Napisano 20 Styczeń 200520 l Witam wszystkich. To mój debiucik :) Zdecydowałem się wziąć udział w bitwie, ponieważ pomyślałem, że to dobra okazja do nauczenia się czegoś. Spodobał mi się temat. Od razu skojarzył mi się ze starą, zapomnianą kaplicą w cieniu wielkich drzew opuszczonego ogrodu. Nie jest to czysta fantazja, a wspomnienie z dzieciństwa. Widziałem ją na własne oczy, dotykałem własnymi dłońmi, czułem własnym nosem, a może nawet słyszałem własnymi uszami :) I teraz postanowiłem przenieść to do świata grafiki 3D. Mam nadzieję, że podołam zadaniu i wytrwam do końca. Niedługo wrzucę jakiś szkic. This is my first work. I joined the contest because I wanted to learn something. The subject of my work is an old chapel. I saw one when I was six. I still remember strange atmosphere of the place where the chapel was situated. And that’s why I decided to reproduce it. I used 3ds max 4.0, V-ray 1.09 and Photoshop CS. I used some photos as textures.
Napisano 25 Styczeń 200520 l Autor Jako, że jestem początkujący (tylko nie bijcie i nie mówcie, że jak początkujący, to po co pcha się do bitwy ;) bo to dla mnie dobra motywacja i podoba mi się temat) niech mnie ktoś oświeci, dlaczego to to ma błędy w cieniowaniu. Podmurówka to po prostu dwa chamferboxy, a strop to chamferbox po przeróbce na poziomie vertexow w edit meshu a później jeszcze użyty boolean, co dodatkowo popierniczyło to cieniowanie i jest tak jak widac.
Napisano 25 Styczeń 200520 l a to chyba przez to że w chamfer boxach wszystkie poly anleżą do jednej "Smothing group". Nałóż na te obiekty modyfikator smooth i włącz auto smooth a w treshold zostaw 30 lub zmniejsz do 20 lub nawet mniej :) , no i jescze w ustawieniach światła/świateł włącz cienie :). Powinno pomóc
Napisano 25 Styczeń 200520 l Autor Dzięki wielkie. W wyniku rosnącego zdenerwowania zapomniałem o włączeniu cieni :)
Napisano 25 Styczeń 200520 l Autor Denerwuje mnie jak coś mi nie wychodzi :) Taka już ma natura (?) :)
Napisano 25 Styczeń 200520 l Autor A oto wstępna wersja kaplicy. Nie ma jeszcze bramy, dachówek, krzyż też będzie inny. No i przede wszystkim na razie nie ma żadnych zniszczeń. Co o niej myślicie? Jest sens dalej ją pieścić, czy wyrzucić, spalić, zaorać i zacząć od nowa? :)
Napisano 26 Styczeń 200520 l fajny model. tylko przestaw to omni w inne miejsce i dodaj jakieś światło dopełniające. W tej chwili ciekawy cień chowa się zaraz za budynkiem przez to scena traci. Ale to oczywiście WIP.
Napisano 26 Styczeń 200520 l Autor Tak jak powiedziales: WIP. Na razie, to scena tego jeszcze nie mozna nazwac, wiec swiatlem sie jeszcze nie zajmowalem.
Napisano 26 Styczeń 200520 l Gdzieś czytałem, że ustawienie camery i światła to rzeczy, którymi się trzeba zjać już na etapie planowania sceny.
Napisano 26 Styczeń 200520 l Autor masater -> tak wlasnie ma byc :) Narozniki nigdy nie sa ostre, zawsze mniej lub bardziej zaokraglone. Zwlaszcza w takich starych budowlach.
Napisano 26 Styczeń 200520 l Autor Simple_man -> No coz, mam pomysl w glowie na ujecie, kompozycje i oswietlenie, ale nie wprowadzam go w zycie na tym etapie pracy, bo IMHO nie jest to konieczne w tej chwili, nie ma to zadnego wplywu na proces tworzenia modelu. Kiedy jednak bedzie juz wiecej modeli, wtedy zaczne o tym myslec, bo wtedy wszystko zacznie po malu tworzyc jedna calosc - scene.
Napisano 27 Styczeń 200520 l Autor Hmm, to juz drugi zarzut co do krawędzi. Wydaje mi się, że są jednak dobre. Moje zdanie nie wynika, ani z przekory, ani z chorej wyobraźni :) ale z obserwacji. Narożniki nigdy nie sa idelanie ostre, a czasto trudno je w ogóle nazwac narożnikami, bo są owalne jak pączuś ;) Szczególnie w przypadku takich starych, podrzędnych budowli. A oto kilka zdjęć na potwierdzenie mojego zdania: http://republika.pl/vegavin/1.jpg http://republika.pl/vegavin/2.jpg http://republika.pl/vegavin/3.jpg http://republika.pl/vegavin/krzyz.jpg
Napisano 27 Styczeń 200520 l no łoki, ale to strata poly jak dla mnie :) jak nałożysz tekstury i oświetlisz ostre kanty a takie to duzej różnicy bie zauważysz, mozesz zaokrąglić, ael te są zbyt okrągłe jak dla mnie
Napisano 27 Styczeń 200520 l Autor Co do różnicy w wyglądzie to pożyjemy - zobaczymy :) A co do poly to jest to różniaca 576 poly między twardymi, a gładkimi narożnikami. Tylko nie wiem czy to jest "tylko" czy "aż" ? :)
Napisano 28 Styczeń 200520 l No dobra zgadzam sie. Ale w takim razie chociaz jakos podniszcz te zaokraglenia.
Napisano 28 Styczeń 200520 l Autor No oczywiscie. Na razie ta kaplica jest swiezo zbudowana, ale wkrotce poddam ja dzialaniu czasu :)
Napisano 2 Luty 200520 l dach wygląda fajnie, nawet bardzo. ale te zniszcenia, mam tu na myśli obłupany tynk są mało realne. Ale to pewnie się zmieni jak przyjdą texturki. ogólnie fajnie. Mała prośba daj jakiś render z GI.
Napisano 2 Luty 200520 l chyba by lepiej wygladalo gdyby ta kratka co lezy na ziemi byla tez troche powyginana. co do zniszczen na tynku, wydaje mi sie ze tynk jest za groby. i zrobilabym wiecej uszkodzen na kantach. oprocz tego fajnie.
Napisano 3 Luty 200520 l Autor Simple_man - wrzucam render z GI (v-ray free, pierwsza moja styczność z tym, więc nie wiem jak to wyszło :) ). Aniu - zastanawiałem się nad tą bramą - nie wiem, czy powinna być powyginana. W końcu tylko upadła i sobie leży :) Jeśli chodzi o tynk to poprawiłem ten na podmurówce, bo faktycznie był za gruby. A ten na ścianach to nie wiem, ale tak próbowałem dojrzeć na fotkach, które gdzieś wyżej wrzuciłem i chyba nie jest za gruby. A z tymi uszkodzeniami na kantach to poczekam, bo nie wiem czy jest je sens robić - jak się wrzuci texturkę to czy w ogóle będzie je widać.
Napisano 5 Marzec 200520 l Autor Wreszcie po dlugim okresie wrzucam update. Zrobilem drzewa. Wiem, nie wygladaja jeszcze tak, jak powinny wygladac, ale to sie zmieni.
Napisano 13 Marzec 200519 l Autor Na miejsce tamtych beznadziejnych drzew wrzuce chyba takie oto, ktore wlasnie skonczylem robic. Tym razem zrobilem je od podstaw, samodzielnie. Przy tych poprzednich korzystalem ze skryptu Tree Maker. Obecne drzewko jest, jak widac, w calkiem w innym stylu. Takie chyba jednak bedzie lepsze, gdyz tamte z zalozenia mialy byc stare i duze, ale przez to byly nieproporcjonalne do kapliczki, bo gdybym je powiekszyl, to byly ostaly sie w kadrze ino pnie :)
Napisano 14 Marzec 200519 l Autor Wlasnie zaczalem zabawe z teksturami. Oto wynik. Czekam na jakies uwagi, sugestie, komentarze.
Napisano 7 Kwiecień 200519 l mam wrażenie, że tło sobie i scenka sobie. Dodaj może jakieś konkretne światło i oczywiście jeśli już to i troszkę inne tło. Wynika z niego ewidentnie, że jest to zachodzące słońce więc cień by poszedł prosto w kamerę. Drzewka są ciekawe choć trochę za proste :)
Napisano 12 Kwiecień 200519 l Autor Zmiana klimatu na zgodny z poczatkowym zamierzeniem. Drzewek jeszcze nie poprawilem. Zrobilem nowe krzaczki.
Napisano 12 Kwiecień 200519 l Troszkę przesadziłeś - moim zdaniem- z mgłą. Ale drzewa wyglądają świetnie- chyba nie trzeba ich poprawiać. Bardzo ładna scena!
Napisano 12 Kwiecień 200519 l no przesadziles :) poprzedni render mi sie bardziej podobal. a drzewka zaiste sa cool, moglbys zdradzic jak je zrobiles? :) reczne, monotonne, zmudne, nudne i wyczerpujace modelowanie czy czyms sobie pomagales? pozdr.
Napisano 12 Kwiecień 200519 l Polik - modelowanie nie jest żmudne , nudne ani wyczerpujące - to czysta przyjemność :) Co do mgły to troszkę za bardzo rozbieliła i rozjaśniła cały obrazek , daj może trochę więcej kontrastu. Fajne krzaczory wymodelowałeś i drzewka też niczego sobie. pozdrawiam edit - sorry , że ingeruję w Twój obrazek ale zrobiłem tak na szybko to co mniej więcej miałem na myśli. acha , no i dodałem w PSie flarkę od księżyca , która wprawdzie nie pokrywa się teraz z głównym kierunkiem oświetlenia w Twojej pracy ale na tym niebie aż się prosiła :)
Napisano 12 Kwiecień 200519 l Autor Odnosnie tej mgly, to przesadzilem w sensie, ze takiej mgly sie nie spotyka, czy w sensie, ze za duzo jej i przez to malo widac? A co do drzewek Polik, to nie bylo to az tak monotonne, zmudne, nudne i wyczerpujace modelowanie :) Ani tez sobie nie pogagalem, z wyjatkiem opcji Clone :) Przepis na drzewko: bierzemy stozek (iles tam segmentow na wysokosc), edit meshujemy, przesuwamy vertexy (czego wlasciwie na moim pniu nie widac i to wlasnie mam nieco zmienic). Galezie robimy tak samo. Najpierw galaz glowna, wokol niej rozkladamy mniejsze galazki, wokol nich jeszcze mniejsze itd. Galezie glowne wraz z cala rodzina galazek pobocznych rozkladamy wokol pnia. Poszczegolne galezie i galazki sa kopiami kopii z zastosowaniem skalowania, rotacji oraz przemieszczania vertexow dla zlamania powtarzalnosci. I po sprawie :)
Napisano 12 Kwiecień 200519 l Autor Jaras - co do tej mgly, to tak wlasnie mi sie wydawalo, ze cosik za jasno. Ale jak podciagnalem kontrast, to znow stwierdzilem, ze tym razem za ciemno :) Ksiezyc rozwazal ten problem i bardzo mi przypadl do gustu. Dzieki wielkie za ten pomysl :) Tylko, ze teraz bede musial przebudowac jakos te scene.
Napisano 13 Kwiecień 200519 l Autor Maly update. Ksiezyca jednak raczej nie bedzie, bo jakby nie patrzec, on swieci z tylu, wiec nie oswietli bocznej sciany kaplicy.
Napisano 14 Kwiecień 200519 l mgla zbyt rownomierna. jak mgla jest blisko ziemi, to jest ona bardziej poszarpana.
Napisano 18 Kwiecień 200519 l Autor fenks :) tak na prawde to moja pierwsza pracka w zyciu :) (nie liczac jakis popierdolek robionych w ramach cwiczen)
Napisano 18 Kwiecień 200519 l Nie no, super. Poważnie to Twoja pierwsza praca? Zazdroszczę. Kojarzy mi się, co do klimatu, z pewnym polskim horrorem, a mianowicie z "Wilczycą". Jest naprawdę super, gotycko, a jednocześnie czuć, że to gdzieś "u nas", że naprawdę to miejsce istnieje.