Skocz do zawartości

Przezroczystosc jednostek (do gry)


Gith

Rekomendowane odpowiedzi

Greetings!

 

Mam pewien problem. Robie RTSa 2D z kolegami i napotkalismy na dziwna rzecz... mianowicie kiedy wyrenderowalem jednostke w Maxie na bialym tle (ktore w grze jest przezroczyste) dookola obiektu pozostaje biala, wlasciwie PRAWIE biala otoczka i to strasznie wyglada... To samo tyczy sie wybuchow. Nasz programista (gra jest w Delphi) nie wie jak sobie z tym poradzic, bo chybga bez sensu jest usuwanie reczne \"brudow\" w Photoshopie czy nawet Paincie ;). Jak mozna wybrac z sytuacji a wiem ze mozna (bo nie sadze ze graficy w powiedzmy Blizzardzie usuwaja recznie jakies badziewia tylko renderuja i gotowe).

 

Sprawa sie dodatkowo komplikuje, bo jednostka ma wszelkiego rodzaju detale, ktore sa bardzo blisko siebie (jakies kabelki poskrecane itp.) i to by naprawde beznadziejnie wygladalo jak by sie to recznie usunelo... Dodatkowo chcemy zrobic tez cienie - a wiadomo.. te musza byc polprzezroczyste.

 

Ktos ma jakis pomysl?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 7
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Originally posted by Gith

.... kiedy wyrenderowalem jednostke w Maxie na bialym tle (ktore w grze jest przezroczyste) dookola obiektu pozostaje biala, wlasciwie PRAWIE biala otoczka i to strasznie wyglada... To samo tyczy sie wybuchow...

 

Na grach i ich pisaniu to ja sie nie znam, ale sytuacja, ktora opisujesz jest jak najbardziej normalna! Ta niby-biala otoczka to przeciez AA na styku tla z krawedzia obiektu. W Photoshopie to sie usuwa opcja Remowe White (lub Black) Matte albo Defringe - w zaleznosci od koloru i.lub wielkosci \"otoczki\".

 

Wydaje mi sie ze powinienes renderowac np. na niebieskim lub zielonym tle aby uniknac tego typu niespodzianek - chyba nie bez powodu tak robi sie wlasnie w filmach prawda?

Ale tutaj niech sie lepiej wypowie ktos, zajmujacy sie przygotowaniem obiektow do gier pod konkretny engine...

 

pozdr

Marek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Antyaliasing będzie wygladzal na krawedziach i rozmywal kolory niezaleznie od tego czy bedzie to zielony, czerwony czy bialy. Wyjsciem bedzie rendering jednostki w duzej rozdzialce(600/600) z tlem w kolorze ktory nie pojawia sie na jednostce(np rozowy). Pozniej w jakims programie zaznaczamy obszar rozowy(ustawiamy pewna tolarancje dla rozowego tak by objal te zarozowione krawedzie) i wszystkiemu dajemy jeden kolor. Nie zapisywac z kompresja(najlepiej BMP) bo znowu pojawi sie jakis badziew na krawedziach.

 

Mozna tez rendering bez antyaliasingu wykorzystac do robienia maski do Photoszopa. Powinno pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności