Jump to content

Scena 3D:Moja stancja


rudylew
 Share

Recommended Posts

Witam wszystkich mój trzeci temat na forum będzie moim zdaniem wkońcu jakiś żywy ponieważ będzie - mam nadzieję często aktualizowany. Tematem jest pokój w którym obecnie mieszkam podczas studiów. Narazie jest szafeczka mieszcząca się przy łóżku...i model szafki większej...pozdro... rendery mentalem bo w końcu doszedłem jak go obsłużyć(choć nie dokońca jestem o tym przekonany-jak ktoś wie co i jak ustawić żeby było ładnie widać niech da znać:)).co o tym myślicie...Jakiego światła się używa do pomieszczeń zamkniętych?...jak zrobić żeby z okna(które będzie) buchało oślepiające światełko?....Mam nadzieję właśnie odpowiedzi na takie pytania usłyszeć:) :) :)Let's go!!!

Link to comment
Share on other sites

Do wnętrz najlepiej chyba MRarea użyć i wstawić płaszczyzny emitujące światło w okna i dopasować ich rozmiary. Będziesz musiał też sobie odblokować szader 'glow' jak chcesz uzyskać ten walący po oczach efekt światła, podobny do tego jaki często widać na renderach z V-raya.

Link to comment
Share on other sites

witam, co do tej otekxturowanej szafki nie podoba mi sie kolor na kancie (ten brazowawy), zlewa sie troche z kantem od tej wysuwanej szafki i jakos nie pasuje w porownaniu do tej drugiej teksturki :] ale moze mi sie tak tylko wydaje

Link to comment
Share on other sites

>>wiggles

1. Co do tej textury na kantach to jednak zrobiłem jaśniejszą -zmiana-

2. Co do drugiej textury to -taka jest na mebelku--bez zmiany-

3. Efekt zlewania tych kantów był spowodowany słabym renderingiem lub oświetleniem.-zmiana-

4. Ten obrazek wyrenderowałem za pomocą "Brazil Rio" -mi się podoba--jednak raczej powrócę do mental'a--...

--------------------------------

 

>>Edi

1. "Płaszczyzny emitujące światło"-nie potrafię czegoś takiego bo jeszcze nie robiłem --możesz przybliżyć temat.thx

2. tzn. V-ray może być lepszy w tej scenie?..

 

ok.

Link to comment
Share on other sites

Guest makbol

1. "Płaszczyzny emitujące światło"-nie potrafię czegoś takiego bo jeszcze nie robiłem --możesz przybliżyć temat.thx

Chyba chodzi Ci o zakładke Advencet light parameters (cos takiego, niemapietam) i tak sobie wpisujesz wymiary. Chyba o to chodzi ;)

 

pzdr

Link to comment
Share on other sites

Wejdź w zakładkę 'Area light parameters' światła MR Area Spot. Jak zaznaczysz opcję 'Show icon in renderer', to przy zmianie parametrów 'Height' i 'Width' zobaczysz niebieski prostokąt symbolizujący płaszczyznę emitującą światło. Musisz tak ustawić światło i wielkość tej płaszczyzny i jej położenie, aby znajdowała się ona w otworach na okna i było mniej więcej do nich dopoasowana (trochę większa jednak). Jak teraz włączysz GI + Final Gather, to powinieneś dostać coś na początek. Oczywiście pewnie będziesz musiał dostroić parametry, zmienić natężenie, kolor, itp.

 

Co do V-raya, to niewiele mogę Ci powiedzieć. Sam używam Mentala, ale raczej do scen zewnętrznych. Raz próbowałem nim oświetlić pomieszczenie i powiem, że jest to dużo trudniejsze. Na forum Evermotion jest cały wątek poświęcony temu zagadnieniu.

A V-ray, z tego co słyszałem ma mniejszą liczbę kontrolek i przez to może być łatwiejszy, co nie oznacza niestety, że jest łatwy w użyciu.

 

Osobiście radzę wybrać Ci na razie jeden moduł do renderowania i w nim się specjalizować. Decyzja należy do Ciebie.

Link to comment
Share on other sites

1. Wymęczyłem coś takiego z tym światłem w oknie i dawałem "glow" ale wyskakiwał error że nie jest coś tam transparent i nic nie widać poświaty na obrazie.

2. Pytanie: Czy ta płaszczyzna emitująca światło znajdzując się w ramach okna sama emituje światło nacałej powierzchni (chodzi mi o efekt "glow") bo jakoś nie wychodzi?

3. Macie link do jakiiegoś tutka z tym związanego? thx.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy