Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Mam dość dobry (moim zdaniem) pomysł. Być może to wypali.

A mianowicie, w tym temacie każdy kto by chciał, mógłby wrzucić robione "na szybko" głowy low-poly. Był by to dobry trening w modelowaniu i teksturowaniu.

Chodzi mi głównie o to, aby kosztem jak najmniejszej liczby trójkątów i rozdzielczości tekstury uzyskać jak najlepszy efekt.

Limity: max. 400 tris; tekstura max. 256x256

 

Co wy na to?

  • Odpowiedzi 137
  • Wyświetleń 18,1k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
  • Autor

I mój pierwszy projekt. Pokaże Wam przy okazji jak to by miało mniej więcej wyglądać..

 

Czas modelingu: 40 min.

Czas mapowania: 5 min.

Czas teksturowania: 2,5 h.

 

316 tris; tekstura 256x256

 

Speed2.jpg

Napisano

Może ktoś by zrobił video tuta "jak zrobić głowę" z pewnością wielu osobą by się to przydało.

Napisano
  • Autor

Chyba zrobie o modelowaniu i o mapowaniu (bo pewna osoba by się chciała nauczyć).

Napisano

hmm ciekawa inicjatywa :> może się przyłączę, jakoś mam sentyment do speed modellingów :]

Napisano

przylaczyl bym sie ale textur nieche mi sie malowac ^^

 

qrde zeby nie bylo ze postuje zeby nabic fraga stfu posta ;) to wrzucam model

 

350 poly :(

modeling : 30 min

mapowanie : 2 sec

lp.jpg

 

nie mam pomyslu na texturke , zreszta i tak by jej nie namalowal moze przy nastepnym speeddzie ;)

Napisano

Dawajcie glowy z Dragon Ball, to sie pewien pan z "Atari" ucieszy ;)

Napisano
  • Autor

Kurcze, nieźle! :) Ale postraj się zrobić teksturki, żeby było bardziej co oceniać

 

Pozdro!

Napisano

Przepraszam, że odchodze od tematu, ale znacie jakieś linki z video tutorialami pt" jak zrobić głowę?" oczywiście w 3d studio max.

Napisano
  • Autor

Coś tu cicho... Jednak potwierdziło się to, że Polak z natury leniwy...

 

No, ale żeby nie było że autor tematu się obija.

(wbrew pozorom wszystko było robione od początku, skożystałem tylko z tekstury uszu)

 

Czas modelingu: 30 min.

Czas mapowania: 2,5 min.

Czas teksturowania: 2 h.

 

298 tris; tekstura 256x256

 

Speed3.jpg

 

Nagrałem proces tworzenia tej głowy - docelowo miał być to videotutorial, ale za bardzo improwizowałem i wyszedł tak jakby "progress". Jednak jeśli ktoś chce pooglądać moje niezgrabne ruchy przy modelowaniu to niech napisze.

Za to ładnie wyszedł tutek o mapowaniu :) heh

 

Pozdro!

Napisano

Jak masz gdzies juz na necie tego vid-tutka to davaj linka ... Z checia popatrze jak to sie robi bo nigdy nie modelowałem postaci, wiec chyba pora zaczac (i to od najwazniejszej czesci - głowy) ;P

Napisano
  • Autor

Mój śmieszny progresik: http://ru178.internetdsl.tpnet.pl/~chris/1.avi

Nie przejmujcie się stanem nosa, bo pod koniec animacji go poprawiam :):D

A z teksturkami, to nie tak jeszcze dobrze u mnie. Słabo maluje tabletem. Narazie część bazgram po zdjęciach, część sam, troche specjalnych brushów użyje i tyle..

Napisano
  • Autor

Odczytałem, ale nie skumałem o co chodzi :) To masz te tworzenie włosów? Nadal by mi się przydało :D

Napisano

Prawdopodobnie mam :p

 

czym pakowales ten filmik za cholere nie moge go otworzyc ^^ znaczy czym kompresowales zeby znowu nie bylo ;>

 

chodzilo Ci o ten filmik ?

hair_paint_mod_max3d_pl_tut

Napisano
  • Autor

Tak o ten. Czym kompresowałem? Kurcze.. nie pamiętam :P Ściągnij k-lite codec pack (najlepszy jaki znam) to napewno ci poleci.

Napisano
  • Autor

Dzięki! A poprzednio nie działało :). Dobra koniec OT.

Napisano

Chris: moglbys jakos przekodekowac ten progresik ?? Buntuje sie u mnie i działac nie chce :(

Napisano
  • Autor

Przekodekowałem go do DivX'a 5.1.1. Teraz powinien wam działać.

P.S.

Nie zraźcie się dość sporą kompresją :D

 

http://ru178.internetdsl.tpnet.pl/~chris/divx511.avi

 

No i jeszcze jakby kto chciał (tutek o mapowaniu głowy z użyciem texportera):

 

http://ru178.internetdsl.tpnet.pl/~chris/mapowanie.avi

 

EDIT:

Klicek zapodaj teraz coś twojegoz teksturką bo nudno w tym temacie :D

Napisano

Ten progresik całkiem całkiem ... mam tylko 1 pytanko - skad biezecie referki twazy, łap, tłowia itd ??

Napisano
  • Autor

Fajnie, że się podobało :D

Ciężko ogólnie znaleźć darmowe referki. Jeśli masz kase to wejdź na http://www.3d.sk

Sam szukałem długo, aż znalazłem to: http://www.lavieenrosedejulio.com/v12/index_photos2.php?idphotos2=124

Nic więcej nie mam niestety...

 

A tymczasem kolejna twarz. Nawiązałem klimatem do zbliżającego się ważnego wydarzenia :D

Ho Ho Ho!

 

Czas modelingu: 20 min. (wsparcie poprzednim modelem)

Czas mapowania: 3 min.

Czas teksturowania: 2,5 h.

 

390 tris; tekstura 256x256

(wiem, że na czapce teksturka rozmazana, ale nie miałem zbytnio gdzie jej na mapie umieścić)

 

Speed4.jpg

Napisano
  • Autor

Software development kit. Ale z czym to sie je - o co w tym chodzi - jaki to ma związek z moim pracami?

Napisano

W roznego rodzaju SDK ludzie opisuja co i jak zrobic zeby dany software uzywac/rozbudowywac, wiec zakładam ze chodziło o jakas pomoc, tutki ...

Napisano

nie nie nie, chodzi mi o to, zebys dal mi jakis modelik z koordynatami zebym sobie pomalowal teksturke :D [za leniwy jestem na modele :P]... takie cos kultywuja bodajze na polycouncie.

tam wlasnie takie mastahy daja spakowane modele i kolesie robia teksturki, kto lepsza ;D.

Napisano
  • Autor

Ok, pomysł bardzo mi się podoba. Wymodeluje jakąś głowę i udostępnie ją dla wszystkich. Zrobimy małą bitwe na mapowanie i teksturowanie.

Mam nadzięję że przynajmniej wy wezmiecie w niej udział.

 

Pozdro!

Napisano

ej, zmapuj tez ;)...

u mnie lezy teeeeez i kwiczy :D.

co do tego sdka, cos zrobie for siur.

Napisano
  • Autor

Hmm... nikt się nie wypowiedział na temat mojego mikusia... :(:(

 

Darkelf:

Nie ma tak dobrze, sam potrafisz to zrobić - nie mapuje :)

 

Zrobiłem już model. Teraz kwestja czy wam się podoba. Moge w każdej chwili coś zmienić. No chyba że się wam wogóle nie widzi.

 

Prezentacja modelu:

http://ru178.internetdsl.tpnet.pl/~chris/sdk.avi

 

EDIT:

Właśnie się zjarzyłem, że źle zrobiłem ten otwór w czapce - już poprawiłem.

Napisano
  • Autor

Nie, bo po eksporcie do *.3ds model się podzieli "szfowo" wedłóg rozdzieleń na mapie. A wogóle co za problem abyś zrobił? W video tutorialu o mapowaniu robiłem wszystko bardzo powoli, a zajęło mi to 2,5 minuty. Normalnym tempem minuta... Rozumiem, czas to pieniądz...

Kurcze, aż boje się spytać jaki masz przelicznik czasu na kasę że szkoda ci całej minuty życia :D

Napisano
  • Autor

Dobra.... Widze że nie będziesz malował póki ci nie przygotuje wszystkiego :P

Orientujesz sie w tej mapie:

mapa1.jpg

????????????

Napisano

jest boskie, masz caluski ;)

czemu ta buzia taka plaska? ;) nie rob z niego patelni :D

Napisano
  • Autor

Gdzie płaska!? Model był robiony wg fotek..

A poza tym on taki się urodził :)

 

Spakowany model w .3ds + poprawiona teksturka 512x512 (później będziecie mogli ją przeskalować):

http://ru178.internetdsl.tpnet.pl/~chris/sdk.rar

 

Acha, jeszcze jedno - model po imporcie do maxa jak już wspominałem będzie podzielony "szwami" względem rozłączeń na mapie. Modyfikator Vertex Weld o wartości 0,1 na całą zaznaczoną głowę i po kłopocie :)

Napisano

buu refki to nie jest bog ;(. przeciez jak zmienisz troche jak nie na referkach a bedzie lepiej wygladac to chyba to sie liczy? no ja nie wiem, moze chcesz odzwierciedlic dokladnie jakas anonimowa buziuchne.

Napisano

mozna zmieniac cos w mapowaniu i/lub modelu?

tutaj moje drobne zmiany w modelu [te o ktorych wspominalem wyzej]... mi sie wydaje ze troche naturalniej wyglada, ocencie sami.

Napisano
  • Autor

Wiedziałem że będziesz chciał to zmienić :(

 

Chodzi mi o przymróżone oczy - wtedy miał być jawnie wkurzony. Fajniej by się prezentowało. Odnośnie nosa to moim zdaniem troche za daleko go umiesciles, albo usta za blisko, bo jeszcze chyba nie widziałem anatomicznie takiej osoby, której pod nosem ta linia szła ukosem w lewo.

 

Ale ok, ustalmy zasadę - można poprzesuwać vertexy wg. swojego "widzimisię", ale nie można nic dodawać ani odejmować.

 

OK?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności