blade18 Posted November 30, 2004 Share Posted November 30, 2004 To teraz lamerskie pytanie. Jak w maxie (tylko nie bijcie) bo mam ciagle z tym problem, sprawic by przedmiot (nie tekstura) zrobic nie widzialnym ale zebym mogl np. przy animacji zrobic ze powoli bedzie sie pojawial bo potrzebuje tego do takiego motywu ze chce zeby moj napis byl caly czas w jednym miejscu ale nei chce by zle oddzialywal na to co jest za nim i w pewnym momencie sie pojawial powoli zeby to jakos wygladalo z sensem. Oczywicscie przy tym dodalbym sobie juz jakies swiatelko wylaniajace sie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sbx Posted November 30, 2004 Share Posted November 30, 2004 najlatwiej w programach do postprodukcji renderujac osobno te elementy i nakladajac je na siebie zmniejszajac przezroczystosc, lub w "video post" na warstwach Link to comment Share on other sites More sharing options...
leander Posted November 30, 2004 Share Posted November 30, 2004 W samym maxie tez mozesz. W Track View klikasz na nazwe obiektu i w menu Tracks>Visibility Track>Add. Dodaje sie dodatkowy parametr przezroczystosci (od 0 do 1) i na krzywych mozesz ustawiac plynne przejscia. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dcm_Marecheq Posted May 18, 2005 Share Posted May 18, 2005 Mam podobny problem: Mam na drugim planie obiekt z nałożonym efektem glow, na pierwszym planie mam obiekt „plane” z nałożoną teksturą z kilkoma napisami. Chcę żeby plansza z napisami stopniowo się pojawiała w przeciągu kilku sekund. Początkowo jej visibility wynosi 0. W momencie kiedy chcę żeby zaczęła się pojawiać ustawiam visibility na 0 a na następnej klatce na0,01. Potem jadę do miejsca gdzie chcę żeby plansza była widoczna w 100% i całkiem zasłaniała wszystko tle i w tymże momencie ustawiam visibility na 1. Każdy sobie wyobraża jak powinno to wyglądać po wyrenderowaniu prawda? Problem w tym że już przy klatce z visibility 0,01 gasną wszystkie efekty za tą planszą (a powinny wygasać stopniowo – tak jak obiekty do których są przypisane). Podobny problem mam gdy na "planszę" nakładam mapę opacity (gdy chcę żeby była przezroczysta miejscami) w dziurach widać obiekty które są na drugim planie ale nie widać efektów im przypisanych. Tutaj jest odnośnik do tego tematu: Podobny problem W tej sprawie sugerowano mi użycie Video Post ale narazie nic to nie dało- będę próbował z opcjami. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shogun 3D Posted May 18, 2005 Share Posted May 18, 2005 Ja tam nadaję takiemu obiektowi po prostu opacity materiału od 0 do 100% i się nie cackam. Efekt ten sam, co wyżej wspomniane. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kris_R Posted May 19, 2005 Share Posted May 19, 2005 Skoro problem jest tak ciężki, to chyba łatwiej policzyć to faktycznie na dwa razy... najpierw obiekt z efektami a potem zasłaniające... i wsio Link to comment Share on other sites More sharing options...
dcm_Marecheq Posted May 19, 2005 Share Posted May 19, 2005 Nie wierzę że niema innego sposobu. Spróbujcie sobie przypomnieć może ktoś już coś takiego robił? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bacry Posted May 20, 2005 Share Posted May 20, 2005 NIe wiem jak to jest w ostatnich versjach maxa, ale wcześniej parametr visibility działał na zasadzie 0-1 nie ma stanów pośrednich. ponieważ tak na prawdę to obiekt przy visibility =0 jest całkiem ze sceny usówany. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now