Guest DarekHa Posted January 6, 2005 Share Posted January 6, 2005 Mamy kostkę (kule etc.), stojącą na jakiejś płaszczyźnie(koniecznie białej). Dodajemy swoje światło i "włączamy" cień. Wszystko ładnie wychodzi - kostka rzuca cień na płaszczyzne, na której stoi. Tylko że światło na płaszczyźnie zanika wraz z oddalaniem się od źródła - im dalej tym płaszczyzna robi się ciemniejsza. A czy można zrobić tak, aby kostka rzucała cień na płaszczyznę, ale płaszczyzna była biała cały czas - tzn cień od kostki by był na płaszczyźnie, ale płaszczyzna nie ciemniałaby wraz z oddalaniem sie od zródła swiatła? Czy ktoś wie jak z tym sobie poradzić? Po co mi to? Do fotoszopa - z opcją darken/lighten nie trzeba mazać obrazka co czasem udaremnia cały efekt renderu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mathix Posted January 6, 2005 Share Posted January 6, 2005 Może materiał Ink'n Paint się nada? http://mathix.republika.pl/imgs/ink_kostka.jpg Link to comment Share on other sites More sharing options...
mirach Posted January 6, 2005 Share Posted January 6, 2005 Zwykle swiatlo ma hotspot ustawiony a dalej od tego punktu coraz bardziej ciemnieje. Zobacz ustawienia Hotspot / Falloff w ustawieniach swiatla. Jesli chcesz miec idealnie biale podloze mozesz mu wlaczyc self illumination ( ale wtedy bedzie problem z cieniem ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vorek Posted January 6, 2005 Share Posted January 6, 2005 Spróbuj dać na podłoże materiał matte/shadow Link to comment Share on other sites More sharing options...
Batou Posted January 6, 2005 Share Posted January 6, 2005 Z tego co widzę, ale mogę się mylić, zastosowałeś światło omni (lub ew. spot). W obu przypadkach jest to światło punktowe gdzie promienie świetlne rozchodzą się promieniście z emitera. Te niby zanikanie jest w rzeczywistości spowodowane różnym kątem padanie promienia na powierzchnię. Gdzie się ustawia faktycznie wygaszanie światła wraz z kwadratem odległości tego już nie pamiętam. Niech się wypowie jakiś max`owiec :). Żeby uzyskać równomierne oświetlenie takiej płaskiej powierzchni musisz zastosować światło kierunkowe gdzie promienie świetlne idą do siebie równolegle. Takim rodzajem światła jest direct light np. I teraz żeby uzyskać całkowicie białą podłogę musisz zastosować albo bardzo mocne światło i jasny kolor materiału plane`a, albo podbić kolor materiału ambientem, lub self ilum, albo zastosować sztuczkę typu właśnie matte shadow, lub pobawić się w post produkcji. Możliwości jest dużo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
.ai Posted January 6, 2005 Share Posted January 6, 2005 wydaje mi sie ze chcesz miec kostke z cieniem na jednolitym tle, wiec czemu nie nadać płaszczyźnie materiału matte/shadow i nagrac rendering do *.tga z kanałem alpha. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Baldack Posted January 6, 2005 Share Posted January 6, 2005 uzyj swiatla wypelniajacego...ale musisz pokombinowac Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest DarekHa Posted January 6, 2005 Share Posted January 6, 2005 Dziękuję za szybką odpowiedź, pokombinuję. To nie pierwszy raz kiedy muszę render zrobić na potrzeby WWW. I jak wyżej napisałem, kto używa photoshop'a wie po co mi biały klor na płaszczyźnie. Myślalem, ze da się zaznaczyć jakoś (jak napisał Batou użylem spot'a), w opcjach nieoświetlania danej powierzchni, ale z jednoczesą jej widocznością przy renderze. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest DarekHa Posted January 7, 2005 Share Posted January 7, 2005 Tutal jest link do problemu UWAGA to jest link do jednego z projektów na monstertemplate.com - trochę się łąduje. Ale to dobry przykład - ten chodzący robot. Idzie i rzuca cień b. wyraźny i właśnie na białym tle. Czy ktoś ma jakiś pomysł, może robił coś podobnego i wie gdzie kliknąć by rozwiązać sprawe? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now