domel31 Posted January 22, 2005 Share Posted January 22, 2005 Witam Panowie Czytam i czymta te forum ale nie moge znalesc jednej rzeczy. Sluchajcie mam 4 texturki TGA i jeden model domq zrobiony jako calosciowy PLane (model low polygon). I teraz tak chce nalozyc texturki. Zawieraja tak: 1. Scianki domq 2. Okna 3. Drzwi 4. dachowki Nacaly model wzucam Unwarp UVW i niewiem jak zrobic aby po zaznaczeniu facow pewnych uzywac tylko texturki 4 po zaznaczeniu innych osobnych facow uzywac texturki nr. 3. Mozecie mi jakos dokładniej i w miare krok po kroku. Dziekuje Bardzo Link to comment Share on other sites More sharing options...
kindlar Posted January 22, 2005 Share Posted January 22, 2005 Może materiał MultiSubObject Ci pomoże. Link to comment Share on other sites More sharing options...
_michal Posted January 22, 2005 Share Posted January 22, 2005 Możesz rozłożyć obiekt na cztery niezależne (detach) zamapować, otexturować, złożyć z powrotem (attach) i zweldować vertexy Link to comment Share on other sites More sharing options...
domel31 Posted January 22, 2005 Author Share Posted January 22, 2005 No no zaraz to przetestuje zastanawiam sie dlaczego wczesniej na to nie wpadlem :] Pytanie z innej beczki troszke: mam texturke 128x128 na ktorej sie znajduje texturka sciany, 2 okna, drzwi, texturki parapetow. Ale jak nakladam w Unwarp na duzego polygona texturke sciany to strasznie sie rozmazuje dasie jakos temu zaradzic. Czy lepiej zrobic 1 texturke - sciany (128x128) a druga tex. czegos innego. ?? To pytanie zadalem bo w Unwarpie dopiero sie zaczolem bawic i moze nie znam jakies opcji ktora timinguje to co zazczymy albo cos w tym stylu. Dzieki i pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
_michal Posted January 22, 2005 Share Posted January 22, 2005 Chyba nie chcesz całego budynku zamapować na 1x128x128? Dlaczego nie mozesz użyć np 3x128x128? btw PS2 jest przestarzałe ;) Możesz zrobić jedną texturkę 128x128 np betonu która ładnie się tiluje, no i potem ją nałożyć kilka razy na jeden budynek. Robisz ścianę z segmentów, nakładasz swoją texturkę na każdy segment osobno. Podobnie możesz zrobić okna i dach. Doda to trochę poly i uv-vertexów, ale za to będzie ładniej wyglądać i zapewne zmieści się w specyfikacji modeli dla PS2. Musisz pamiętać by wielkość texeli była podobna na ścianach, dachu i oknach, w przeciwnym wypadku będzie to brzydko wyglądać. Balkon lepiej zrób na alphie. Tak były zrobione balkony np w Legacy of Kain: Defiance i wyglądały milusio. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now