polka dot Napisano 26 Luty 2005 Napisano 26 Luty 2005 witam :D mozliwe ze nie ukoncze tego modelu, ale napewno wiele sie naucze, nie brakuje mi sil ani wytrwalosci zeby brnac w ten projekt i uczyc sie swietnych NURBSow w Rhino :D wiele razy bede musial pytac o pomoc ale przeciez po to WIP jest ;) tyle mam narazie, wiem ze malo ale dla mnie to sukces ;) prosze rowniez o to zebyscie zerkali na bledy i koniecznie mi je wskazywali ;) mile widziane podpowiedzi 'jak to powinno byc zeby bylo dobrze' ;D mam tu problem nie wiem jak zrobic surfa pomiedzy zaznaczonymi curvami - jak widzicie nasralem malych curvow i probowalem zrobic sweep2 i jako raile dalem zaznaczone no i noby sie udawalo ale powstaly surf mial dziure, tak jakby raile nie byly zamkniete, a sa. jakies propozycje? z gory dzieki i pozdro ;D
Bzyku Napisano 26 Luty 2005 Napisano 26 Luty 2005 nie za wczesnie na tak skaplikowane obiekty jak samochod ?? chyba soe narzedziowo zgubisz i technicznie tez jak chocby juz na pocatko podocinana maska jakies wloty ktore do tego ze powienienes zrobic inaczej znaczy w inny sposob a nie poprzez przesuniecie splitnietego surfa w glab zderzaka bo raczej to powienien byc offset ale calego zderzaka a potem dopiero w dwoch podocinane ale inna sprawa to taka ze i tak za szysbko te pierdulki przychodzą najpierw bryla potem fillety a na koncu takie bzdury jak nampki wlociki itp. no moze jedynie przydaje sie podczas robienia bryly ksztalt wlotu tak zaprojektowac zeby zobaczyc czy mamy odpowiedni ksztalt chocby zderzaka !! japomnij jak robiles czy to sie robi w poly bo tu jest calkowicie inaczej jedynie ""topologicznie mozna powiedziec ze są podobne"" ale tylko powiedziec nic wiecej zycze powodzenia w dalszej pracy a dokladniej od początku ;)
zipper Napisano 27 Luty 2005 Napisano 27 Luty 2005 popieram bzyka ... proponuje zaczac od czegos prostego. mozesz zaczac tak jak malefatal. jeden watek w ktorym wykonal kilka prostych modeli w ramach nauki ... samochod to juz naprawde nie jest taka prosta bajka. dobre rozplanowanie pracy to w rhino podstawa ... a to niestety przychodzi z czasem. pozdrawiam i zycze powodzenia
polka dot Napisano 27 Luty 2005 Autor Napisano 27 Luty 2005 hej moi mili napisalem na poczatku nie planuje go ukonczyc, chce sie poprostu nauczyc ciekawych rzeczy - powiecie to ogladaj tutoriale - nie bardzo przepadam za tutorialami o modelowaniu bo w nich narzucany jest jakis tam sposob kogostam mniej lub bardziej wygodny a rowniez mniej i bardziej prawidlowy - nie chce sie tym sugerowac bo jeszcze vos zlego wejdzie mi w krew i potem ciezko bedzie sie odzwyczaic - wole uczyc sie metoda prob i bledow i wypracowac wlasna metode ;) a dlaczego wybralem samochod no wiec dlatego ze tak jak w poly - wiem wiem zaraz mnie zjedziecie ze to nie poly ale ja dobrze wiem ze to z poly nic wspolnego nie ma - wiec tak jak w poly samochod chyba jest dobry do nauki narzedzi i sposobow modelowania, bo elementy z ktorego sie sklada bardzo sie od siebie roznia, i chyba nie ma czegos innego co jest tak "edkukacyjnym" modelem jak samochod, a ze go nie ukoncze to jak wspomnialem dwa razy - nie jest problem ;) narazie jeszcze nie wrzucam ale robie od nowa, dowiedzialem sie ze nalezy troszke poglowkowac przed rozpoczeciem, a potem juz samo leci ;D najwazniejsze chyba jest to ze zrozumialem co zrobilem zle robiac to co jest na screenach powyzej ;) w przypadku focusa zaczynam od bocznej powierzchni ponizej linii ciecia nadwozia, potem zrobie ta powyzej, trzymajcie za mnie kciuki ;D powtorze jeszcze raz ze nie brak mi sil na napotykanie porazek ;D pozdrawiam ;) ps. wielkie dzieki dla Triple X-a za poswiecony czas ;D patrzcie ile sie nurbsowych modeli w wipie narobilo :D
polka dot Napisano 27 Luty 2005 Autor Napisano 27 Luty 2005 wiem ze jest malutko ale chce zebyscie powiedzieli czy dobrze czy zle zebym znowu sie nie narobil i musial zaczac od nowa :D pozdro
zipper Napisano 27 Luty 2005 Napisano 27 Luty 2005 mhmm... powiem tak ... najprawdopodobniej ... co jeden user rhino .... to inny plan na samochod. jesli trafisz dwoch ktorzy zaczynaja i koncza tak samo to bedzie znaczylo ze zaczynali i wypracowywali swoj styl z tego samego tutka :) co do tego co masz ... to wydaje mi sie ze z tego da sie juz powycinac co nieco :) a co do wczesniejszych postow to wierz mi ze bron boze nie chcialem cie zniechecac do pracy :) poprostu jak bedziesz musial zaczac przy koncu od nowa np. hmmmkaloryfer ? jakies krzeslo ? czy cos takiego ... to zrobisz to z usmiechem na ustach 10 razy. a jesli bedziesz przez tydzien dlubal focusa ... a okaze sie ze nie jestes w stanie w zaden mozliwy sposob zamknac jakichs surfow to moze cie trafic szlag :) a tego bysmy nie chcieli :) pozdrawiam i zycze powodzenia !
polka dot Napisano 27 Luty 2005 Autor Napisano 27 Luty 2005 dzieki zipper :D wcale mnie nie zniecheciles! a co do dlubania przez tydzien i porazki to dam sobie rade ;D jestem wytrwaly :P pozdro
zipper Napisano 27 Luty 2005 Napisano 27 Luty 2005 haha ;] no w takim razie ci powiem (za co bzyku mnie znielubi pewnie) :) ze ja w przypadku i BMW i audi i nawet starego malucha zaczynalem od samej maski. w przypadku innych probowalem od dachu i szyb ... jeszcze nie zaczynalem nigdy od calej powierzchni boku. czekaj na bzyka i loozaka :) oni ci powiedza co robic :) pozdro
Kyok Napisano 27 Luty 2005 Napisano 27 Luty 2005 hmm.. rzeczywiście samochód na początek to masakra. Ja zaczynałem od swoich okularków a samochód właśnie robię. Trudno żebym doradzał komuś kto ma 977 postów, ale mogę tylko powiedzieć, że z wycinaniem - a raczej z powierzchniami które w ten sposób powstają są czesto problemy, moja pierwsza koncepcja na okularki przez to padła.
Predator Napisano 27 Luty 2005 Napisano 27 Luty 2005 kome nie rob popeliny skoncz z tym ....produkcja seryjna niedorobek :) niejest mile widziana :) skoncz ktorys z tych wczesniejszych samochodow ... apopors mowiles , sory pisales ze masz slaby komp hehehe jesli uniemozliwial ci ukonczenie tamtych autek to tego napewno nie ukonczysz :) a jesli nawet to napewno do maxa nieprzeniesiesz:) .. w kazdym razie zycze powodzenia jak zawsze:) obys wqoncu dobrnol do konca:) Kyok
Szczupal Napisano 27 Luty 2005 Napisano 27 Luty 2005 ja nie umiem sie w nurbsach poslugiwac wiec ci nie pomoge ale czekam na ukonczenie modelu :P ...pozdro...
polka dot Napisano 27 Luty 2005 Autor Napisano 27 Luty 2005 dzieki za posty :D kyok ja tez zaczynalem od banalnych rzeczy ale nie umieszczalem ich na forum :P a co do 900 postow to to o niczym nie swiadczy ;) noob jestem :D predator - to mam nic nie robic? ;P niedlugo bede miec nowy procek wiec pokoncze :D zaczalem jeszcze raz i jeszcze inaczej, jak bede miec troche wiecej to wrzuce ;) pozdro
Kyok Napisano 28 Luty 2005 Napisano 28 Luty 2005 Kome - wydaje mi się czy właśnie pojechałeś moje okularki ;/ hmm...
Kyok Napisano 28 Luty 2005 Napisano 28 Luty 2005 Naprawę są takie złe ? - specjalnie wybrałem okularki z tego względu iż można przy nich zaprezentować narzędzia typowe tylko dla Nurbs-ów, a dzięki temu szybko osiągnąć przyzwoity efekt. Fajnie by było zapoczątkować posta coś na kształt speed modelling, ale tylko dla nurbs, nie potrzeba wielkich dzieł, ale też dobierać tematy przy, których można w pełni wykorzystać nurbsy. Każdy przedstawiałby własną technikę a na forum dyskusja o jej wadach i zaletach –myślę, że wszyscy by na tym skorzystali. –Co wy na to?
sikham Napisano 28 Luty 2005 Napisano 28 Luty 2005 Kyok istnieje nietylko wip ;) http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=11058 Kome sorry za ot ;)
polka dot Napisano 28 Luty 2005 Autor Napisano 28 Luty 2005 kyok nie rozumiem zabardzo o co ci chodzi :] nie mam nic do twoich okularkow nawet ich na oczy nie widzialem :D sikham noł problem ;) ten wątek nie stoi, poprostu ciagle proboje i proboje, niedlugo pokaze cos wiecej. popsortu za wczesnie wrzucilem to do wipa i teraz trzeba czekac ;)
polka dot Napisano 3 Marzec 2005 Autor Napisano 3 Marzec 2005 hej z focusem dalem spokoj myslalem ze sie wsciekne ze zlymi printami a i nie ukrywam ze mialem problem w jednym miejscu, postanowilem ze bede sie uczyc na tym: narazie niewiele jest, wiem ze spieprzona topologia, mowie co jest ok a co zle zebym wiedzial :D nie bedzie za czesto sporuch updatow bo mam niewiele czasu na grzebanie w rhinusiu pozdro
Bzyku Napisano 3 Marzec 2005 Napisano 3 Marzec 2005 to ja ci na wsepie powiem tak te nadkole to nie moze byc w tym wypadku fillet czy inny badziewny surf to ma byc jeden moze dwa moze 3 konkretne 2raile oparte o krzywe bo inaczej niemasz kontroli nad tym czyms focus bylby wpewnym sensie latwiejszy tma jedynie dziwne są jedynie te nadkola wlasnie bo ..... a no chyba widac na zdjeciach i w rzeczywistosci na parkingu
polka dot Napisano 3 Marzec 2005 Autor Napisano 3 Marzec 2005 hmmm niewiele zrozumialem z twojej wypowiedzi :D chcesz powiedziec ze to nadkole w saabie jest nie do wymodeloowania czy ja to kompletnie zle zrrobilem ;]
Bzyku Napisano 3 Marzec 2005 Napisano 3 Marzec 2005 zle zrobiles moze takei cos bez pisania to z ST ale takie sam element powiedzmy ;)...
polka dot Napisano 3 Marzec 2005 Autor Napisano 3 Marzec 2005 bardzo ladnie :D ale ten elemenen wniaskujac z innych zdjec wyglada inaczej, a to jak - zamieszczam w zalaczniku ;) hmm chyba rzeczywiscie za szybko rzucilem sie na samochod, lepiej sie poucze technik i jak robic ladna topologie ;D co proponujesz na poczatek :D
Bzyku Napisano 3 Marzec 2005 Napisano 3 Marzec 2005 niewiem wsumie tak ogladam zdjecia saaba 9-2 ale co do tego to nie jestem pewien wydaje mi sie ze to jest takie lagodne przejscie jak umnie czyli tak jak na tylnim blotniku wiec tak:::: og czego nie wiem tego nieda sie powiedziec czegos latwego tylko co jest latwe tak naprawde najlepiej takiego gdzie ma sie jakąs pewną juz wizje podzielenia go na surfy bo wtedy byc latwiej a niewiem co ty widzisz to bylo jeden... Dwa mozna zobaczyc oblukac jakis model ktory ktos zrobil i pokazal siateczke wtedy wpewnym sensie mozna troche pokopiowac klienta ja tak zrobilem porsche 550 na wizje porsche 356 suurlanda... ladne topologie tak naprawde tego mozna sie nauczyc dopiero w praniu czyli przy n-tym modelu bo pierwszy nie moze byc idealny topologicznie jak wlasnie moja c2 oj chetnie bym zrobil od nowa ;). fajnie by bylo sobie nieraz rozrysowac uklad surfów nawet na printach zdjeciach jak kto wolijuz wtedy zaczyna robic sie milej wystarczą wtedy ladne sliczne krzywe i nie powinno byc niespodzianek... A co ja bym zaproponowal jakis samochod o bardzo prostej budowie nadwozia cos na styl lotusa super seven..... --edit-- dodalem jeszcze jedno zdjecie saaba tyle ze 9-5 moze numer jest wazny ale designerzy ci sami a oni rzadko zmieniaja poglady :D ;) -------------- -------------- -------------- 9-5 --------------
polka dot Napisano 4 Marzec 2005 Autor Napisano 4 Marzec 2005 hmmm ale te saaby sa sliczne ;D no coz sprobojemy z czyms prostszym.. ale co ja zrobie z tym wątkiem.. :D dzieki bzyku
MohSETH Napisano 4 Marzec 2005 Napisano 4 Marzec 2005 Kome widze ze tez chciales zaczac od samochodu:) Pozastaje nam narazie dobrze opanowac podstawy... cos wiecej niz networksurf i rail:) POZDRAWIAM
Loozack Napisano 4 Marzec 2005 Napisano 4 Marzec 2005 Kome, zapraszam do tego wątku (link na dole), pooglądaj sobie siateczki i najlepiej sam zacznij od takich teoretycznie prostych modeli jak śrubokręt, długopis czy telefon, wprawdzie są to głównie solidy, które mało mają wspólnego z surfacingiem, jednak przy nich poznasz podstawowe narzędzia, które na pewno ułatwią ci późniejszą prace z Rhino pozdrawiam link: http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=11058
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się