Skocz do zawartości

Pytania zwiazane z XSI


blood_brother

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 211
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

no ba normalka parential i loop wszystkie takie pomoce są i to na kilka sposobów.

wszystkie wersje od 3 po XSI 4->pierwszy to na gorze w pasku select i tam są loopy.

od xsi4 w gore ->drugi pod altem i lewy key myszy i mozesz gdzies na gorze wybrac loop lub parallel itp.

trzeci to zaznaczony edges i wtedy alt+ srodkowy przycisk myszy zaleznie jak klikniesz na nastepny taki loop bedzie np. jesli klikniesz na tego samego to pojdzie loop "around corners" jesli jekis obok w rzedzie oczywiscie loopa to wyjdzie "no corners" a jesli zaznaczysz rownoleglego to masz parallel edge loop

 

a jesli masz cos przed 4ka to zainstaluj sobie addonsa zwanego RCtools

http://www.claus-figuren.de/rt/index.html

 

ale tez warto zobaczyc te addonsy

http://www.mindthink.de/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki. Jest tam gdzie mowisz:)

 

Kolejne pytanie. Czy jest jakas opcja aby obracac widok w viewporcie w okol zaznaczonego polygona/edga/obiektu a nie w okol centralnego punktu kamery??

 

Zmienilem temat bo wydaje mi sie ze nie warto zakladac za kazdym razem nowego tematu:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chcialem sprawdzic jak dziala ten klawisz F ale przy uruchomieniu XSI wywalilo mi blad "Failed to save sequence before system failure". Mam do nacisniecia przycisk OK i po jego nacisnieciu XSI sie zamyka. Spotkal sie juz ktos z tym?? Jeszcze nie reinstalowalem bo zastanawia mnie przyczyna tego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odpowiednik maxowego symmetry:

 

menu EDIT / DUPLICATE_INSTANTIATE / CLONE_SINGLE (klonujesz obiekt)

 

a następnie w palecie TRANSFORM (po prawej stronie) skalujesz go (SCALE TOOL) poprzez wpisanie "-1" w rubryce odpowiedniej osi (przeważnie w osi Z)

, trochę to dookoła ale działa :)

 

a autosave możesz sobie włączyć w menu APPLICATION / PREFERENCES / DATA_MANAGEMENT i tam masz ENABLE AUTOSAVE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robie sobie pistolet na podstawie tutoriala i doszedlem do momentu w ktorym mam uzyc funkcji extract polygon (delete). I wszystko by bylo w porzadku gdyby nie to ze gdy uzywam tej opcji to polygony ktore powinny przejsc w nowy obiekt to znikaja calkowicie tzn nie calkowicie bo widokach left front itd widze ich siatke moge je przesuwac ale juz w kamerze nie widze ani w trybie siatki ani w trybie shaded natomiast. Na renderze z kamery tez nic nie widac a na renderze z widoku front czy top jest ok. Wie ktos czego to moze byc wina??

 

Mam nadzieje ze mnie ktos zrozumial:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy to normalne, ze majac obiekt skladajacy sie z nie calych 300 trojkatow, czas oczekiwania na uaktywnienie sie jakiegokolwiek narzedzia do edycji edycji siatki, wynosi od kilku do kilkunastu, czasem nawet kilkadziesiat sekund?? Frame rate w viewportach dochodzi do 120fps, ale jak chce edytowac siatke to musze czekac kilka sekund aby moc skorzystac z jakiegos narzedzia. Kompletnie nie mam pojecia czego to moze byc wina. Jest to dosc irytujace zwlaszcza ze sprzet nie nalezy do najgorszych. Co prawda najlepszy tez nie jest, ale mozna sie po nim spodziewac wiecej niz 300 trojkatow.

 

Moja konfiguracja:

Sempron 2400+

256DDR400

Sapphire Radeon 9200 128MB

Dysk Seagate Barracuda 80GB

Windows XP SP1

 

Mam XSI 4.2 Advanced

 

Jezeli ktos wie czego to moze byc przyczyna to bylbym widzieczny za pomoc.

 

W czasie pisania postu caly czas eksperymentowalem i okazalo sie ze dzieje sie tak tylko z tym jednym obiektem. Wstawilem do sceny cylinder skladajacy sie ze 100.000 trojkatow i czas na uaktywnienie sie jakiegokolwiek narzedzia edycji siatki nie przekraczal sekundy. Moze mi to ktos wytlumaczyc??

 

Po ok. dwugodzinnych zmaganiach udalo mi sie uporac z problemem poprzez eksport/import samego modelu do formatu .xsi. Merge nic nie dawalo. Ale zostawie posta, moze ktos wie dlaczego tak sie stalo i powie jak czegos takiego uniknac.

 

Edit. No i zapomnialem sie zapytac o to co chcialem na poczatku.

1. Jak przeciac kilka edge'y na raz??

2. Czy jest jakis skrot klawiszowy czy cos do funkcji "weld point to targer"?? W keyboard mapping nic nie mam na ten temat, natomiast w tutku o modelowaniu colta koles uzywa jakiejs kombianacji do tego, a nie ciagle prawym i "weld..."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

he :) tez jak zaczynalem dzialac w XSI to dotarlem do tego problemu. Ale taki stos jest bardzo przydatny bo mozna spokojnie wywalic cos z jego srodka oczywiscie nie kolidujacego z innymi operacjami :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!!

mam od poczatku problem z instalacja

instaluje najpierw spm licence ale nie wiem czy tutaj dobrze instaluje jak klikam na instal (spm) to odrazu pojawia sie blad

pierwsze zdjecie to co sie pojawia juz pozainstalowaniu spm i XSI

od drugiego do piatego to czego nie jestem pewny co mam zrobic (instalujac spm)

pomozcie!!

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi sie ze powinienes zainstalowac protokol internetowy TCP/IP. Wnioskujac z pojawienia sie takiego bledu nie masz karty sieciowej (tak mi sie wydaje bo wiem ze we wlasciwosciach polaczen sieciowych mozna taki protokol zainstalowac, jest on nawet wymagany aby to jakos dzialalo). A jak zainstalowac ten protokol bez karty sieciowej to nie mam pojecia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

blood_brother : Można. Selekcjonujesz obiekt, wciskasz 'm' (bardzo fajny skrót), łapiesz za punk i trzymając 'Ctrl' snapujesz do krzywej (oczywiście opcje snapu muszą być poprawnie ustawione)

 

Nielot007 : Tak jak mówi blood_brother. Trzeba mieć (z tego co wiem) kartę sieciową.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Batou: Chodzilo mi wlasnie o to, ale bawiac sie tym, zauwazlyem, ze to nie dziala dokladnie tak samo jak weld, tzn uzywajac tej metody pokrywam ze soba point'y, a nie je lacze w jeden. Ilosc poly jest wciaz ta sama. Chyba, ze cos zle ustawilem. Nie przeszkadza mi to narazie, ale w przyszlosci, przy wiekszych scenach, gdzie liczy sie kazdy poligon, moze byc denerwujace.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość e=mc^2

blood_brother weldujesz w podobny sposob ja snapujesz tylko uzywasz alt zamiast ctrl - tzn wciskasz "m" trzymasz alt lapiesz punkt i najezdzasz na drugi punkt i masz weld:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albo cos zle robie, albo to nie ta funkcja.

Mam boxa z zaznaczonymi punktami, ktore chce ulozyc wzdluz okraglej krzywej w osi x i z (obrazek 1). Po zastosowaniu modify>deform>by curve, otrzymuje, nie punkty ulozone we wzgledny ksztalt kola w osiach x i z, tylko jakis dziwny wytwor, ani troche nie przypominajacy kola, o osiach juz nie wspominajac (obrazek 2). Probowalem bawic sie ustawieniami, ale efekt jest wciaz daleki od zamierzonego. Wie ktos jak to naprawic, albo zrobic poprawnie??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem i wszystko działa jak należy. Oczywiście przypisywanie środkowych punktów sześcianu do koła zawsze będzie generowało "pajęczynę".

Jedyne co może powodować mało satysfakcjonujący rezultat to brak zaznaczonej opcji 'Constrain To Deformer' w zakładce 'Constraint'. Potem to już tylko kwestia ew. ustawień w 'Curve Deform'.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakos nie moge zalapac jak to dziala. Raz na dziesiec razy wyjdzie dobrze z dwoma punktami. Niby robie ciagle te same dzialania a za kazdym razem wychodzi co innego. Znasz moze jakies tutki opisujace dzialanie tej funkcji?? Albo jakbys byl tak dobry i mogl to jakos zwiezle wytlumaczyc:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z pomoca helpa daje juz rade z jedna scianka punktow:) Ale wciaz nie moge sie uporac z punktami z dwoch czy wiecej scianek. Stosujac te same rozwiazania jak do jednej scianki punkty zaczynaja sie pokrywac albo tylko czesc (dokladnie to tylko z jednej scianki) rozklada sie prawidlowo a pozostale ukladaja sie tak jakby byly na jakichs prostopadlych liniach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i zrobił to absolutnie prawidłowo. w czym problem ? rozciągną płaszczyznę punktów wzdłuż krzywej. Jeśli chcesz to zrobić inaczej zmień oś i tyle. Można też rozciągnąć punkty wzdłuż krzywej lub w górę.. lub przesunąć po krzywej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wedlug mnie powinien rozlozyc wszystkie zaznaczony punkty na lini okregu, a nie tylko czesc i reszte ustawic prostopadle do plaszczyzny kola.

Ogolnie moim celem, opierajac sie dalej na boxie i okregu, jest wybranie calego srodkowego poziomu pukntow boxa i rozmieszczenie ich rownomiernie na okregu w osiach x i z. Mam nadzieje ze wiesz o co mi chodzi:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

blood_brother : jeśli tak to ta opcja nie jest właściwa. Ona dopasowuje geometrię do krzywej a nie rozkłada punkty wzdłuż niej.

Zrób to tak jak mówi Bzyku.

Lub zamiast snap to point daj snap to curves i wtedy nie trzeba bawić się z odpowiednią ilością punktów na krzywej. Tylko 'm' i z ctrl przyciągasz sobie do ścieżki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... lub kilka krawędzi i "subdivide edges" lub "split edges"

 

Na pierwsze pytanie nie znam szczerze mówiąc odpowiedzi. Zaraz usiądę do xsi i spróbuję znaleźć taką opcję (o ile istnieje).

Zawsze można skopiować lokalne koordynaty rotacji krawędzi z włączoną opcją COG i wkleić je do drugiej co w efekcie ustawi nam je równolegle. Nie wiem jednak czy jest opcja która zrobi to za nas automatycznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności