Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam Panowie

Czytam i czymta te forum ale nie moge znalesc jednej rzeczy. Sluchajcie mam 4 texturki TGA i jeden model domq zrobiony jako calosciowy PLane (model low polygon). I teraz tak chce nalozyc texturki. Zawieraja tak:

1. Scianki domq

2. Okna

3. Drzwi

4. dachowki

 

Nacaly model wzucam Unwarp UVW i niewiem jak zrobic aby po zaznaczeniu facow pewnych uzywac tylko texturki 4 po zaznaczeniu innych osobnych facow uzywac texturki nr. 3.

Mozecie mi jakos dokładniej i w miare krok po kroku.

 

Dziekuje Bardzo

  • Odpowiedzi 4
  • Wyświetleń 912
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Możesz rozłożyć obiekt na cztery niezależne (detach) zamapować, otexturować, złożyć z powrotem (attach) i zweldować vertexy

Napisano
  • Autor

No no zaraz to przetestuje zastanawiam sie dlaczego wczesniej na to nie wpadlem :]

 

Pytanie z innej beczki troszke: mam texturke 128x128 na ktorej sie znajduje texturka sciany, 2 okna, drzwi, texturki parapetow. Ale jak nakladam w Unwarp na duzego polygona texturke sciany to strasznie sie rozmazuje dasie jakos temu zaradzic. Czy lepiej zrobic 1 texturke - sciany (128x128) a druga tex. czegos innego. ??

 

To pytanie zadalem bo w Unwarpie dopiero sie zaczolem bawic i moze nie znam jakies opcji ktora timinguje to co zazczymy albo cos w tym stylu.

Dzieki i pozdrawiam

Napisano

Chyba nie chcesz całego budynku zamapować na 1x128x128? Dlaczego nie mozesz użyć np 3x128x128? btw PS2 jest przestarzałe ;)

 

Możesz zrobić jedną texturkę 128x128 np betonu która ładnie się tiluje, no i potem ją nałożyć kilka razy na jeden budynek. Robisz ścianę z segmentów, nakładasz swoją texturkę na każdy segment osobno. Podobnie możesz zrobić okna i dach. Doda to trochę poly i uv-vertexów, ale za to będzie ładniej wyglądać i zapewne zmieści się w specyfikacji modeli dla PS2. Musisz pamiętać by wielkość texeli była podobna na ścianach, dachu i oknach, w przeciwnym wypadku będzie to brzydko wyglądać.

 

Balkon lepiej zrób na alphie. Tak były zrobione balkony np w Legacy of Kain: Defiance i wyglądały milusio.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności