Gith Napisano 16 Kwiecień 2003 Napisano 16 Kwiecień 2003 Greetings! Mam pewien problem. Robie RTSa 2D z kolegami i napotkalismy na dziwna rzecz... mianowicie kiedy wyrenderowalem jednostke w Maxie na bialym tle (ktore w grze jest przezroczyste) dookola obiektu pozostaje biala, wlasciwie PRAWIE biala otoczka i to strasznie wyglada... To samo tyczy sie wybuchow. Nasz programista (gra jest w Delphi) nie wie jak sobie z tym poradzic, bo chybga bez sensu jest usuwanie reczne \"brudow\" w Photoshopie czy nawet Paincie ;). Jak mozna wybrac z sytuacji a wiem ze mozna (bo nie sadze ze graficy w powiedzmy Blizzardzie usuwaja recznie jakies badziewia tylko renderuja i gotowe). Sprawa sie dodatkowo komplikuje, bo jednostka ma wszelkiego rodzaju detale, ktore sa bardzo blisko siebie (jakies kabelki poskrecane itp.) i to by naprawde beznadziejnie wygladalo jak by sie to recznie usunelo... Dodatkowo chcemy zrobic tez cienie - a wiadomo.. te musza byc polprzezroczyste. Ktos ma jakis pomysl?
MareG Napisano 17 Kwiecień 2003 Napisano 17 Kwiecień 2003 Originally posted by Gith .... kiedy wyrenderowalem jednostke w Maxie na bialym tle (ktore w grze jest przezroczyste) dookola obiektu pozostaje biala, wlasciwie PRAWIE biala otoczka i to strasznie wyglada... To samo tyczy sie wybuchow... Na grach i ich pisaniu to ja sie nie znam, ale sytuacja, ktora opisujesz jest jak najbardziej normalna! Ta niby-biala otoczka to przeciez AA na styku tla z krawedzia obiektu. W Photoshopie to sie usuwa opcja Remowe White (lub Black) Matte albo Defringe - w zaleznosci od koloru i.lub wielkosci \"otoczki\". Wydaje mi sie ze powinienes renderowac np. na niebieskim lub zielonym tle aby uniknac tego typu niespodzianek - chyba nie bez powodu tak robi sie wlasnie w filmach prawda? Ale tutaj niech sie lepiej wypowie ktos, zajmujacy sie przygotowaniem obiektow do gier pod konkretny engine... pozdr Marek
Gith Napisano 17 Kwiecień 2003 Autor Napisano 17 Kwiecień 2003 Dzieki! Poprobuje z Photoshopem. No ale czy na forum znajdzie sie ktos od engine\'ow do gier... w to watpie [co?]
VGT Napisano 17 Kwiecień 2003 Napisano 17 Kwiecień 2003 W BRAZIL\'u można renderować z pominięciem AA. Wtedy nie mieszało by z białym kolorem przy krawędziach obiektu.
ronin Napisano 17 Kwiecień 2003 Napisano 17 Kwiecień 2003 Antyaliasing będzie wygladzal na krawedziach i rozmywal kolory niezaleznie od tego czy bedzie to zielony, czerwony czy bialy. Wyjsciem bedzie rendering jednostki w duzej rozdzialce(600/600) z tlem w kolorze ktory nie pojawia sie na jednostce(np rozowy). Pozniej w jakims programie zaznaczamy obszar rozowy(ustawiamy pewna tolarancje dla rozowego tak by objal te zarozowione krawedzie) i wszystkiemu dajemy jeden kolor. Nie zapisywac z kompresja(najlepiej BMP) bo znowu pojawi sie jakis badziew na krawedziach. Mozna tez rendering bez antyaliasingu wykorzystac do robienia maski do Photoszopa. Powinno pomoc.
Gith Napisano 18 Kwiecień 2003 Autor Napisano 18 Kwiecień 2003 THX za adwajsy, a z maskami to ja mowilem programiscie zeby sie nauczyl tego :) Aha... wiecie moze do czego jest kanal Alpha ? - bo to moze byc rozwiazanie naszego problemu...
ronin Napisano 18 Kwiecień 2003 Napisano 18 Kwiecień 2003 Kanal alfa aluzy np. do zdefiniowania przezroczystosci lub innych parametrow obrazu.
Gith Napisano 18 Kwiecień 2003 Autor Napisano 18 Kwiecień 2003 No i o to chodzilo... :) Teraz tylko musze programiste zmusic do nauczenia sie tego :D
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się