Skocz do zawartości

[architektura] WIP Centrum Animacji i Grafiki


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam.

Jest to projekt dyplomowy, który mam nadzieje skącze w tym roku w czerwcu (obrona). Kompleks składać sie będzie z trzech częsci, edukacyjnej, komercyjnej-wytwórnia, ekspozycyjnej-galeria.

 

Sama filozofia projektu, to próba stworzenia swoistej mekki, "centrum" dla ludzi interesujących się grfiką i animacją w większości cyfrową, w sumie to prawie tylko cyfrową. Szansą do nauki, jak także zaistnienia w braży graficznej - wtwórnia.

Ogólnie, to przeglądając strony internetowe, znajduje jedynie róznego rodzaju kursy, lub nowo powstałe wydziały"multimediów" w Szkołach Filmowych i Akademiach Plastycznych. Chodzi mi oto, aby powstało coś co pozwoli nie tylko nauczyć się 3dStudio lub PhotoShopa, ale da możliwosc poznac cały proces powstawania animacji, od MotionCapture do podkładania głosu włącznie.

 

Więc tyle słowami wstępu, prosze o opinie na temat pomysłu, może jest to tylko kopie czegoś co juz istnieje, a dla mnie nie jest to tak oczywiste. Osobiście czuje się jakbym tworzył cos nowego, ale moze przesadzam:).

 

Zgóry dziekuje za wszystkie opinie, grafików i architektów. NIedługo postaram się zamiescić, program funkcjonalny.

  • Odpowiedzi 30
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Mnie pomysł bardzo się podoba, ale zobaczymy jak będzie z wykonaniem;]]

Jaką techniką (jeśli cyfrowo to w jakim programie) chcesz to wykonać??

Napisano

a mnie bardziej interesuje jak to bedzie wygladac. W tego typu projekcie mozna wybic sie za orbite i poszybowac w cyfrowy swiat troche za daleko. Moze zrób cos na pograniczu swiata realnego z cyfrowym. Jak Asymptote i ten projekt gieldy (chyba to byla gielda)

 

pomysł fajny - czekam na jakies szkice.

 

pozdrawiam

Napisano

temat ciekawy, ale dlaczego chcesz sie ograniczać tylko do części cyfrowej?? ""centrum" dla ludzi interesujących się grfiką i animacją w większości cyfrową, w sumie to prawie tylko cyfrową" ?? przecież istnieje też animacja "analogowa" która jest równie trudna w opanowaniu warsztatau, jak nie trudniejsza niż cyfrowa - tej można sie uczyć od biedy z jaichś tutków, natomiast do metody tradaycyjnej chyba o wiele trudniej zdobyć materiały. Moim zdaniem (zwłaszcza ostatnio) aż ciarki mi przechodzą po plecach jak widzę kolejną wyrenderowaną bajkę dla dzieci, w której nie ma w ogole "duszy" - jest sztuczna i plastikowa prosto z 3ds. Co gorsza z tego co wiem to Studio Filmów Animowanych w Poznaniu tez powoli przechodzi po części na "cyfrową stronę" nie wiem jak Studio Filmów Rysunkowych w Bielsku Białej, albo były Semafor, ale szkoooda. Podejrzewam ze jescze wiele lat upłynie zanim cyfrowo zrobi sie takie bajki jak technika tradycyjna (chodzi o te nieprzewidywalnośc, niepowtarzalności i niedokładności jakie towarzyszą temu proscesowi.

przepraszam za ot, ale tak jakoś musialem to napisać.

 

zastanow sie czy Ci przypadkiem nie starczy miesjca na część do animacji tradycyjnej

 

pozdrawiam i zycze udanego projektu miki (boba)

Napisano

semafor już dawno nie istnieje ...

 

"Więc tyle słowami wstępu, prosze o opinie na temat pomysłu, może jest to tylko kopie czegoś co juz istnieje, a dla mnie nie jest to tak oczywiste. Osobiście czuje się jakbym tworzył cos nowego, ale moze przesadzam:)."

 

nowością to raczej nie jest... program jaki przewidujesz ma chociażby łódzka filmówka na wydziale operatorskim http://www.filmschool.lodz.pl/index.htm . ale nie znaczy to że pomysł jest zły... czekam na efekty...

Napisano

Witam,

Z tego co piszesz odniosłem wrażenie, że dominujące znaczenie ma dla Ciebie funkcja i to ona narzuca formę (a przynajmniej na tym etapie pracy - co można zrozumieć).

 

Zastanawiam się jaka będzie LOKALIZACJA w terenie i kontekst miejsca.

To tyle na tym etapie, napisz kiedyś jakie technologie będziesz wykorzystywać (konstrukcja, materiały wykończeniowe, elewacje itp)

 

Ogólnie nie jest istotne aby każdy dyplom był jakimś novum i pokazywał jakieś nowe trendy, czasami przy oklepanym temacie można sie wykazać! (nie tylko przy wizualkach ale też warsztatem budowlanym)

 

Temat ciekawy i niesie wiele mozliwości - miłej pracy, czekam na więcej.

Pozdrawiam

Napisano

pomysl wydaje sie ciekawy

mysle ze powinieneś zobaczyc projekt muzeun femdera (to sie chyba jakos inaczej nazywa ale na pewno o to chodzi) projektu Gherego bo jest tam duzo multimediow cyba mozna sie z tego dowiedziec jak takie mowoczesne muzeum fumkcjonuje

powodzenia

Napisano

Dziekuje za komentarze, jednak jest to dopiero jako tako wstęp do projektu, więc narazie nad bryłą nie myslałem, napewno prubował będę zrobic coś "pokręconego", dzieki Cug, F.Gehry napewno się przyda. Jak narazie przedstawie próbe stworzenia programu funkcjonalnego częsci uczelnianej, przyznam się ze wykorzystałem pewien schemat z Łudzkiej filmówki, (ma+).

 

Touch: Sam projekt pewnie bende modelował w ArchiCadzie, renderingi pewnie w Maxie.

Boba: Napewno starczy miejsca, lecz nie chce tworzyć tutaj kolejnej Akademi Sztuk Pięknych,wiem żę jako centrum powino zawierac wszystko, może zmieniając troche tytół " Centrum Animacji i Grafiki Współczesnej" bardziej przekaże to czym to miejsce ma być. W każdym bądz razie animacja tradycyjna jest , lecz chciałbym aby bardziej chodziło o podstawy niż o głowny nurt nauczania.

MOTHMAN: Z miejscowego planu wynika że teren był przewidziany pod filie Uniwersytetu , więc moze na obronie sie nie przyczepią. Samo miejsce to tymczasowe ogródki działkowe, otoczone drzewami, lasem. umiejscowione na skraju miasta....na tym blirzszym skraju miasta:). W kazdym razie nie zadaleko, nie za blisko.

A tu zamieszczam schemat:

Napisano

NO i nareszcie, wkońcu, prawie koniec. Myślałem że wyjdzie wcześniej , ale wyszło pózniej.

 

Wrzucam pare renderingów, wersii finalnej, wsumie to już nie WiP ale skonczona praca, więc nadeszła pora na krytykę.

 

Z góry dziękuje za wszelkie uwagi.

 

camwnetrze2internet6bu.jpg

Napisano

Niezle renderki a co najwazniesze nie przesaturowane wszystko utrzymane w ladnej kolorystyce wnetrza troche za ciemne.Super trawa jezeli mozesz to wyslij mi teksturke trawy i displace'a na [email protected] .Co do bryly to dosyc spokojny projekcik bez ekstrawagancji.Dobrze wplywa na odbior ta szklana czesc budynku jest jakies przelamanie co zwieksza dynamike bryly.Ogolnie OK :)

Napisano

Ddzieki za komentarz, sam już po jakimś czasie zauważam że bryła jest troche za monotonna, ale cóż oddanie tuż, tuż....

 

Wrzucam teksture trawy,displace vray - ta sama tekstura. :)

 

 

grassinternet6vo.jpg

Napisano

bardzo fajnie utzymany klimacik, baardzo llubie taka kolorystykę, bez jakiś zbednych fajerwerków (szczególnie renderki 2 oraz 7 mi sie podobaja ) same rozwiązanie obiektu tez uwazam niczego sobie. zapewne vray?? mozesz zdradzis chociaz jakich swiatełek uzyłes?? :) PoZdRo

Napisano

Dziękujea za komentarze.

dyonizoss - światła użyłem podstawowe, tzn 1 omni i 1 direct. W nie których wnętrzach zastosowałem dodatkowe Vray light. Wrzucam tu link do tutorialu na którym bazowałem wszystkie ustawienia zewnątrz jak wewnątrz.

http://www.osmosis.com.au/info/tutorials.htm

 

peter_muler - Spróbuje wrzucic rzut, ale najpierw musze dowiedziec jak przenieść go z archicada.

 

pozdrawiam

Napisano
Spróbuje wrzucic rzut' date=' ale najpierw musze dowiedziec jak przenieść go z archicada.[/quote']

 

sposób1:

plotujesz do pliku (.PLT) > odpalasz pltka w Plotmakerze > zapisujesz do .EPSa > epsa otwierasz w PS

 

sposób2:

zapisujesz w archicadzie jako pmk > pkm odpalasz w plotmakerze i zapisujesz do EPSa > ...

 

jeżeli podczas resteryzacji (przy otwieraniu epsa w ps) wybierzesz tą samą rozdzielczość w jakiej zamierzasz przygotowywać plansze to rysunek zachowa skalę jaką ustawiałeś w archicadzie...

 

sama architektura prezentuje się przyzwoicie... ale też chciałbym zobaczyć rzuty...

 

pozdrawiam.

Napisano

pewnie że tak... dla potrzeb prezentacji w internecie .pdf wystarczy, ale jak ArchyTeck będzie składał plansze w ps i tak przyda mu się możliwość przerzucenia rysunków do rastra...

 

możnaby też pobawić się tym wszyskim w corelu... wtedy rysunki techniczne pozostaną wektorem, rendery rastrem...i wszystko wyjdzie pięknie... ale najpierw trzeba lubić corela, a ja go nie trawię ;)

Napisano

No i wkońcu udało się przenieść do JPG,i zamieszczam rzuty.

 

Plansze złożyłem troche inaczej, bardziej "łopatologicznie" tworzyłem podkład w corelu, a następnie jako jpg wżuciłem do Archicada. A po tym wszystkim kiedy wszystko było zgrane, wyplotowałem do pliku .plt.

 

No ale napewno wcześniej czy póżniej trzeba będzie się nauczyć bardziej profesjonalnych sposobów.

 

pozdrawiam

 

 

eeee9wm.jpg

 

 

bbbb9mk.jpg

Napisano

HEH uwazaj z tymi rzutami bo jeszcze ktos ci skradnie projekcik... ja w przyszlym roku sie bronie i mam niemal identyczny temat pracy dyplomowej :) Ogolnie tak zeby cos dodac od siebie..to wizualki mega wypas!!

Napisano

Trawa mi też się przyda . Wizki ładne , tylko trochę za ciemne . Nawet jak podłoga w kolorze WENGE , to nie ma takiego efektu . Tyle przeszkleń , Daj trochę światła .

Gdyby pojawił się jakiś specular na niektirych elementach , to by było super.

Napisano
Bardzo ladne rendery

 

 

 

Siemka!!

Wizualki super....ale "grabek" obiecywałeś zrobić dyplom węglem i pastelą na szarym kartonie :D .....zawiodłeś mnie

 

 

Pozdrawiam - Tomasz ;-)

Napisano

troche bym sie bal takiej ilosci szkla, szczegolnie ze te zaluzje to raz sa raz nie ma, ale to w koncu dyplom, ostatni raz w zyciu robisz to co lubisz;)

Fajna praca, naprawde elegancka.

Napisano

bardzo proszę o kilka wskazówek, jak zrobić taką ścianę lasu..., męczę się nad tym ostatnio i nie badzo jestem zadowolna z efektu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności