nosal Napisano 23 Styczeń 2005 Napisano 23 Styczeń 2005 Przegladnolem kilka tutoriali do Rhino i proboje zrobic moj pierwszy model. Zaczolem od zrobienia podstawy. Zrobilem jedna krzywa, nastepnie uzylem opcji mirror i odbilem ja symetrycznie. Dalej zaznaczylem dwie krzywe i zlaczylem je opcja JOIN - polaczyly sie. Kolejnym krokiem bylo wytłoczenie mojego ksztaltu - poszlo ok. Kolejnym krokiem bylo stworzenie innej krzywej, wytloczenie jej i przeciecie moje modelu (robie myszke do PC) i dostalem banalny zarys myszki. Teraz chcialem uzyc opcji do zaokraglania krawedzi wiec uzylem odpowiedniego narzedzia i..... owszem zaokraglil mi ale polowe mojego obiektu. O co chodzi?? wyglada ze moj poczatkowy kształt sie nie polaczyl - a dlaczego. Co zrobic by uniknac takiego zdarzenia?
SansSerif Napisano 23 Styczeń 2005 Napisano 23 Styczeń 2005 to zupelnie normalne. funkcja join tworzy polysyrface a nie jeden surface. dziala podobnie jak grupowanie w odroznieniu od funkcji merge surfaces gdzie dochodzi do przbudowania laczonych surfow ale wtedu nie uzyskalbys dobrego continuity. czyli wszystko ok a fillety musisz robic recznie dla poszczegolnych edge.
nosal Napisano 23 Styczeń 2005 Autor Napisano 23 Styczeń 2005 Czy w jakis inny sposob mozna polaczyc zrobiony ksztalt? co mozna uzyc zamiast JOIN? tak by pozniej nie bylo takich "bagów"
SansSerif Napisano 23 Styczeń 2005 Napisano 23 Styczeń 2005 to nie bugi tylko specyfika nurbsow. nurbsy zawsze sa oddzielnymi surfami tworzacymi polysurfy. im bardziej skomplikowany pojedynczy surf tym wieksze ograniczenia jego modyfikacji. wszystko jest ok. do not worry :)
nosal Napisano 23 Styczeń 2005 Autor Napisano 23 Styczeń 2005 A na czym polega roznica: tworze sobie np cos na ksztalt litry "U". Miejsce otwarte przecinam linia. Treaz uzywam opcji filet curver i lape za moja krzywa a potem za ksztalt i jedn z naroznikow robi sie zaokraglony, potem uzywam tej samej opcji u to samo robie z drugim naroznikiem i mam zamknieta litere "U" z zaokraglonymi ksztaltami zaznaczam wszystkie krzywe i lacze je opcja JOIN a reszta jak w poscie wyzej. Ale po zcieci gory uzycie opcji filet dziala poprawnie. a gdy mialem mirror krzywych i polaczone opcja join nie zadzialalo, wiec jak to zrobic by dzialalo moze krok po kroku bo jestem zielony :(
nosal Napisano 23 Styczeń 2005 Autor Napisano 23 Styczeń 2005 Czy ktos moze jednak mnie wspomoze bo pisze chyba w eter :(((
luisam Napisano 23 Styczeń 2005 Napisano 23 Styczeń 2005 też mam z tym problem, i nie wiem jak sobie z nim poradzić, SansSerif pisał że musisz robić ręcznie fillety dla poszczególnych edge, ale u mnie to nie działało, robiła sie totalna kiszka
Bzyku Napisano 23 Styczeń 2005 Napisano 23 Styczeń 2005 nosal dlaczego nie dziala funkcja join . jedynym ale to doslownie jedynym powedem moze byc to ze te krzywe sie nie stykają ze sobą czyli zle cos zrobiles np tego mirrora. boze wy macie problemy ze zfiletowaniem 3 surfów jaki problem ?? gdzie ?? zaznaczasz trzy surfy i join potem "filletedge". Mozna przy okazji sprawdzic ile jest "naked edge" jesli jest wiecej niz 2 to dales ciala i zacznij od nowa jesli jest 2 dokladnie dwa naked to niema mozliwosci musi sie dac tak badziewny obiekt zfilletowac....... !!!!!!!
luisam Napisano 23 Styczeń 2005 Napisano 23 Styczeń 2005 wiesz Bzyku że na początku nawet najprostsza rzecz do zrobienia jest labiryntem przez który ktoś musi cie przeprowadzić póki sam go nie poznasz
Bzyku Napisano 23 Styczeń 2005 Napisano 23 Styczeń 2005 hym wiesz jak zaczynalem zabawe w rhino to nawet nie mialem neta zero tutoriali oprocz o TT i suurlandowego VW nie mialem pojecia co to jest filletedge dobrze ze znalazlem matcha i podstawowy filletSRF i tak jak swir filetowalem maske i drzwi i inne elementy w porsche co zajmowalo mi lekko 2dni bo jak cos bylo nie tak to zaczynalem od poczatku potem dopiero jak szukalem cos w helpie wpadlem na fillet edge i teraz takie filetowanie zajmuje mi 3 min
nosal Napisano 24 Styczeń 2005 Autor Napisano 24 Styczeń 2005 Chyba nie tylko ja mam z tym problemy, no coz kazy sie uczy. Ja zrobilem sobie przykladowy ksztalt z CV oczywiscie mirror zrobilem i na koniez zlapalem nalpierw punkt 1 i recznie przyciagnolem go do punktu 2giego obiektu tak by miec pewnosc ze jest ok. Potem zlapalem dwie krzywe i opcja JOIN, nastepnie EXTRUDE. Teraz cos aby zcielo mi gore i uzuskalem cosik mniejwiecj jak na fotce nizej. Potem wlaczylem w ikone FILET SURFACE i wybralem "pokrywe" i a nastepnie wytloczony obiekt, ale tu juz zamiast caly podswietlila mi sie jego polowa. Po filetowaniu pokazalo sie ot takie cos Bzyku czy mozesz zrobic malego helpa dla zielonych?
SansSerif Napisano 24 Styczeń 2005 Napisano 24 Styczeń 2005 lol bzyku zrob tutorial do filleta. pliiiss pliis :] nosal przerabiales videotutoriale do ktorych linki podawal bzyku w tym samym dziale?
buczer Napisano 24 Styczeń 2005 Napisano 24 Styczeń 2005 tez zaczynam wiez nie bijcie jak cos nie tak ;) jak robisz extrude robisz filet edge i powinno wyjsc ladnie. a to ze nie docina ci surfece to chyba opcja trim w komendzie. ps: zupelnie nie widze gdzie ty te krzywe polaczyles, no ale powiedzmy ;) edit: zreszta powtarzam sie...czytaj co mili panowie wczesnie pisza (patrz post #2 - tam wszystko zostalo ci wytlumaczone :]
nosal Napisano 24 Styczeń 2005 Autor Napisano 24 Styczeń 2005 Tak tutoriale przerabialem, ale tam jest ksztalt laczony z bodajze 3czesci (mysza) i tam fillet jest ok ale jak robie mirrora to mi sie wali jak na fotce chyba juz nic nie wymysle
Bzyku Napisano 24 Styczeń 2005 Napisano 24 Styczeń 2005 ale co tu mowic zly obiekt to i fillet nie wyjdzie niii ch.... poprostu przy takich kantach nie wiem jakiegos motylka to trzeba zrobic calkowicie inaczej a napewno nie fillet edge
Bzyku Napisano 24 Styczeń 2005 Napisano 24 Styczeń 2005 dobra 2 min zabawy trzy krzywe jedna zjoinowana co daje jedną krzywą i jedną polyline.naredzia he join. extrude. split filletedge i mirror nic wiecej ........ a i jeszcze ortho zeby nie bawic sie w matchowanie no i snap zeby wszystkie punkty okncowe zaczynaly sie od "0" osi YZ
Bzyku Napisano 25 Styczeń 2005 Napisano 25 Styczeń 2005 no ba mi tak a gdzie jest problem ??czy do modelowania motylków potrzebny jest tutorial ?? krok po kroku czyli ale to ciezkie naprawde .... nic nie pisze bo mi sie niechce jak nie dasz rady to przejdz na poly
nosal Napisano 25 Styczeń 2005 Autor Napisano 25 Styczeń 2005 Bzyku jestes boski :D tutorial moze nie ale jak ma sie pustke o sofcie to kazda pomoc jest baaardzo ceniona
buczer Napisano 25 Styczeń 2005 Napisano 25 Styczeń 2005 to nie rhino...to czary. ja twierdze ze i tak nie da sie wymodelowac motyla. filet w rhino ma niezaprzeczalnie gigantyczne "bagi" i to wszystko wyzej jest narysowane w ps ;) ide na pole
zipper Napisano 29 Styczeń 2005 Napisano 29 Styczeń 2005 lol ... pozdro dla wszystkich zaczynajacych :D
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się