software uzywac/rozbudowywac, wiec zakładam ze chodziło o jakas pomoc, tutki ...
darkelf Napisano 25 Listopad 2004 Napisano 25 Listopad 2004 nie nie nie, chodzi mi o to, zebys dal mi jakis modelik z koordynatami zebym sobie pomalowal teksturke :D [za leniwy jestem na modele :P]... takie cos kultywuja bodajze na polycouncie. tam wlasnie takie mastahy daja spakowane modele i kolesie robia teksturki, kto lepsza ;D.
Chris Napisano 25 Listopad 2004 Autor Napisano 25 Listopad 2004 Ok, pomysł bardzo mi się podoba. Wymodeluje jakąś głowę i udostępnie ją dla wszystkich. Zrobimy małą bitwe na mapowanie i teksturowanie. Mam nadzięję że przynajmniej wy wezmiecie w niej udział. Pozdro!
darkelf Napisano 25 Listopad 2004 Napisano 25 Listopad 2004 ej, zmapuj tez ;)... u mnie lezy teeeeez i kwiczy :D. co do tego sdka, cos zrobie for siur.
Chris Napisano 26 Listopad 2004 Autor Napisano 26 Listopad 2004 Hmm... nikt się nie wypowiedział na temat mojego mikusia... :(:( Darkelf: Nie ma tak dobrze, sam potrafisz to zrobić - nie mapuje :) Zrobiłem już model. Teraz kwestja czy wam się podoba. Moge w każdej chwili coś zmienić. No chyba że się wam wogóle nie widzi. Prezentacja modelu: http://ru178.internetdsl.tpnet.pl/~chris/sdk.avi EDIT: Właśnie się zjarzyłem, że źle zrobiłem ten otwór w czapce - już poprawiłem.
darkelf Napisano 26 Listopad 2004 Napisano 26 Listopad 2004 zrrooob mapowanko, najwyzej ktos sobie zmieni jak mu sie nie bedzie podobalo :D
Chris Napisano 26 Listopad 2004 Autor Napisano 26 Listopad 2004 Nie, bo po eksporcie do *.3ds model się podzieli "szfowo" wedłóg rozdzieleń na mapie. A wogóle co za problem abyś zrobił? W video tutorialu o mapowaniu robiłem wszystko bardzo powoli, a zajęło mi to 2,5 minuty. Normalnym tempem minuta... Rozumiem, czas to pieniądz... Kurcze, aż boje się spytać jaki masz przelicznik czasu na kasę że szkoda ci całej minuty życia :D
Chris Napisano 26 Listopad 2004 Autor Napisano 26 Listopad 2004 Dobra.... Widze że nie będziesz malował póki ci nie przygotuje wszystkiego :P Orientujesz sie w tej mapie: ????????????
darkelf Napisano 26 Listopad 2004 Napisano 26 Listopad 2004 jest boskie, masz caluski ;) czemu ta buzia taka plaska? ;) nie rob z niego patelni :D
Chris Napisano 27 Listopad 2004 Autor Napisano 27 Listopad 2004 Gdzie płaska!? Model był robiony wg fotek.. A poza tym on taki się urodził :) Spakowany model w .3ds + poprawiona teksturka 512x512 (później będziecie mogli ją przeskalować): http://ru178.internetdsl.tpnet.pl/~chris/sdk.rar Acha, jeszcze jedno - model po imporcie do maxa jak już wspominałem będzie podzielony "szwami" względem rozłączeń na mapie. Modyfikator Vertex Weld o wartości 0,1 na całą zaznaczoną głowę i po kłopocie :)
darkelf Napisano 27 Listopad 2004 Napisano 27 Listopad 2004 buu refki to nie jest bog ;(. przeciez jak zmienisz troche jak nie na referkach a bedzie lepiej wygladac to chyba to sie liczy? no ja nie wiem, moze chcesz odzwierciedlic dokladnie jakas anonimowa buziuchne.
darkelf Napisano 27 Listopad 2004 Napisano 27 Listopad 2004 mozna zmieniac cos w mapowaniu i/lub modelu? tutaj moje drobne zmiany w modelu [te o ktorych wspominalem wyzej]... mi sie wydaje ze troche naturalniej wyglada, ocencie sami.
Chris Napisano 27 Listopad 2004 Autor Napisano 27 Listopad 2004 Wiedziałem że będziesz chciał to zmienić :( Chodzi mi o przymróżone oczy - wtedy miał być jawnie wkurzony. Fajniej by się prezentowało. Odnośnie nosa to moim zdaniem troche za daleko go umiesciles, albo usta za blisko, bo jeszcze chyba nie widziałem anatomicznie takiej osoby, której pod nosem ta linia szła ukosem w lewo. Ale ok, ustalmy zasadę - można poprzesuwać vertexy wg. swojego "widzimisię", ale nie można nic dodawać ani odejmować. OK?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się