blood_brother Napisano 8 Styczeń 2005 Napisano 8 Styczeń 2005 Czy jest jakas funkcja ktora pomaga zaznaczac edgeloopy itp??
Bzyku Napisano 8 Styczeń 2005 Napisano 8 Styczeń 2005 no ba normalka parential i loop wszystkie takie pomoce są i to na kilka sposobów. wszystkie wersje od 3 po XSI 4->pierwszy to na gorze w pasku select i tam są loopy. od xsi4 w gore ->drugi pod altem i lewy key myszy i mozesz gdzies na gorze wybrac loop lub parallel itp. trzeci to zaznaczony edges i wtedy alt+ srodkowy przycisk myszy zaleznie jak klikniesz na nastepny taki loop bedzie np. jesli klikniesz na tego samego to pojdzie loop "around corners" jesli jekis obok w rzedzie oczywiscie loopa to wyjdzie "no corners" a jesli zaznaczysz rownoleglego to masz parallel edge loop a jesli masz cos przed 4ka to zainstaluj sobie addonsa zwanego RCtools http://www.claus-figuren.de/rt/index.html ale tez warto zobaczyc te addonsy http://www.mindthink.de/
blood_brother Napisano 8 Styczeń 2005 Autor Napisano 8 Styczeń 2005 Dzieki wielkie. A jeszcze jedno pytanko. Czy jest gdzies jakis wykaz wszystkich skrotow w XSI??
Bzyku Napisano 8 Styczeń 2005 Napisano 8 Styczeń 2005 tak kayboard mapping a chyba to jest w file nie jestem teraz pewien
blood_brother Napisano 10 Styczeń 2005 Autor Napisano 10 Styczeń 2005 Dzieki. Jest tam gdzie mowisz:) Kolejne pytanie. Czy jest jakas opcja aby obracac widok w viewporcie w okol zaznaczonego polygona/edga/obiektu a nie w okol centralnego punktu kamery?? Zmienilem temat bo wydaje mi sie ze nie warto zakladac za kazdym razem nowego tematu:)
Bzyku Napisano 10 Styczeń 2005 Napisano 10 Styczeń 2005 pwiedzmy zaznaczasz polygona wciskasz F i obracasz wokol tego miejsca tyle na temat
blood_brother Napisano 10 Styczeń 2005 Autor Napisano 10 Styczeń 2005 Chcialem sprawdzic jak dziala ten klawisz F ale przy uruchomieniu XSI wywalilo mi blad "Failed to save sequence before system failure". Mam do nacisniecia przycisk OK i po jego nacisnieciu XSI sie zamyka. Spotkal sie juz ktos z tym?? Jeszcze nie reinstalowalem bo zastanawia mnie przyczyna tego.
blood_brother Napisano 10 Styczeń 2005 Autor Napisano 10 Styczeń 2005 Jednak skusilem sie na przeinstalowanie i pomogolo.
blood_brother Napisano 10 Styczeń 2005 Autor Napisano 10 Styczeń 2005 Czy w XSI jest jakis odpowiednik maxowego symmetry?? Chodzi mi o to ze dziele sobie obiekt na symetryczne polowki i modeluje na jednej a efekty widac na obydwoch polowkach.
blood_brother Napisano 1 Luty 2005 Autor Napisano 1 Luty 2005 Czy jest w XSI jakas opcja robiaca autosave'y??
HuMfrey Napisano 2 Luty 2005 Napisano 2 Luty 2005 odpowiednik maxowego symmetry: menu EDIT / DUPLICATE_INSTANTIATE / CLONE_SINGLE (klonujesz obiekt) a następnie w palecie TRANSFORM (po prawej stronie) skalujesz go (SCALE TOOL) poprzez wpisanie "-1" w rubryce odpowiedniej osi (przeważnie w osi Z) , trochę to dookoła ale działa :) a autosave możesz sobie włączyć w menu APPLICATION / PREFERENCES / DATA_MANAGEMENT i tam masz ENABLE AUTOSAVE
blood_brother Napisano 2 Luty 2005 Autor Napisano 2 Luty 2005 Mozna gdzies zmienic kolory layoutu?? Szukalem w opcjach ale znalazlem tylko kolory w scenie.
blood_brother Napisano 2 Luty 2005 Autor Napisano 2 Luty 2005 Robie sobie pistolet na podstawie tutoriala i doszedlem do momentu w ktorym mam uzyc funkcji extract polygon (delete). I wszystko by bylo w porzadku gdyby nie to ze gdy uzywam tej opcji to polygony ktore powinny przejsc w nowy obiekt to znikaja calkowicie tzn nie calkowicie bo widokach left front itd widze ich siatke moge je przesuwac ale juz w kamerze nie widze ani w trybie siatki ani w trybie shaded natomiast. Na renderze z kamery tez nic nie widac a na renderze z widoku front czy top jest ok. Wie ktos czego to moze byc wina?? Mam nadzieje ze mnie ktos zrozumial:)
blood_brother Napisano 2 Luty 2005 Autor Napisano 2 Luty 2005 Udalo mi sie rozwiacac ten problem. Cos ze scena bylo nie tak. Przenioslem model do nowej sceny i jest juz ok.
HuMfrey Napisano 2 Luty 2005 Napisano 2 Luty 2005 a co kolorów to nie ma takiej możliwości żeby je zmienić i uwierz mi że przy dłuższej pracy z xsi obecne kolory layoutu są dobrane optymalnie - nie męczą wzroku :)
blood_brother Napisano 16 Luty 2005 Autor Napisano 16 Luty 2005 Czy to normalne, ze majac obiekt skladajacy sie z nie calych 300 trojkatow, czas oczekiwania na uaktywnienie sie jakiegokolwiek narzedzia do edycji edycji siatki, wynosi od kilku do kilkunastu, czasem nawet kilkadziesiat sekund?? Frame rate w viewportach dochodzi do 120fps, ale jak chce edytowac siatke to musze czekac kilka sekund aby moc skorzystac z jakiegos narzedzia. Kompletnie nie mam pojecia czego to moze byc wina. Jest to dosc irytujace zwlaszcza ze sprzet nie nalezy do najgorszych. Co prawda najlepszy tez nie jest, ale mozna sie po nim spodziewac wiecej niz 300 trojkatow. Moja konfiguracja: Sempron 2400+ 256DDR400 Sapphire Radeon 9200 128MB Dysk Seagate Barracuda 80GB Windows XP SP1 Mam XSI 4.2 Advanced Jezeli ktos wie czego to moze byc przyczyna to bylbym widzieczny za pomoc. W czasie pisania postu caly czas eksperymentowalem i okazalo sie ze dzieje sie tak tylko z tym jednym obiektem. Wstawilem do sceny cylinder skladajacy sie ze 100.000 trojkatow i czas na uaktywnienie sie jakiegokolwiek narzedzia edycji siatki nie przekraczal sekundy. Moze mi to ktos wytlumaczyc?? Po ok. dwugodzinnych zmaganiach udalo mi sie uporac z problemem poprzez eksport/import samego modelu do formatu .xsi. Merge nic nie dawalo. Ale zostawie posta, moze ktos wie dlaczego tak sie stalo i powie jak czegos takiego uniknac. Edit. No i zapomnialem sie zapytac o to co chcialem na poczatku. 1. Jak przeciac kilka edge'y na raz?? 2. Czy jest jakis skrot klawiszowy czy cos do funkcji "weld point to targer"?? W keyboard mapping nic nie mam na ten temat, natomiast w tutku o modelowaniu colta koles uzywa jakiejs kombianacji do tego, a nie ciagle prawym i "weld..."
Bzyku Napisano 16 Luty 2005 Napisano 16 Luty 2005 z freezuj operator stacka wystarczy od modelingu bo zabija ci pamiec
blood_brother Napisano 16 Luty 2005 Autor Napisano 16 Luty 2005 O, dziala:D Dzieki. Chyba jeszcze musze sie wiele nauczyc o zasadach panujacych w XSI.
Bzyku Napisano 16 Luty 2005 Napisano 16 Luty 2005 he :) tez jak zaczynalem dzialac w XSI to dotarlem do tego problemu. Ale taki stos jest bardzo przydatny bo mozna spokojnie wywalic cos z jego srodka oczywiscie nie kolidujacego z innymi operacjami :)
blood_brother Napisano 16 Luty 2005 Autor Napisano 16 Luty 2005 Czy majac dany obiekt i krzywa mozna jakos wybrane point'y obiektu ulozyc wedlug tej krzywej??
nielot007 Napisano 17 Luty 2005 Napisano 17 Luty 2005 Witam!! mam od poczatku problem z instalacja instaluje najpierw spm licence ale nie wiem czy tutaj dobrze instaluje jak klikam na instal (spm) to odrazu pojawia sie blad pierwsze zdjecie to co sie pojawia juz pozainstalowaniu spm i XSI od drugiego do piatego to czego nie jestem pewny co mam zrobic (instalujac spm) pomozcie!! pozdro
blood_brother Napisano 17 Luty 2005 Autor Napisano 17 Luty 2005 Wydaje mi sie ze powinienes zainstalowac protokol internetowy TCP/IP. Wnioskujac z pojawienia sie takiego bledu nie masz karty sieciowej (tak mi sie wydaje bo wiem ze we wlasciwosciach polaczen sieciowych mozna taki protokol zainstalowac, jest on nawet wymagany aby to jakos dzialalo). A jak zainstalowac ten protokol bez karty sieciowej to nie mam pojecia.
Batou Napisano 18 Luty 2005 Napisano 18 Luty 2005 blood_brother : Można. Selekcjonujesz obiekt, wciskasz 'm' (bardzo fajny skrót), łapiesz za punk i trzymając 'Ctrl' snapujesz do krzywej (oczywiście opcje snapu muszą być poprawnie ustawione) Nielot007 : Tak jak mówi blood_brother. Trzeba mieć (z tego co wiem) kartę sieciową.
blood_brother Napisano 19 Luty 2005 Autor Napisano 19 Luty 2005 Batou: Chodzilo mi wlasnie o to, ale bawiac sie tym, zauwazlyem, ze to nie dziala dokladnie tak samo jak weld, tzn uzywajac tej metody pokrywam ze soba point'y, a nie je lacze w jeden. Ilosc poly jest wciaz ta sama. Chyba, ze cos zle ustawilem. Nie przeszkadza mi to narazie, ale w przyszlosci, przy wiekszych scenach, gdzie liczy sie kazdy poligon, moze byc denerwujace.
_michal Napisano 19 Luty 2005 Napisano 19 Luty 2005 nielot007 - wystarczy Microsoft LoopBack (wirtualna sieciówka) - dodaj sprzęt, karty sieciowe, wybierz z listy kartę Microsoft Loopback dodaj ją, potem pójdzie.
Batou Napisano 19 Luty 2005 Napisano 19 Luty 2005 blood_brother : snap to nie weld :) Weld masz w menu ukrytym pod prawym przyciskiem myszy.
Gość e=mc^2 Napisano 21 Luty 2005 Napisano 21 Luty 2005 blood_brother weldujesz w podobny sposob ja snapujesz tylko uzywasz alt zamiast ctrl - tzn wciskasz "m" trzymasz alt lapiesz punkt i najezdzasz na drugi punkt i masz weld:)
blood_brother Napisano 6 Marzec 2005 Autor Napisano 6 Marzec 2005 Czy sa gdzies dostepne inne widoki niz user top front right?? Konkretnie interesuje mnie widok back, a nie bardzo wiem gdzie to zmienic.
Batou Napisano 6 Marzec 2005 Napisano 6 Marzec 2005 inne wersje rzutów masz pod osiami w oknie widoku (na prawo od "ikonki oka" view ). Naciskasz po prostu na x, y lub z środkowym przyciskiem myszy.
blood_brother Napisano 11 Marzec 2005 Autor Napisano 11 Marzec 2005 Czy jest w XSI jakas opcja dzieki, ktorej majac dany obiekt, np. cylinder, i jakas tam krzywa, moge ulozyc wybrane punkty wzdluz tej krzywej?? Fajnie by bylo tez jakby mozna to zrobic tylko w jednej wybranej osi:)
blood_brother Napisano 12 Marzec 2005 Autor Napisano 12 Marzec 2005 Albo cos zle robie, albo to nie ta funkcja. Mam boxa z zaznaczonymi punktami, ktore chce ulozyc wzdluz okraglej krzywej w osi x i z (obrazek 1). Po zastosowaniu modify>deform>by curve, otrzymuje, nie punkty ulozone we wzgledny ksztalt kola w osiach x i z, tylko jakis dziwny wytwor, ani troche nie przypominajacy kola, o osiach juz nie wspominajac (obrazek 2). Probowalem bawic sie ustawieniami, ale efekt jest wciaz daleki od zamierzonego. Wie ktos jak to naprawic, albo zrobic poprawnie??
Batou Napisano 12 Marzec 2005 Napisano 12 Marzec 2005 Sprawdziłem i wszystko działa jak należy. Oczywiście przypisywanie środkowych punktów sześcianu do koła zawsze będzie generowało "pajęczynę". Jedyne co może powodować mało satysfakcjonujący rezultat to brak zaznaczonej opcji 'Constrain To Deformer' w zakładce 'Constraint'. Potem to już tylko kwestia ew. ustawień w 'Curve Deform'.
blood_brother Napisano 12 Marzec 2005 Autor Napisano 12 Marzec 2005 Jakos nie moge zalapac jak to dziala. Raz na dziesiec razy wyjdzie dobrze z dwoma punktami. Niby robie ciagle te same dzialania a za kazdym razem wychodzi co innego. Znasz moze jakies tutki opisujace dzialanie tej funkcji?? Albo jakbys byl tak dobry i mogl to jakos zwiezle wytlumaczyc:)
blood_brother Napisano 12 Marzec 2005 Autor Napisano 12 Marzec 2005 Z pomoca helpa daje juz rade z jedna scianka punktow:) Ale wciaz nie moge sie uporac z punktami z dwoch czy wiecej scianek. Stosujac te same rozwiazania jak do jednej scianki punkty zaczynaja sie pokrywac albo tylko czesc (dokladnie to tylko z jednej scianki) rozklada sie prawidlowo a pozostale ukladaja sie tak jakby byly na jakichs prostopadlych liniach.
blood_brother Napisano 13 Marzec 2005 Autor Napisano 13 Marzec 2005 Obrazek pierwszy - zaznaczone punkty Obrazek drugi - po zastosowaniu deform by curve
Batou Napisano 13 Marzec 2005 Napisano 13 Marzec 2005 No i zrobił to absolutnie prawidłowo. w czym problem ? rozciągną płaszczyznę punktów wzdłuż krzywej. Jeśli chcesz to zrobić inaczej zmień oś i tyle. Można też rozciągnąć punkty wzdłuż krzywej lub w górę.. lub przesunąć po krzywej.
blood_brother Napisano 13 Marzec 2005 Autor Napisano 13 Marzec 2005 Wedlug mnie powinien rozlozyc wszystkie zaznaczony punkty na lini okregu, a nie tylko czesc i reszte ustawic prostopadle do plaszczyzny kola. Ogolnie moim celem, opierajac sie dalej na boxie i okregu, jest wybranie calego srodkowego poziomu pukntow boxa i rozmieszczenie ich rownomiernie na okregu w osiach x i z. Mam nadzieje ze wiesz o co mi chodzi:)
Bzyku Napisano 13 Marzec 2005 Napisano 13 Marzec 2005 wiesz co sobie mysle lepiej zamiast prob okielznania automatu zrob okrag o danej ilosci punktow i "snap to point" reczie co nie powinno zajac wiecej niz 2 min roboty a nawet nie
Batou Napisano 13 Marzec 2005 Napisano 13 Marzec 2005 blood_brother : jeśli tak to ta opcja nie jest właściwa. Ona dopasowuje geometrię do krzywej a nie rozkłada punkty wzdłuż niej. Zrób to tak jak mówi Bzyku. Lub zamiast snap to point daj snap to curves i wtedy nie trzeba bawić się z odpowiednią ilością punktów na krzywej. Tylko 'm' i z ctrl przyciągasz sobie do ścieżki.
XtronX Napisano 18 Marzec 2005 Napisano 18 Marzec 2005 Witam Mam problem z kilkoma wieszcholkami, nie wiem czemu ale jak przesune reke w gore to one wyprzedza ja. W lewej rece jest wszystko OK. Czy wie ktos co moze byc problemem? Dodalem zdjecie!
Batou Napisano 18 Marzec 2005 Napisano 18 Marzec 2005 XtronX : Wszystkie wieszchołki mają przypisane odpowiednie wagi ?
blood_brother Napisano 19 Marzec 2005 Autor Napisano 19 Marzec 2005 To znowu ja:) Czy da sie jakos majac danego edge'a ustawic kilka innych krawedzi rownolegle do niego?? Czy da sie przeciac kilka krawedzi na raz??
_michal Napisano 19 Marzec 2005 Napisano 19 Marzec 2005 Co do cięcia kilku krawędzi - to można zaznaczyć kilka polygonów i knife tool
Batou Napisano 19 Marzec 2005 Napisano 19 Marzec 2005 ... lub kilka krawędzi i "subdivide edges" lub "split edges" Na pierwsze pytanie nie znam szczerze mówiąc odpowiedzi. Zaraz usiądę do xsi i spróbuję znaleźć taką opcję (o ile istnieje). Zawsze można skopiować lokalne koordynaty rotacji krawędzi z włączoną opcją COG i wkleić je do drugiej co w efekcie ustawi nam je równolegle. Nie wiem jednak czy jest opcja która zrobi to za nas automatycznie.
blood_brother Napisano 21 Marzec 2005 Autor Napisano 21 Marzec 2005 Czy jest jakies narzedzie do przerzedzenia siatki??
Batou Napisano 23 Marzec 2005 Napisano 23 Marzec 2005 " przerzedzenia siatki" ?? 'Polygon Reduction' w zakładce 'Poly Mesh' ?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się