domel31 Napisano 22 Styczeń 2005 Napisano 22 Styczeń 2005 Witam Panowie Czytam i czymta te forum ale nie moge znalesc jednej rzeczy. Sluchajcie mam 4 texturki TGA i jeden model domq zrobiony jako calosciowy PLane (model low polygon). I teraz tak chce nalozyc texturki. Zawieraja tak: 1. Scianki domq 2. Okna 3. Drzwi 4. dachowki Nacaly model wzucam Unwarp UVW i niewiem jak zrobic aby po zaznaczeniu facow pewnych uzywac tylko texturki 4 po zaznaczeniu innych osobnych facow uzywac texturki nr. 3. Mozecie mi jakos dokładniej i w miare krok po kroku. Dziekuje Bardzo
_michal Napisano 22 Styczeń 2005 Napisano 22 Styczeń 2005 Możesz rozłożyć obiekt na cztery niezależne (detach) zamapować, otexturować, złożyć z powrotem (attach) i zweldować vertexy
domel31 Napisano 22 Styczeń 2005 Autor Napisano 22 Styczeń 2005 No no zaraz to przetestuje zastanawiam sie dlaczego wczesniej na to nie wpadlem :] Pytanie z innej beczki troszke: mam texturke 128x128 na ktorej sie znajduje texturka sciany, 2 okna, drzwi, texturki parapetow. Ale jak nakladam w Unwarp na duzego polygona texturke sciany to strasznie sie rozmazuje dasie jakos temu zaradzic. Czy lepiej zrobic 1 texturke - sciany (128x128) a druga tex. czegos innego. ?? To pytanie zadalem bo w Unwarpie dopiero sie zaczolem bawic i moze nie znam jakies opcji ktora timinguje to co zazczymy albo cos w tym stylu. Dzieki i pozdrawiam
_michal Napisano 22 Styczeń 2005 Napisano 22 Styczeń 2005 Chyba nie chcesz całego budynku zamapować na 1x128x128? Dlaczego nie mozesz użyć np 3x128x128? btw PS2 jest przestarzałe ;) Możesz zrobić jedną texturkę 128x128 np betonu która ładnie się tiluje, no i potem ją nałożyć kilka razy na jeden budynek. Robisz ścianę z segmentów, nakładasz swoją texturkę na każdy segment osobno. Podobnie możesz zrobić okna i dach. Doda to trochę poly i uv-vertexów, ale za to będzie ładniej wyglądać i zapewne zmieści się w specyfikacji modeli dla PS2. Musisz pamiętać by wielkość texeli była podobna na ścianach, dachu i oknach, w przeciwnym wypadku będzie to brzydko wyglądać. Balkon lepiej zrób na alphie. Tak były zrobione balkony np w Legacy of Kain: Defiance i wyglądały milusio.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się