blade18 Napisano 30 Listopad 2004 Share Napisano 30 Listopad 2004 To teraz lamerskie pytanie. Jak w maxie (tylko nie bijcie) bo mam ciagle z tym problem, sprawic by przedmiot (nie tekstura) zrobic nie widzialnym ale zebym mogl np. przy animacji zrobic ze powoli bedzie sie pojawial bo potrzebuje tego do takiego motywu ze chce zeby moj napis byl caly czas w jednym miejscu ale nei chce by zle oddzialywal na to co jest za nim i w pewnym momencie sie pojawial powoli zeby to jakos wygladalo z sensem. Oczywicscie przy tym dodalbym sobie juz jakies swiatelko wylaniajace sie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sbx Napisano 30 Listopad 2004 Share Napisano 30 Listopad 2004 najlatwiej w programach do postprodukcji renderujac osobno te elementy i nakladajac je na siebie zmniejszajac przezroczystosc, lub w "video post" na warstwach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leander Napisano 30 Listopad 2004 Share Napisano 30 Listopad 2004 W samym maxie tez mozesz. W Track View klikasz na nazwe obiektu i w menu Tracks>Visibility Track>Add. Dodaje sie dodatkowy parametr przezroczystosci (od 0 do 1) i na krzywych mozesz ustawiac plynne przejscia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dcm_Marecheq Napisano 18 Maj 2005 Share Napisano 18 Maj 2005 Mam podobny problem: Mam na drugim planie obiekt z nałożonym efektem glow, na pierwszym planie mam obiekt „plane” z nałożoną teksturą z kilkoma napisami. Chcę żeby plansza z napisami stopniowo się pojawiała w przeciągu kilku sekund. Początkowo jej visibility wynosi 0. W momencie kiedy chcę żeby zaczęła się pojawiać ustawiam visibility na 0 a na następnej klatce na0,01. Potem jadę do miejsca gdzie chcę żeby plansza była widoczna w 100% i całkiem zasłaniała wszystko tle i w tymże momencie ustawiam visibility na 1. Każdy sobie wyobraża jak powinno to wyglądać po wyrenderowaniu prawda? Problem w tym że już przy klatce z visibility 0,01 gasną wszystkie efekty za tą planszą (a powinny wygasać stopniowo – tak jak obiekty do których są przypisane). Podobny problem mam gdy na "planszę" nakładam mapę opacity (gdy chcę żeby była przezroczysta miejscami) w dziurach widać obiekty które są na drugim planie ale nie widać efektów im przypisanych. Tutaj jest odnośnik do tego tematu: Podobny problem W tej sprawie sugerowano mi użycie Video Post ale narazie nic to nie dało- będę próbował z opcjami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Shogun 3D Napisano 18 Maj 2005 Share Napisano 18 Maj 2005 Ja tam nadaję takiemu obiektowi po prostu opacity materiału od 0 do 100% i się nie cackam. Efekt ten sam, co wyżej wspomniane. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kris_R Napisano 19 Maj 2005 Share Napisano 19 Maj 2005 Skoro problem jest tak ciężki, to chyba łatwiej policzyć to faktycznie na dwa razy... najpierw obiekt z efektami a potem zasłaniające... i wsio Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dcm_Marecheq Napisano 19 Maj 2005 Share Napisano 19 Maj 2005 Nie wierzę że niema innego sposobu. Spróbujcie sobie przypomnieć może ktoś już coś takiego robił? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bacry Napisano 20 Maj 2005 Share Napisano 20 Maj 2005 NIe wiem jak to jest w ostatnich versjach maxa, ale wcześniej parametr visibility działał na zasadzie 0-1 nie ma stanów pośrednich. ponieważ tak na prawdę to obiekt przy visibility =0 jest całkiem ze sceny usówany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się