Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

Mamy kostkę (kule etc.), stojącą na jakiejś płaszczyźnie(koniecznie białej). Dodajemy swoje światło i "włączamy" cień. Wszystko ładnie wychodzi - kostka rzuca cień na płaszczyzne, na której stoi. Tylko że światło na płaszczyźnie zanika wraz z oddalaniem się od źródła - im dalej tym płaszczyzna robi się ciemniejsza. A czy można zrobić tak, aby kostka rzucała cień na płaszczyznę, ale płaszczyzna była biała cały czas - tzn cień od kostki by był na płaszczyźnie, ale płaszczyzna nie ciemniałaby wraz z oddalaniem sie od zródła swiatła?

 

Czy ktoś wie jak z tym sobie poradzić?

 

Po co mi to? Do fotoszopa - z opcją darken/lighten nie trzeba mazać obrazka co czasem udaremnia cały efekt renderu.

 

kostka.jpg

  • Odpowiedzi 8
  • Wyświetleń 1,3k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Zwykle swiatlo ma hotspot ustawiony a dalej od tego punktu coraz bardziej ciemnieje. Zobacz ustawienia Hotspot / Falloff w ustawieniach swiatla. Jesli chcesz miec idealnie biale podloze mozesz mu wlaczyc self illumination ( ale wtedy bedzie problem z cieniem )

Napisano

Z tego co widzę, ale mogę się mylić, zastosowałeś światło omni (lub ew. spot). W obu przypadkach jest to światło punktowe gdzie promienie świetlne rozchodzą się promieniście z emitera. Te niby zanikanie jest w rzeczywistości spowodowane różnym kątem padanie promienia na powierzchnię.

Gdzie się ustawia faktycznie wygaszanie światła wraz z kwadratem odległości tego już nie pamiętam. Niech się wypowie jakiś max`owiec :).

Żeby uzyskać równomierne oświetlenie takiej płaskiej powierzchni musisz zastosować światło kierunkowe gdzie promienie świetlne idą do siebie równolegle. Takim rodzajem światła jest direct light np.

I teraz żeby uzyskać całkowicie białą podłogę musisz zastosować albo bardzo mocne światło i jasny kolor materiału plane`a, albo podbić kolor materiału ambientem, lub self ilum, albo zastosować sztuczkę typu właśnie matte shadow, lub pobawić się w post produkcji. Możliwości jest dużo.

Napisano

wydaje mi sie ze chcesz miec kostke z cieniem na jednolitym tle, wiec czemu nie nadać płaszczyźnie materiału matte/shadow i nagrac rendering do *.tga z kanałem alpha.

Napisano

Dziękuję za szybką odpowiedź, pokombinuję. To nie pierwszy raz kiedy muszę render zrobić na potrzeby WWW. I jak wyżej napisałem, kto używa photoshop'a wie po co mi biały klor na płaszczyźnie. Myślalem, ze da się zaznaczyć jakoś (jak napisał Batou użylem spot'a), w opcjach nieoświetlania danej powierzchni, ale z jednoczesą jej widocznością przy renderze.

Napisano

Tutal jest link do problemu

 

UWAGA to jest link do jednego z projektów na monstertemplate.com - trochę się łąduje. Ale to dobry przykład - ten chodzący robot. Idzie i rzuca cień b. wyraźny i właśnie na białym tle.

 

Czy ktoś ma jakiś pomysł, może robił coś podobnego i wie gdzie kliknąć by rozwiązać sprawe?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.